Ni kommer inte upp till Orsa gissar jag, skulle var nice att se kärran live

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
skita i forumet? varför? vi behöver lite underhållning här,gillar alla dina ideerNobbe wrote:
Oavsett vilket, nu skiter jag i att skriva mer i det här forumet.
Vad skulle vi till orsa och göra?
jag veetBäckis wrote:Det är en del blad som är kortare, du får "ingen" otäthet pga det. Vad än GIK lurat i dig så är inte den där turbon ditt problem.
ja du ser, då är det bara å ösaNicke Blom wrote:Det är ju inte ovanligt att längden skiljer...det gör man för att få igång turbinen snabbare så den skär luften på ett speciellt vis.
haha, mmm_Kalle_ wrote:Skit bakom spakarna tror jag
hmm jo det är riktigt surt, men problem är till för att lösas.peppe wrote:Tråkigt att det ska jävlas för dig robbz. Nyfiken på vad du och Jens disskuterade, han brukar ju ha några ess i rockärmen då det är kluriga fel.
Nåväl, hoppas ni får till den.
Mvh
Bäckis wrote:Det är en del blad som är kortare, du får "ingen" otäthet pga det. Vad än GIK lurat i dig så är inte den där turbon ditt problem.
Jag har sett motorer med fastbrända kolvringar på en cylinder som har haft mindre skillnad än så vid en kompressions mätning.robbz wrote: -kompressionstrycket ligger på 10kg på 5 cylindrar, 9kg på 1 cylinder.
/mvh