Page 13 of 15

Posted: 02 Sep 2007, 18:15
by kerish
Bäckis wrote:
kerish wrote:Har inte hänt så mycket, varit hos PPF och bromsat iaf.

Men det går lite mycket knutar om man kör för hårt.

Måste försöka spara lite pengar i vinter och uppgradera med knutar och axlar.


Du har råd, och vi har lösningen på dina problem ;)


Hehe... det handlar ju bara om prioriteringar... :wink:

Posted: 02 Sep 2007, 20:30
by Bäckis
Exakt.

Jag kan skicka med lite smuggelöl så håller du ner det kontot :)

Posted: 03 Sep 2007, 08:46
by Bonje
VAD BLEV RESULTATET EFTER BROMSNINGEN?

(Skriver med stora bokstäver för att ingen verkade se mitt förra inlägg) :wink:

Posted: 03 Sep 2007, 09:21
by Bmwandreas
Mellan 400-800hk:)

Posted: 03 Sep 2007, 10:03
by M3JONAS
kerish wrote:Har inte hänt så mycket, varit hos PPF och bromsat iaf.

Men det går lite mycket knutar om man kör för hårt.

Måste försöka spara lite pengar i vinter och uppgradera med knutar och axlar.


Snälla, säg inte sådär om knutarna...

Alla försöker ju övertala mig att bygga turbo men om det inte håller då heller så är det ju rätt så kass :(

Posted: 03 Sep 2007, 10:17
by Bäckis
Han har original!

Vi har ju färdiga satser för 128mmCrMo drivknutar nu också, så det finns lösningar om man klarar att knäcka de grejor vi brukar köra med :)

Posted: 03 Sep 2007, 12:01
by Bonje
Bmwandreas wrote:Mellan 400-800hk:)


Hahaha.. men va fan! :lol: Då antar jag att effekten är hemlighetsstämplad.

Posted: 03 Sep 2007, 12:50
by Bäckis
Bonje wrote:
Bmwandreas wrote:Mellan 400-800hk:)


Hahaha.. men va fan! :lol: Då antar jag att effekten är hemlighetsstämplad.


Nejdå, men Jim vet själv. Jag minns inte men den levde upp till förväntningarna med tanke på turbo.

Posted: 03 Sep 2007, 20:32
by kerish
Bäckis wrote:Exakt.

Jag kan skicka med lite smuggelöl så håller du ner det kontot :)


Det är lugnt, dricker bara hembränt... :wink:

Posted: 03 Sep 2007, 20:35
by kerish
M3JONAS wrote:
kerish wrote:Har inte hänt så mycket, varit hos PPF och bromsat iaf.

Men det går lite mycket knutar om man kör för hårt.

Måste försöka spara lite pengar i vinter och uppgradera med knutar och axlar.


Snälla, säg inte sådär om knutarna...

Alla försöker ju övertala mig att bygga turbo men om det inte håller då heller så är det ju rätt så kass :(


Ingen större fara ännu, har en 320 axel och knut höger bak nu.
Har kört ca 50 (inte så lugna) mil med den och den har hållt så länge hjulen inte börjar studsa när det spinner.. :wink:

Posted: 03 Sep 2007, 20:37
by kerish
Bonje wrote:
Bmwandreas wrote:Mellan 400-800hk:)


Hahaha.. men va fan! :lol: Då antar jag att effekten är hemlighetsstämplad.


Haha... nejdå det är den inte, det blev 475HK och 590 NM... :D

Posted: 03 Sep 2007, 21:46
by M3JONAS
kerish wrote:
Bonje wrote:
Bmwandreas wrote:Mellan 400-800hk:)


Hahaha.. men va fan! :lol: Då antar jag att effekten är hemlighetsstämplad.


Haha... nejdå det är den inte, det blev 475HK och 590 NM... :D


Det låter kul.
Vad har du för turbo? Någon bild på effektkurvan?

MVH

tja!

Posted: 03 Sep 2007, 21:53
by Cruelty
hur går bilen nu förtiden då jim? kom ju aldrig o visade den när duhade semester! hoppas det går bra på asko!

Posted: 04 Sep 2007, 07:25
by Bäckis
Det är en SCM44.

Han har diagrammet. Svarar som fan när man kliver på.

Posted: 04 Sep 2007, 07:37
by M3JONAS
Ursäkta OT: Är det samma som heter SC44 i webshopen? Dvs lillebrorsan till SC61?

Posted: 04 Sep 2007, 09:01
by Bäckis
Ja, fast med integrerad wastegate, det är det M står för.

Skulle dock inte rekomendera int wg då vi fick fräsa upp hålet och tillverka en större ventil för att få ner trycket på Jims bil.

Posted: 04 Sep 2007, 15:52
by kerish
M3JONAS wrote:
kerish wrote:
Bonje wrote:
Bmwandreas wrote:Mellan 400-800hk:)


Hahaha.. men va fan! :lol: Då antar jag att effekten är hemlighetsstämplad.


Haha... nejdå det är den inte, det blev 475HK och 590 NM... :D


Det låter kul.
Vad har du för turbo? Någon bild på effektkurvan?

MVH


Kan lägga upp effektkurvan när jag kommer hem från jobb och norge... :)