r.ivars - SMOKEMACHINES
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012
Eftersom han har lagt ut en bild på zatzy och berättat hur han har gjort är han nog inte så rädd
V8
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012
jag har en egen lösning i huvet som jag måste prova
det enda som är surt med kärran är att man måste prova hardcore direkt och hittils har jag inte fått så många repor per säsong
tack för dom fina raderna, men jag kämpar faktiskt inte så mycket iår faktiskt alla andra år har dock räckt till för att man ska ha kämpat som fan
det enda som är surt med kärran är att man måste prova hardcore direkt och hittils har jag inte fått så många repor per säsong
tack för dom fina raderna, men jag kämpar faktiskt inte så mycket iår faktiskt alla andra år har dock räckt till för att man ska ha kämpat som fan
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012
St3v3 wrote:Eftersom han har lagt ut en bild på zatzy och berättat hur han har gjort är han nog inte så rädd
nu fattade du nog inte hur ja tänkte , med tanke på att dem båda åker så jävla snabba tider med manuell låda så kanske inte björk vill hjälpa ivars för att han kanske inte vill bli piskad. ja vet inte hur björk resonerar, men han är nog säkert hjälpsam kan ja tro =)
mvh
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ronnie AVR
- Posts: 1348
- Joined: 07 Sep 2007, 16:58
- Location: STHLM
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012
Bmw*Alex wrote:St3v3 wrote:Eftersom han har lagt ut en bild på zatzy och berättat hur han har gjort är han nog inte så rädd
nu fattade du nog inte hur ja tänkte , med tanke på att dem båda åker så jävla snabba tider med manuell låda så kanske inte björk vill hjälpa ivars för att han kanske inte vill bli piskad. ja vet inte hur björk resonerar, men han är nog säkert hjälpsam kan ja tro =)
mvh
Men de går ju inte jämföra Ivars Bmw mot björks supra heller. Supran är väl typ helt standard förutom fett med mos?
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012
Ronnie AVR wrote:Bmw*Alex wrote:St3v3 wrote:Eftersom han har lagt ut en bild på zatzy och berättat hur han har gjort är han nog inte så rädd
nu fattade du nog inte hur ja tänkte , med tanke på att dem båda åker så jävla snabba tider med manuell låda så kanske inte björk vill hjälpa ivars för att han kanske inte vill bli piskad. ja vet inte hur björk resonerar, men han är nog säkert hjälpsam kan ja tro =)
mvh
Men de går ju inte jämföra Ivars Bmw mot björks supra heller. Supran är väl typ helt standard förutom fett med mos?
Hur menar du då?
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
- Ronnie AVR
- Posts: 1348
- Joined: 07 Sep 2007, 16:58
- Location: STHLM
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012
Ja supran har väl ingen 4 link och är väl snarare tyngre än orginal eller? Menar de är klass skillnad på dom är du med?
Men ni kanske har en tävling er i mellan vem som är snabbast eller?
Men ni kanske har en tävling er i mellan vem som är snabbast eller?
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012
Ronnie AVR wrote:Ja supran har väl ingen 4 link och är väl snarare tyngre än orginal eller? Menar de är klass skillnad på dom är du med?
Men ni kanske har en tävling er i mellan vem som är snabbast eller?
Här handlar det väl om racers som försöker åka något fortare än alla andra som kör med "stum" koppling och manuellt växlad låda. (med att lösa problem man stött på).
Detta pga att ingen av oss bara åker dragrace, hade så varit fallet hade nog båda valt slirkoppling eller automat redan efter hälften av haverierna.
Det du menar är väl jämförelse bilarna imellan, och vad du skriver om förklarar säkert mer om dig själv än ödmjuka racers imellan?
Man träffar ju på supran på samma events som jag själv åker, så självklart skulle det kunna vara en konkurrent då vi är ganska omtalade båda två och kör ungefär lika snabbt på strippen och brett på typ rudskogen. Sen ska ju min teoretiskt gå lite fortare om man ser till vikt/effekt. Han har kanske 200 kusar mer men släpar säkert på 500kg mer, så visst jag ser din poäng men förstår inte riktigt vart du vill komma med den? Bilarna är jämna och brukas på samma vis och jag tror folk skulle stå och bita naglar ifall vi möttes head to head på något streetrace i trakterna..
Ang mitt 4-länk, berätta gärna hemligheten med den.. Den som är så fantastisk och enligt så många experter gjort hela min bil till en ren perfekt dragracebil. Är den verkligen så nödvändig för mina tider? Det bästa jag vet med den för tillfället är att jag slipper laga den OCKSÅ utan kan koncentrera mig på att få låda/koppling motor att fungera.
Vad hade gjort supran bättre om han också haft en 4-länk? Den är väl bevisligen hyfsat hållbar, eller så är den det inte med stort mörkertal bakaxlar och drivaxlar som vid 1000 hästar ligger på sin gräns? Supror har ju gått 7or förut med de bakvagnarna, 6or tillochmed med automat? Visserligen kör de i USA med 50 lök kolfiberkoppling för att slira iväg 1an för att det ska hålla.
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
- Ronnie AVR
- Posts: 1348
- Joined: 07 Sep 2007, 16:58
- Location: STHLM
r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012
Lugn nu de enda jag menar är "jag" tycker de är stor klasskillnad på era bilar! Inget annat än så!
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012
Tror det ronnie menar är att din bil är utresand, ombygg bakvagn där det går in feta däck osv medans supran är helt original med delad bakvagn osv sen när han kört sina race sätter han sig i bilen och kör den hem och sätter på AC:n, tror inte han menar något illa om dig
Ser iaf fram emot att du sätter 8an i sommar annars får du pensionera dig och börja spela minigolf skämt å sido.
Ser iaf fram emot att du sätter 8an i sommar annars får du pensionera dig och börja spela minigolf skämt å sido.
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012
så för att jaga + poäng i en racebil så ska man ha AC och lite extra onödig för ändamålet vikt.
jag börjar förstå vad ni menar,
om den här killen
skulle vara lika snabb som den här killen
skulle det ju vara jävligt häftigt faktiskt.
fast detta i en mer okomplicerad värld, eftersom kenyanen tävlar i nån form av marathon så är ju han säkerligen en fullfjädrad martahon löpare.
Han behöver liksom bara vara hel och tränad för endamålet.
jag börjar förstå vad ni menar,
om den här killen
skulle vara lika snabb som den här killen
skulle det ju vara jävligt häftigt faktiskt.
fast detta i en mer okomplicerad värld, eftersom kenyanen tävlar i nån form av marathon så är ju han säkerligen en fullfjädrad martahon löpare.
Han behöver liksom bara vara hel och tränad för endamålet.
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012
är det någon som vet ifall startkrans på s50 passar på m50 och därmed även startmotorerna därimellan?
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
-
- Posts: 560
- Joined: 17 Aug 2007, 17:43
- Location: Kalix
- Contact:
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012
r.ivars wrote:är det någon som vet ifall startkrans på s50 passar på m50 och därmed även startmotorerna därimellan?
Jo startkransen går att flytta emellan S50 och M50, startmotorn likaså.
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012
Han undrade nog om tandningen var samma. Och det är den väl?
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012
ja det är samma!
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
FredrikEdholm@hotmail.com
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012
Ingen som råkar sitta på yttre startkrans diameter och måttet på svänghjulet där kransen är påklämd?
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012
Svarvade svänghjul häromdan så borde ju komma ihåg det men icke... kan mäta åt dig vilka mått vill du ha?
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
FredrikEdholm@hotmail.com
Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012
Det måttet som startkransen sitter på vore nice
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp