Page 14 of 63

Posted: 12 Apr 2008, 12:04
by Evileyer
grymt fint bygge.

Posted: 12 Apr 2008, 18:07
by Bäckis
Evileyer wrote:grymt fint bygge.


Tack.

Ska bli roligt att få köra lite med den snart....

Posted: 12 Apr 2008, 23:18
by struten
Bäckis wrote:
Evileyer wrote:grymt fint bygge.


Tack.

Ska bli roligt att få köra lite med den snart....
som vanligt fin bil med fel motor! m20 rules

Posted: 13 Apr 2008, 01:27
by bmwHolmberg
Fast M3 E30 med m20 blir helt fel, enligt mig! :)

Posted: 13 Apr 2008, 02:17
by Dinan2.5
struten wrote:
Bäckis wrote:
Evileyer wrote:grymt fint bygge.


Tack.

Ska bli roligt att få köra lite med den snart....
som vanligt fin bil med fel motor! m20 rules


Konstigt hur få som uppskattar S14 motorn i Scandinavien. I USA dyrkas den nästan. Varför slänga dit en lång, tung sexa som förstör den fina balansen på M3:an, duger inte 700+ hästar vid motorn??

Posted: 13 Apr 2008, 07:15
by Bäckis
bmwHolmberg wrote:Fast M3 E30 med m20 blir helt fel, enligt mig! :)


Exakt. Därför kör jag med den.

Jag dyrkar också S14 då den ger sjukt med effekt, men den låter som en Ascona i avgasröret ändå :)

Posted: 13 Apr 2008, 10:09
by Pimplaren
Bäckis wrote:
bmwHolmberg wrote:Fast M3 E30 med m20 blir helt fel, enligt mig! :)


Exakt. Därför kör jag med den.

Jag dyrkar också S14 då den ger sjukt med effekt, men den låter som en Ascona i avgasröret ändå :)


Inge ont om Asconor nu! :evil:

Bättre med s14 och lite mos, går det att svänga lite vettigt istället för att ha en blyklump hängades mellan tornen.. 8)

Posted: 13 Apr 2008, 11:17
by ammadeus
hmm... inte fel me opel ljud inte bäckis=) råmar fint de....
// A,Ehn

Posted: 13 Apr 2008, 12:12
by JohanE
S14 är fina maskiner. Särskilt om de har fått lite massage så råmar de fint. Kolla bara gamla DTM-maskiner och liknande. Mums :)

Posted: 17 Apr 2008, 20:07
by bmwHolmberg
Ingenting är ju lika rätt som en S14 i en M3a.. Tycker det fina försvinner då man byter.
Det ända jag skulle tänka mig är isåfall S50 eller S38

Posted: 18 Apr 2008, 09:21
by Bäckis
Vatten på påfyllt. Uppstartad, varmkörd och klar.

Bara ny bromsning återstår.

Posted: 18 Apr 2008, 09:56
by HenrikF
Inga roliga bilder på bilen än :wink: :) ?

Posted: 18 Apr 2008, 19:32
by jocke_e30
Den va grymt snygg .. va ja å brorsan som va å hämta kammarna till hans m42 idag :)

Posted: 18 Apr 2008, 20:50
by Bäckis
jocke_e30 wrote:Den va grymt snygg .. va ja å brorsan som va å hämta kammarna till hans m42 idag :)


Tack :)

Synd att den inte var bromsad så jag kunde bjuda på en provtur .....

Posted: 18 Apr 2008, 22:42
by jocke_e30
Ja de va synd .. de hade varit en upplevelse de :D

Posted: 23 Apr 2008, 13:49
by Fido85
du kan komma å bygga min också om du har tråkigt nån hälg och utan att göra :P fan jag måste få tummen ur röven så man kunde komma dit och bromsa den! men skulle vara najs att ha pyramidringat och inte den sketna packningen :) men fan då jag tänker efter så skulle jag ha råd med ringar m.m nu :) jag kan fixa ett finskt luder så får du och ärtan dela på så då ni gjort det ni ska så fixar ni min bil som ett litet tack :) nej skämt å sido! sänd filmen åt mig sedan då ni bromsat den så lägger jag upp den så folk kan ladda ner den (Y)

Posted: 25 Apr 2008, 18:58
by Bäckis
Idag har v bromsat lite.

Hitills 670 på hjulen vid 6000rpm och 1,8 bars laddtryck.

Optimering och laddtryckshöjning kommer imorgon och runt 700 på hjulen borde turbon klara hoppas jag då det bromsades en bit över 700 i en Supra igår.