Posted: 17 Jul 2008, 21:25
Ingen aning faktiskt, kommer int eihåg hur det ser ut på en ickediffad klump.
det är inte själva kåpan till klumpen han behöver, nu har jag inte meckat med innehållet någon gång men det är locket som jag tror håller fast lamellernaRoDe wrote:du kan ta lock från alla stora e30 diffklumpar som har hus 188.
har en stor klump liggandes som du kan köpa o ta kåpan ifrån.
Exakt just de locket.JimmyA wrote:det är inte själva kåpan till klumpen han behöver, nu har jag inte meckat med innehållet någon gång men det är locket som jag tror håller fast lamellernaRoDe wrote:du kan ta lock från alla stora e30 diffklumpar som har hus 188.
har en stor klump liggandes som du kan köpa o ta kåpan ifrån.
Det e ju där med utväxlingen. Jag måste ha 3.25 i utv. 3.73 skulle kunna funka med de stora slicksen.Fear This wrote:tror du gör lättast i att ragga tag i en kompl bakaxelklump & smälla dit om jag ska va ärlig.
minns fan inte hur det såg ut när ja rev i allt de där, va ju ett par år sen.. men de sunda förnuftet säger ju att kåpan som håller lamellpaketet inte är samma på en som inte har lamellpaket=) & även om du får tag i en "diffad" klump & vill smälla in i ditt hus så har du varken verktyg eller kunskap för att få det rätt, de e lite pyssel med sånt där kan ja säga..
men se påre positivt, de verkar ju finnas mos i den iafrasar det igen så ere nog bara satsa på m5 grejer tyvärr
alternativ 3: ring tcs & lyssna var de köpte sin spole till deras e30? vet inte om de köpte den eller fick den tillverkad.
nä det är väll klart att en bakaxel utan diffbroms saknar det "lock" till själva diffbromsen du pratar om.Aleex wrote:Rev en odiffad klump idag och den ser inte likadan ut inuti![]()
är det ingen som har en rasad diff klump att sälja. Det är akut.
Det satt kvar 4 st insex bultar på locket resten hade gått av samt örona på locket. Så allt satt ju fast lameller o de. Borde de inte bara vara att byta locket?spjuvern wrote:nä det är väll klart att en bakaxel utan diffbroms saknar det "lock" till själva diffbromsen du pratar om.Aleex wrote:Rev en odiffad klump idag och den ser inte likadan ut inuti![]()
är det ingen som har en rasad diff klump att sälja. Det är akut.
locket är detsamma till själva diffbromsen på alla e30 /e28 diffbromsar
så det du behöver är nån som har en trasig diffbroms som du kan ta locket ifrån, alternativt att du köper en komplett diffbroms och flyttar över din utv till.
för att om locket har lossnat så kan jag tänka mig att det hänt saker där inne, har du mätt upp lammelernas tjocklek? skador på ramperna, drev, mellanlägg?
glöm inte att kontrolera förspänningen innan du monterar den på bilen så du inte monterar dit nått som inte fungerar.
om du flyttar över din utväxling till en annan diffbroms glöm inte att kontrolera kuggflank spel samt ingreppet med märkfärg.
om du flyttar över pinjong till annat hus får du kontrolera att tröghetsmomentet på pinjongen blir rätt samtidigt som du komprimerar klämhylsan. (glöm inte att ny kläm hylsa behövs varje gång du tar isär pinjong för att byta chims)
No problem, men nu ska du va startklar på onsdag så du kan vinna dåAleex wrote:Nu har jag äntligen fått tag på delar till min lamelldiff.Bästa av allt var att de va i Sthlm med.
Fick tag på en lamelldiff i delar för ett mkt bra pris. Så imorrn ska de skruvas för fullt![]()
Tack Fernis för tipset
Haha eh bättre att sätta traktorförarna på platsJimmyA wrote:nej för fan ställ bilen tills mantorp å jaga nian ist för att hetsa volvoägare
Om diffen funkar så kommer jag självklart. Men glöm inte slicksen så de finns ursäkterEklundTPR wrote:Se till att komma nu
Mvh Traktoråkaren
Jag kommer med slicksen och hoppas att få köra en repa mot dig.Aleex wrote:Om diffen funkar så kommer jag självklart. Men glöm inte slicksen så de finns ursäkterEklundTPR wrote:Se till att komma nu
Mvh Traktoråkaren