Page 130 of 202
Posted: 04 Jun 2009, 18:10
by Fernis1
Du får lacka om bilen helt enkelt eller byta kaross
så kan du köra gata
Posted: 04 Jun 2009, 18:32
by pelko
Full inredning, humant avgassystem, tonade rutor bak om man har bur, fungerande lampor och regskylt med skattemärke osv är nog enda melodin för att klara sig någorlunda på gatan. Så ska jag prova
Mvh
Posted: 04 Jun 2009, 19:05
by Strandholm
Lösning:
bort med rymdpaketet, på med 14" fälgar å denna klibban:
sen kan du byta ut toningsfilmen på sidorutorna mot ett par sånahär
Posted: 04 Jun 2009, 19:16
by Tysken
Ååååååhh Disney princess..
Posted: 04 Jun 2009, 19:35
by Bonje
Tjaa.. som bilen ser ut i dagsläget så är den svår att undgå.
Till nästa år:
* Bort med det fula kebabkitet, dit med original frontplåt och en is-läpp eller så är det fullt M-Tech II som gäller.
* Lacka om bilen i en diskret färg kanske (Farbror haffa i Mälardalen håller säkert ögonen öppna efter en vit hundbil)
* Ta bort klibborna på bilen, eller gör dom lite mer diskreta om du nu måste ha dom. PGA. sponsringar?
* Tona rutorna, för att dölja bågen
* Normala REG skyltar med skattemärke
* Se till att bilen i övrigt inte ser olaglig ut vid en första anblick som annars lockar till sig farbror haffa helt i onödan.
* Sist men inte minst... Kör med insidan av huvet! Brudarna blir inte impade när man gasar och burnar överallt. Det är en myt
MVH.
Posted: 04 Jun 2009, 19:35
by Falck
självklart ska du ut på gatan med beesten! kör inte på någon bara
Posted: 04 Jun 2009, 19:54
by pizza
Synd att dom har ögonen på 2 vita Tourings då..........
Pizza
Posted: 05 Jun 2009, 18:22
by Jakobsson
Så nu har jag slängt ihop ett litet klipp på karel bmw ifrån helgen på Kjula.
Bjuder inte på allt matrial utan håller lite inne på det till slutet av
säsongen. Men av det jag tittat på skulle karel ha kört en hög nia
om han bara hålt gasen helt över mål linjen. nästa gång siter den.
Sen om någon undrar hur växel länkaget gick sönder så är jag inte
förvånad när man ser hur han trycker i växlarna med hela kroppen.
Tuben för den som är lat.
http://www.youtube.com/watch?v=05lwM8lGxhg
Tanka ner.
http://jfoto.whost.se/film/Karel_kjula_09_jfoto.mpg
Högerklicka spara som
/Jakobsson
Posted: 06 Jun 2009, 11:28
by r.ivars
Posted: 06 Jun 2009, 11:51
by Lindgrennkpg
Vad gör du åt kardan då ?
Jag har sett nån supra som hade kolfiber kardan.. kolfiber är ju lätt så måste ju kunna göra en ordentlig som ändå väger lika mycket som orginal ?
eller det kanske inte håller allt för bra ? jag vet inte kanske är ute och cyklar
Posted: 06 Jun 2009, 12:09
by r.ivars
jag åker nog till svea i veckan och får dit ett nytt knutkors, det lär inte hinnas slitas ut under 2 dagar
sen får vi se vad ppf kan knåpa ihop när det hinns med..
Posted: 06 Jun 2009, 12:54
by Bäckis
Du får köra med det som nödlösning. Snacka med Svea om de har tid/lust att tillverka kardander åt oss i större antal med knutar som vi levererar, när du ändå är där menar jag....
Posted: 06 Jun 2009, 13:36
by r.ivars
Bäckis wrote:Du får köra med det som nödlösning. Snacka med Svea om de har tid/lust att tillverka kardander åt oss i större antal med knutar som vi levererar, när du ändå är där menar jag....
yes,
nu är brukskombin laddad med ett axplock kardaner
får se när jag får möjlighet att greja dem till stockholmo, need to drive next weekend, ålansgrabbarna tar med tig och ska serieproducera ålänska kardaner hela dagen
edit, hur lång tid kan det ta och få fram nya knutar? Hinns det innan månadsslutet?
Posted: 06 Jun 2009, 16:10
by jimpa
r.ivars wrote:Bäckis wrote:Du får köra med det som nödlösning. Snacka med Svea om de har tid/lust att tillverka kardander åt oss i större antal med knutar som vi levererar, när du ändå är där menar jag....
yes,
nu är brukskombin laddad med ett axplock kardaner
får se när jag får möjlighet att greja dem till stockholmo, need to drive next weekend, ålansgrabbarna tar med tig och ska serieproducera ålänska kardaner hela dagen
edit, hur lång tid kan det ta och få fram nya knutar? Hinns det innan månadsslutet?
fränt nu fan blir det åka av
är du anmäld till helgen
mvh
Posted: 11 Jun 2009, 12:41
by Jag Heter Jimmy
inte för å klaga men har de inte vart lite tyst i denna tråd?
eller går bilarna som gudar å inge går snett?
Posted: 11 Jun 2009, 21:47
by r.ivars
tack vare svea är jag back on track
får hoppas på bra väder inför söndag då kombin ska få försöka komma iväg på strippen igen
Nya knutar ditsatta på samma kardanämne.. Bmws knutar kommer nog hålla en stund till nu, de nöts däremot ut succesivt med karate dump (tilton) greppig tung kombi och mycket vrid... Svea och ppf diskuterar ett nytt kardankoncept så man får la vänta in det tills man börjar bli stöddig igen
kvällen..
tokfan harald hjälpte mig rigga 4hjulsmätarn på jobbet.. Nu slipper jag kramphålla ratten på brukisen
dräparsläden i enköping, stort tack till pinnen som hämtat upp kardan åt mig på svea, även lämnat den på svea.. Enköping är 4 mil för mig, istället för svea som är 12mil ifrån
Och hämta kardan på svea vid 19:00 är nog svårt
hemma i garaget och kikar till lite efter kjula, ska byta bränslefilter och nånting mer innan kjula
just fan fixa launchen också.. + nåt mer.. bahh..
svea regerar, tack som djävlar
Posted: 12 Jun 2009, 14:58
by Snekast
Tur att det löste sig så smärtfritt då!
Vad kostar en sån där kuuuuustom kardan ifall man får fråga?