Resgard - BMW e30 335iM Turbo (695WHP 950Nm) Ny film!

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

P3kka

Post by P3kka »

Helskumt problem, du har testat olika klockor och tuber va? vad kan då fela? :?
Bmw E28 470whp 660wnm

Per Påhls
073-0535725
P3kka@live.se
PBRacing

Post by PBRacing »

Resgard wrote:Det är så irriterande när inte svetsen vill funka som den ska, ställer in svetsen på ca 8 L / min, men när man släpper så stiger den till typ 25 L /Min, så det går åt oerhört mycket gas! En kompis va isär med klockan förr och tog isär allt å satt ihop de igen, då funkade klockan som den skulle men visaren steg mer å mer efter en stund. Någon som är bra på svetsar som vet va de kan vara för tok?

hade samma problem förut. är bara å byta klocka, å köp ingen billig utan åk till nån som håller på med svetsar.. gjorde jag å aldrig haft problemet igen å den ja hade som strulade kosta typ 500 :s
Resgard

Post by Resgard »

PBRacing wrote:
Resgard wrote:Det är så irriterande när inte svetsen vill funka som den ska, ställer in svetsen på ca 8 L / min, men när man släpper så stiger den till typ 25 L /Min, så det går åt oerhört mycket gas! En kompis va isär med klockan förr och tog isär allt å satt ihop de igen, då funkade klockan som den skulle men visaren steg mer å mer efter en stund. Någon som är bra på svetsar som vet va de kan vara för tok?

hade samma problem förut. är bara å byta klocka, å köp ingen billig utan åk till nån som håller på med svetsar.. gjorde jag å aldrig haft problemet igen å den ja hade som strulade kosta typ 500 :s

Den vi hade från början började läcka som fan, då lånade jag en klocka av en kompis, den funkade ett tag innan den började läcka. Sen köpte ja en beg och den funkade ett tag tills den började läcka. Men efter kompisen skruvade isär den så är den iaf tät, men bara det att förbrukningen är typ i botten om man inte håller in knappen på munstycket.

Nu är iaf rosthålet vid säkringsboxen i princip klar, ska ut och slipa till det efter man fått i sig massor med mat!
Gasar tills det rasar!

Bygger 335iM Turbo
PBRacing

Post by PBRacing »

Resgard wrote:
PBRacing wrote:

Den vi hade från början började läcka som fan, då lånade jag en klocka av en kompis, den funkade ett tag innan den började läcka. Sen köpte ja en beg och den funkade ett tag tills den började läcka. Men efter kompisen skruvade isär den så är den iaf tät, men bara det att förbrukningen är typ i botten om man inte håller in knappen på munstycket.

Nu är iaf rosthålet vid säkringsboxen i princip klar, ska ut och slipa till det efter man fått i sig massor med mat!

mjo den ja hade funkade ett tag.. sen plocka isär den å ihopp sne funka den ett tag igen.. till slut tröttna ja å köpte en dyr jäkel sen dess aldrig ett problem..
Resgard

Post by Resgard »

Får ta och kolla upp det på Måndag, för det lönar nog sig då man blir ruinerad av att köpa gastuber hit å dit!
Gasar tills det rasar!

Bygger 335iM Turbo
Resgard

Post by Resgard »

Nu är krafterna slut för denna dag, blir att fortsätta slipa och slutligen grunda imorn.

Image

Image

Image

Image
Gasar tills det rasar!

Bygger 335iM Turbo
Resgard

Post by Resgard »

Har köpt en sprillans ny gasklocka nu idag och den funkade fin fint den stunden ja höll på idag, hoppas bara det fortsätter på de viset! Har även beställt en ny kompressor och lite tryckluftsslipar :)

Beställde också en massa saker på eBay såsom bromsar å belägg runt om, hjullager, topplagringar, vattenpump mm

Fick väl inte så hemskt mycket gjort idag då jag börjat på med rundpingis! springer från ena rostlagningen till den andra innan jag blir klar på ett ställe :P Men det får jag ta tag imorn!

Image

Image

Image

Image

Skönt när man blir klar med detta du!
Image

Fick detta mått till 3", måste väl vara där man mäter efter vilken storlek det ska vara på V-bandsklämman :P?
Image
Gasar tills det rasar!

Bygger 335iM Turbo
markus

Post by markus »

Det är yttermåttet du ska ha tror jag så var det när jag beställde iaf.
Markus Jonsson

burken_jonsson@hotmail.com

Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Resgard

Post by Resgard »

Har varit ute nu ikväll och slipat slipat slipat och slipat lite till! Så drygt med lilla fjuttkompressorn som är så jävla seg! så det tar sin tid vill jag lova! Så hoppas den nya kommer snart :)
Gasar tills det rasar!

Bygger 335iM Turbo
Resgard

Post by Resgard »

FAN!!! svetsjäveln läcker vid munstycket nu :twisted: Så nu är man allt lite små grinig! Men fanns annat att göra iaf.

Här är lite bilder på de jag gjorde igår å nu ikväll

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Sen borstade jag rent bakvagnsbryggan å lite mer delar som blästras, vart mycket skit!
Image

Efter blästringen ska det på pulverlack, vet inte om det blir blank svart lr krymplack :S

Image
Gasar tills det rasar!

Bygger 335iM Turbo
FugitivE

Post by FugitivE »

Ser bra ut, jobba på!

Vet hur det känns med all rost :lol:
Resgard

Post by Resgard »

FugitivE wrote:Ser bra ut, jobba på!

Vet hur det känns med all rost :lol:

Just nu är mina känslor hos den dära jävla svetsen som är dömd till att krångla!
Gasar tills det rasar!

Bygger 335iM Turbo
FugitivE

Post by FugitivE »

Läcker det fortfarande?

Mvh
Resgard

Post by Resgard »

FugitivE wrote:Läcker det fortfarande?

Mvh

Det läckte ur munstycket när jag skulle svetsa fästet som håller krängarbussningen, får se om pappa kan fixa de imorn. Annars får man leta nytt slangpaket.
Gasar tills det rasar!

Bygger 335iM Turbo
P3kka

Post by P3kka »

Är de inte dax att införskaffa en nyare svets, utdömd redan för 20år sen :wink:

Klar med rosten?
Bmw E28 470whp 660wnm

Per Påhls
073-0535725
P3kka@live.se
Cruelty

...

Post by Cruelty »

kom igen nu resgard! nu måste väl rosten vara borta:)
Kör:
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
P3kka

Re: ...

Post by P3kka »

grenade wrote:kom igen nu resgard! nu måste väl rosten vara borta:)

Resgård rostdoktorn :wink:
Bmw E28 470whp 660wnm

Per Påhls
073-0535725
P3kka@live.se
Post Reply