r.ivars - SMOKEMACHINES

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

St3v3
Posts: 1094
Joined: 20 Nov 2005, 14:39

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012

Post by St3v3 »

Eftersom han har lagt ut en bild på zatzy och berättat hur han har gjort är han nog inte så rädd :-)
V8
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012

Post by r.ivars »

jag har en egen lösning i huvet som jag måste prova :)

det enda som är surt med kärran är att man måste prova hardcore direkt och hittils har jag inte fått så många repor per säsong :)

tack för dom fina raderna, men jag kämpar faktiskt inte så mycket iår faktiskt :) alla andra år har dock räckt till för att man ska ha kämpat som fan :)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Bmw*Alex
Posts: 3312
Joined: 27 Dec 2008, 12:48
Location: sundsvall

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012

Post by Bmw*Alex »

St3v3 wrote:Eftersom han har lagt ut en bild på zatzy och berättat hur han har gjort är han nog inte så rädd :-)



nu fattade du nog inte hur ja tänkte , med tanke på att dem båda åker så jävla snabba tider med manuell låda så kanske inte björk vill hjälpa ivars för att han kanske inte vill bli piskad. ja vet inte hur björk resonerar, men han är nog säkert hjälpsam kan ja tro =)


mvh
323i -85 sedan

0761485272
liind90@hotmail.com

http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Ronnie AVR
Posts: 1348
Joined: 07 Sep 2007, 16:58
Location: STHLM

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012

Post by Ronnie AVR »

Bmw*Alex wrote:
St3v3 wrote:Eftersom han har lagt ut en bild på zatzy och berättat hur han har gjort är han nog inte så rädd :-)



nu fattade du nog inte hur ja tänkte , med tanke på att dem båda åker så jävla snabba tider med manuell låda så kanske inte björk vill hjälpa ivars för att han kanske inte vill bli piskad. ja vet inte hur björk resonerar, men han är nog säkert hjälpsam kan ja tro =)


mvh


Men de går ju inte jämföra Ivars Bmw mot björks supra heller. Supran är väl typ helt standard förutom fett med mos?
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012

Post by r.ivars »

Ronnie AVR wrote:
Bmw*Alex wrote:
St3v3 wrote:Eftersom han har lagt ut en bild på zatzy och berättat hur han har gjort är han nog inte så rädd :-)



nu fattade du nog inte hur ja tänkte , med tanke på att dem båda åker så jävla snabba tider med manuell låda så kanske inte björk vill hjälpa ivars för att han kanske inte vill bli piskad. ja vet inte hur björk resonerar, men han är nog säkert hjälpsam kan ja tro =)


mvh


Men de går ju inte jämföra Ivars Bmw mot björks supra heller. Supran är väl typ helt standard förutom fett med mos?


Hur menar du då?
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Ronnie AVR
Posts: 1348
Joined: 07 Sep 2007, 16:58
Location: STHLM

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012

Post by Ronnie AVR »

Ja supran har väl ingen 4 link och är väl snarare tyngre än orginal eller? Menar de är klass skillnad på dom är du med?

Men ni kanske har en tävling er i mellan vem som är snabbast eller?
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012

Post by r.ivars »

Ronnie AVR wrote:Ja supran har väl ingen 4 link och är väl snarare tyngre än orginal eller? Menar de är klass skillnad på dom är du med?

Men ni kanske har en tävling er i mellan vem som är snabbast eller?


Här handlar det väl om racers som försöker åka något fortare än alla andra som kör med "stum" koppling och manuellt växlad låda. (med att lösa problem man stött på).
Detta pga att ingen av oss bara åker dragrace, hade så varit fallet hade nog båda valt slirkoppling eller automat redan efter hälften av haverierna.

