Page 13 of 59

Posted: 17 Jul 2007, 11:33
by Strandholm
du har inga fler bilder på oljetråget?

Lite nyfiken på hurpass man måste bygga föratt få ner s38 i e30..

Eller är det enbart föratt du ska ha ventilkåpan i baksätet? :)

Posted: 17 Jul 2007, 19:16
by Ximon
Johansson: Kul att du tittat in, men du måste ju bestämma dig vad du ska ha för bil och satsa på det!

worre: Nej, tyvärr. Det kommer spricka. Grejer ligger i tullen och den blev inte lackad förrän idag, och jag kan inte ta den tillbaka till garaget då det ösregnar :x

Amplify: Det är för att jag flyttat tilbaka den ganska ordentligt och lutat upp den från 35 till ca 15 grader.

Posted: 17 Jul 2007, 22:32
by Tysken
Snart dags för uppstart! Jag har spänd förväntan över resultatet och du vet varför 8)

Posted: 17 Jul 2007, 23:20
by Ximon
Som det ser ut nu på SMHI:s radarbilder verkar det dom att eländet kommer passera lagom till man vaknar i morgon, så då tar vi tillbaka bilen.

Uppstart är nog en vecka bort känns det som. Det ska väl alltid racklas med något :?

Posted: 17 Jul 2007, 23:54
by worre
lika bra nästan får du ju lite tid att rulla in den och göra alla små fix innan nästa tävling

Posted: 19 Jul 2007, 00:39
by Ximon
Det har du helt rätt i Worre! Det kommer säkert bli något man måste ändra på..

Nu har den iaf fått lite färg på sig. Det blir bara en lack som får ligga nu i sommar, och låta lite spackel sjunka, sen gör vi en ny i vinter.

Image

Idag gjorde vi även ett arrangemang för urtrampningslagret

Image

Nu börjar man kommit till den punkten då man får sätta dit grejerna, och verkligen dra fast dem :)

Posted: 26 Jul 2007, 03:40
by Ximon
Det har hänt mycket sen sist nu.

Motorn och lådan är i. Kardan är bultad. Säkerhetsgrejer som fönsternär, sprängring, kardanring m.m. siter på plats.

Robban och VEMS-Emil gör ett stor-jobb med elen, då vi bygger helt ny härva i bilen.

Alla soppaslangar är dragna och kopplen klara. Bromsrör klara idag.

Nu är det jobb dygnet runt för att få ihop grjerna, och förhoppningsvis kunna trycka på knappen snart.

Vi sprang dock på problem då vi skulle lufta bromsarna idag, vid första pumpet på pedalen får man väldigt låg bromsverkan, och pedalen går i botten utan större motstånd, men på andra försöket är den precis som den skall vara. Någon som har nån ide?
Vi bytte huvudbromscylinder nu, men har slut bromsolja, så facit på det kommer väl i morogn förhoppningsvis.

Jag skall uppdatera med bilder då det fins tid för det
:)

Posted: 26 Jul 2007, 11:32
by Ximon
Image

Posted: 26 Jul 2007, 12:15
by worre
haha den där bilden känner jag igen :wink: vill du ha nå mer hjälp?

Posted: 26 Jul 2007, 14:47
by Ximon
worre wrote:haha den där bilden känner jag igen :wink: vill du ha nå mer hjälp?


Plåten till ljuddämparrummet, fläktkåpa, ta med tigen så kan vi göra om 2 vattenrör också. Ring om du ska ner..

Posted: 27 Jul 2007, 14:08
by worre
tyvär är det lite svårt. blev utskriven från intensiven nu idag. drog över i 100++ med hoyen med shorts åå t shirt

Posted: 27 Jul 2007, 15:04
by hartge
det va den lilla snurran i den bilen !!!! :shock:

Posted: 27 Jul 2007, 15:27
by worre
ser ändå liten ut på kort :!:

Posted: 27 Jul 2007, 15:37
by hartge
worre wrote:ser ändå liten ut på kort :!:
nä hehe :D

Posted: 27 Jul 2007, 15:53
by worre
irl är den betydligt större

Posted: 27 Jul 2007, 15:55
by hartge
worre wrote:irl är den betydligt större
jo den lär väl dammsuga vägen hehe

Posted: 28 Jul 2007, 02:51
by Ximon
worre wrote:tyvär är det lite svårt. blev utskriven från intensiven nu idag. drog över i 100++ med hoyen med shorts åå t shirt


Ojoj, det lär inte vara bra har jag hört.
Hoppas det inte blev allt för allvarligt!