Resgard - BMW e30 335iM Turbo (695WHP 950Nm) Ny film!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Resgard wrote:Det är så irriterande när inte svetsen vill funka som den ska, ställer in svetsen på ca 8 L / min, men när man släpper så stiger den till typ 25 L /Min, så det går åt oerhört mycket gas! En kompis va isär med klockan förr och tog isär allt å satt ihop de igen, då funkade klockan som den skulle men visaren steg mer å mer efter en stund. Någon som är bra på svetsar som vet va de kan vara för tok?
hade samma problem förut. är bara å byta klocka, å köp ingen billig utan åk till nån som håller på med svetsar.. gjorde jag å aldrig haft problemet igen å den ja hade som strulade kosta typ 500 :s
PBRacing wrote:Resgard wrote:Det är så irriterande när inte svetsen vill funka som den ska, ställer in svetsen på ca 8 L / min, men när man släpper så stiger den till typ 25 L /Min, så det går åt oerhört mycket gas! En kompis va isär med klockan förr och tog isär allt å satt ihop de igen, då funkade klockan som den skulle men visaren steg mer å mer efter en stund. Någon som är bra på svetsar som vet va de kan vara för tok?
hade samma problem förut. är bara å byta klocka, å köp ingen billig utan åk till nån som håller på med svetsar.. gjorde jag å aldrig haft problemet igen å den ja hade som strulade kosta typ 500 :s
Den vi hade från början började läcka som fan, då lånade jag en klocka av en kompis, den funkade ett tag innan den började läcka. Sen köpte ja en beg och den funkade ett tag tills den började läcka. Men efter kompisen skruvade isär den så är den iaf tät, men bara det att förbrukningen är typ i botten om man inte håller in knappen på munstycket.
Nu är iaf rosthålet vid säkringsboxen i princip klar, ska ut och slipa till det efter man fått i sig massor med mat!
Gasar tills det rasar!
Bygger 335iM Turbo
Bygger 335iM Turbo
Resgard wrote:PBRacing wrote:Resgard wrote:Det är så irriterande när inte svetsen vill funka som den ska, ställer in svetsen på ca 8 L / min, men när man släpper så stiger den till typ 25 L /Min, så det går åt oerhört mycket gas! En kompis va isär med klockan förr och tog isär allt å satt ihop de igen, då funkade klockan som den skulle men visaren steg mer å mer efter en stund. Någon som är bra på svetsar som vet va de kan vara för tok?
Den vi hade från början började läcka som fan, då lånade jag en klocka av en kompis, den funkade ett tag innan den började läcka. Sen köpte ja en beg och den funkade ett tag tills den började läcka. Men efter kompisen skruvade isär den så är den iaf tät, men bara det att förbrukningen är typ i botten om man inte håller in knappen på munstycket.
Nu är iaf rosthålet vid säkringsboxen i princip klar, ska ut och slipa till det efter man fått i sig massor med mat!
mjo den ja hade funkade ett tag.. sen plocka isär den å ihopp sne funka den ett tag igen.. till slut tröttna ja å köpte en dyr jäkel sen dess aldrig ett problem..
Har köpt en sprillans ny gasklocka nu idag och den funkade fin fint den stunden ja höll på idag, hoppas bara det fortsätter på de viset! Har även beställt en ny kompressor och lite tryckluftsslipar
Beställde också en massa saker på eBay såsom bromsar å belägg runt om, hjullager, topplagringar, vattenpump mm
Fick väl inte så hemskt mycket gjort idag då jag börjat på med rundpingis! springer från ena rostlagningen till den andra innan jag blir klar på ett ställe Men det får jag ta tag imorn!
Skönt när man blir klar med detta du!
Fick detta mått till 3", måste väl vara där man mäter efter vilken storlek det ska vara på V-bandsklämman ?
Beställde också en massa saker på eBay såsom bromsar å belägg runt om, hjullager, topplagringar, vattenpump mm
Fick väl inte så hemskt mycket gjort idag då jag börjat på med rundpingis! springer från ena rostlagningen till den andra innan jag blir klar på ett ställe Men det får jag ta tag imorn!
Skönt när man blir klar med detta du!
Fick detta mått till 3", måste väl vara där man mäter efter vilken storlek det ska vara på V-bandsklämman ?
Gasar tills det rasar!
Bygger 335iM Turbo
Bygger 335iM Turbo
Det är yttermåttet du ska ha tror jag så var det när jag beställde iaf.
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
FAN!!! svetsjäveln läcker vid munstycket nu Så nu är man allt lite små grinig! Men fanns annat att göra iaf.
Här är lite bilder på de jag gjorde igår å nu ikväll
Sen borstade jag rent bakvagnsbryggan å lite mer delar som blästras, vart mycket skit!
Efter blästringen ska det på pulverlack, vet inte om det blir blank svart lr krymplack :S
Här är lite bilder på de jag gjorde igår å nu ikväll
Sen borstade jag rent bakvagnsbryggan å lite mer delar som blästras, vart mycket skit!
Efter blästringen ska det på pulverlack, vet inte om det blir blank svart lr krymplack :S
Gasar tills det rasar!
Bygger 335iM Turbo
Bygger 335iM Turbo
...
kom igen nu resgard! nu måste väl rosten vara borta:)
Kör:
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
Re: ...
grenade wrote:kom igen nu resgard! nu måste väl rosten vara borta:)
Resgård rostdoktorn