Det du menar är väl jämförelse bilarna imellan, och vad du skriver om förklarar säkert mer om dig själv än ödmjuka racers imellan?
Man träffar ju på supran på samma events som jag själv åker, så självklart skulle det kunna vara en konkurrent då vi är ganska omtalade båda två och kör ungefär lika snabbt på strippen och brett på typ rudskogen. Sen ska ju min teoretiskt gå lite fortare om man ser till vikt/effekt. Han har kanske 200 kusar mer men släpar säkert på 500kg mer, så visst jag ser din poäng men förstår inte riktigt vart du vill komma med den? Bilarna är jämna och brukas på samma vis och jag tror folk skulle stå och bita naglar ifall vi möttes head to head på något streetrace i trakterna..

Ang mitt 4-länk, berätta gärna hemligheten med den.. Den som är så fantastisk och enligt så många experter gjort hela min bil till en ren perfekt dragracebil. Är den verkligen så nödvändig för mina tider? Det bästa jag vet med den för tillfället är att jag slipper laga den OCKSÅ utan kan koncentrera mig på att få låda/koppling motor att fungera.

Vad hade gjort supran bättre om han också haft en 4-länk? Den är väl bevisligen hyfsat hållbar, eller så är den det inte med stort mörkertal bakaxlar och drivaxlar som vid 1000 hästar ligger på sin gräns? Supror har ju gått 7or förut med de bakvagnarna, 6or tillochmed med automat? Visserligen kör de i USA med 50 lök kolfiberkoppling för att slira iväg 1an för att det ska hålla.
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
Ronnie AVR
Posts: 1348
Joined: 07 Sep 2007, 16:58
Location: STHLM

r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012

Post by Ronnie AVR »

Lugn nu de enda jag menar är "jag" tycker de är stor klasskillnad på era bilar! Inget annat än så!
User avatar
Fernis1
Posts: 2406
Joined: 10 Jan 2008, 02:49
Location: Märsta

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012

Post by Fernis1 »

Tror det ronnie menar är att din bil är utresand, ombygg bakvagn där det går in feta däck osv medans supran är helt original med delad bakvagn osv sen när han kört sina race sätter han sig i bilen och kör den hem och sätter på AC:n, tror inte han menar något illa om dig :)

Ser iaf fram emot att du sätter 8an i sommar annars får du pensionera dig och börja spela minigolf ;) skämt å sido.
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012

Post by r.ivars »

så för att jaga + poäng i en racebil så ska man ha AC och lite extra onödig för ändamålet vikt.

jag börjar förstå vad ni menar,

om den här killen

Image

skulle vara lika snabb som den här killen

Image

skulle det ju vara jävligt häftigt faktiskt.

fast detta i en mer okomplicerad värld, eftersom kenyanen tävlar i nån form av marathon så är ju han säkerligen en fullfjädrad martahon löpare.
Han behöver liksom bara vara hel och tränad för endamålet.
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012

Post by r.ivars »

är det någon som vet ifall startkrans på s50 passar på m50 och därmed även startmotorerna därimellan?
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Niklas Sandström
Posts: 560
Joined: 17 Aug 2007, 17:43
Location: Kalix
Contact:

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012

Post by Niklas Sandström »

r.ivars wrote:är det någon som vet ifall startkrans på s50 passar på m50 och därmed även startmotorerna därimellan?


Jo startkransen går att flytta emellan S50 och M50, startmotorn likaså.
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012

Post by Bäckis »

Han undrade nog om tandningen var samma. Och det är den väl?
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
bmw_fredde
Posts: 4015
Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012

Post by bmw_fredde »

ja det är samma!
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012

Post by r.ivars »

Ingen som råkar sitta på yttre startkrans diameter och måttet på svänghjulet där kransen är påklämd?
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
User avatar
bmw_fredde
Posts: 4015
Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012

Post by bmw_fredde »

Svarvade svänghjul häromdan så borde ju komma ihåg det men icke... kan mäta åt dig vilka mått vill du ha?
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
User avatar
r.ivars
Posts: 3549
Joined: 03 Oct 2007, 23:09
Location: Västerås
Contact:

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2012

Post by r.ivars »

Det måttet som startkransen sitter på vore nice :)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Post Reply