Posted: 22 Mar 2010, 21:16
vet av en volvo 4a med helsmidd botten hemma byggt grenrör turbo och sprut. tror de heter omex. har köpte motorn komplett men vart lat och ska sälja den nu.
går nog att få lite mos i den.

dom i besikningen inför bankörningar osv kollar bara så att bromljusen funkar att batteriet sitterfast stolar å bälten och att den inte läcker några vätskor. det finns inte en bil som är lagligt reggad som går på bana.Keepan wrote:Ja man har ju god lust med det men tyvärr så räcker det inte bara med att besiktningsmännen ska vara blinda utan det gäller ju också dem besiktningsmän som går igenom bilen innan man ska köra bana också.Carlsson wrote:har du kvar orginal motorn så sätt i den medans du reggar med bur. och sen i med m5 maskinen igen sen nästa år när det är vanlig besiktning igen åker du till någon besiktnigs anläggning i slummen där besiktnings männen är trötta på alla lik som rullar in dagarna i ända så lär dom knappast kolla 2ggr på din motor om den är snyggt i meckad. har besiktigat min e30 3gånger med M30b35, coilovers å plast bussningar i hela bilen, 3"utan kat aga diff osv dom har inte märkt ett skit men iofs så är ju en m30 mer lik en m20 än en s38 men jag skulle inte bli förvånad om du körde igenom besiktningen obemärkt.
Och kör på M5 motorn du kommer ha mycket mer körglädje i den än i en motor från en stallbacka moppe
Bilen byggs för bana så vill kunna komma in där utan strul och inte bara få köra på gatebil typ.
Får lägga lite energi på att boosta upp den turbo motor det blir tillslut
Vart på många bankörningar? Några typ som bmwsc håller eller bilsport?Carlsson wrote:dom i besikningen inför bankörningar osv kollar bara så att bromljusen funkar att batteriet sitterfast stolar å bälten och att den inte läcker några vätskor. det finns inte en bil som är lagligt reggad som går på bana.
vissa gånger orkar man inte ens besiktiga då är det bara att ta en plåt från en liknande bil![]()
TEX en 320 e36 Mblå han inte besiktiga minden har igentligen PBF553
![]()
Gatebil 6 gånger tpc 2 gånger x40 klubben en gång. har aldrig kört med bmwsc behöver man inte licens där? bilsport har väl inga bankörningar längre??Keepan wrote:Vart på många bankörningar? Några typ som bmwsc håller eller bilsport?Carlsson wrote:dom i besikningen inför bankörningar osv kollar bara så att bromljusen funkar att batteriet sitterfast stolar å bälten och att den inte läcker några vätskor. det finns inte en bil som är lagligt reggad som går på bana.
vissa gånger orkar man inte ens besiktiga då är det bara att ta en plåt från en liknande bil![]()
TEX en 320 e36 Mblå han inte besiktiga minden har igentligen PBF553
![]()
Du tror inte dem skulle reagera om det kommer en bil som inte är besiktad?
Jo.Carlsson wrote: har aldrig kört med bmwsc behöver man inte licens där?
dom kommer nog aldrig ifrågasätta ifall bilen är reggad med motorn på en bankörning
Frågan var väll om man skulle bli insläpt med en bil som inte är gatureggad med "fel" motor (s38an)... Har förstått att man inte skulle va så poppis vid någon klubb körningCarlsson wrote:dom kommer nog aldrig ifrågasätta ifall bilen är reggad med motorn på en bankörning
Tack så mycket!pampers_38 wrote:Fan.. Precis läst igenom hela tråden! Good job!
Jag tycker du ska behålla s38:an! Och om du verkligen vill ha den besiktigad så röstar jag för att du köper dig en billig m20 o puttar i när den ska besiktigas. Lr helt enkelt testar med s38:anEtt hett tips är att boka besiktning då i Katrineholm, de är lite.. efter... :p
Helrätt bygge iaf! Man kanske borde komma o kolla lite på bilen när du får tebax den!
Mvh
Du får springa över och piska han lite (observera ej snacka skit) så han blir klar nu till helgenMurén wrote:tyckte jag kände igen verkstan som burbyggaren höll till i sen såg vad han hette på rejsa och kom fram till att det var grannverkstan med jobbet, jag har verkstan rakt över gatan![]()
bilen kommer bli riktigt ball..
Det vill säga att du kmr få köra med orörd org motor lr en annan motor med samma effekt. Om du gör de sistnämnda så måste du regbesiktiga och de kostar några lappar..Keepan wrote:Tack så mycket!pampers_38 wrote:Fan.. Precis läst igenom hela tråden! Good job!
Jag tycker du ska behålla s38:an! Och om du verkligen vill ha den besiktigad så röstar jag för att du köper dig en billig m20 o puttar i när den ska besiktigas. Lr helt enkelt testar med s38:anEtt hett tips är att boka besiktning då i Katrineholm, de är lite.. efter... :p
Helrätt bygge iaf! Man kanske borde komma o kolla lite på bilen när du får tebax den!
Mvh
Skulle också gärna köra S38a men problemet är inte att jag är rädd för att köra obesiktat utan att jag vill köra bana också med klubbar. Och för att man ska få köra alla evenemang krävs att bilen är besiktad med den motor som sitter i för det kollas ju såklart!
Du välkommen att kika förbi! Alltid trevligt att få träffa människor med rätt hobby
Mvh Jesper