Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
kerish
Posts: 107 Joined: 20 Nov 2005, 18:28
Location: Strömstad
Post
by kerish » 02 Sep 2007, 18:15
Bäckis wrote: kerish wrote: Har inte hänt så mycket, varit hos PPF och bromsat iaf. Men det går lite mycket knutar om man kör för hårt. Måste försöka spara lite pengar i vinter och uppgradera med knutar och axlar.
Du har råd, och vi har lösningen på dina problem
Hehe... det handlar ju bara om prioriteringar...
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 02 Sep 2007, 20:30
Exakt.
Jag kan skicka med lite smuggelöl så håller du ner det kontot
Bonje
Posts: 1284 Joined: 20 Nov 2005, 17:51
Location: Eskilstuna
Contact:
Post
by Bonje » 03 Sep 2007, 08:46
VAD BLEV RESULTATET EFTER BROMSNINGEN ?
(Skriver med stora bokstäver för att ingen verkade se mitt förra inlägg)
M3JONAS
Posts: 2783 Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm
Post
by M3JONAS » 03 Sep 2007, 10:03
kerish wrote: Har inte hänt så mycket, varit hos PPF och bromsat iaf. Men det går lite mycket knutar om man kör för hårt. Måste försöka spara lite pengar i vinter och uppgradera med knutar och axlar.
Snälla, säg inte sådär om knutarna...
Alla försöker ju övertala mig att bygga turbo men om det inte håller då heller så är det ju rätt så kass
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 03 Sep 2007, 10:17
Han har original!
Vi har ju färdiga satser för 128mmCrMo drivknutar nu också, så det finns lösningar om man klarar att knäcka de grejor vi brukar köra med
Bonje
Posts: 1284 Joined: 20 Nov 2005, 17:51
Location: Eskilstuna
Contact:
Post
by Bonje » 03 Sep 2007, 12:01
Bmwandreas wrote: Mellan 400-800hk:)
Hahaha.. men va fan!
Då antar jag att effekten är hemlighetsstämplad.
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 03 Sep 2007, 12:50
Bonje wrote: Bmwandreas wrote: Mellan 400-800hk:)
Hahaha.. men va fan!
Då antar jag att effekten är hemlighetsstämplad.
Nejdå, men Jim vet själv. Jag minns inte men den levde upp till förväntningarna med tanke på turbo.
kerish
Posts: 107 Joined: 20 Nov 2005, 18:28
Location: Strömstad
Post
by kerish » 03 Sep 2007, 20:32
Bäckis wrote: Exakt.
Jag kan skicka med lite smuggelöl så håller du ner det kontot
Det är lugnt, dricker bara hembränt...
kerish
Posts: 107 Joined: 20 Nov 2005, 18:28
Location: Strömstad
Post
by kerish » 03 Sep 2007, 20:35
M3JONAS wrote: kerish wrote: Har inte hänt så mycket, varit hos PPF och bromsat iaf. Men det går lite mycket knutar om man kör för hårt. Måste försöka spara lite pengar i vinter och uppgradera med knutar och axlar.
Snälla, säg inte sådär om knutarna...
Alla försöker ju övertala mig att bygga turbo men om det inte håller då heller så är det ju rätt så kass
Ingen större fara ännu, har en 320 axel och knut höger bak nu.
Har kört ca 50 (inte så lugna) mil med den och den har hållt så länge hjulen inte börjar studsa när det spinner..
Last edited by
kerish on 03 Sep 2007, 20:37, edited 1 time in total.
kerish
Posts: 107 Joined: 20 Nov 2005, 18:28
Location: Strömstad
Post
by kerish » 03 Sep 2007, 20:37
Bonje wrote: Bmwandreas wrote: Mellan 400-800hk:)
Hahaha.. men va fan!
Då antar jag att effekten är hemlighetsstämplad.
Haha... nejdå det är den inte, det blev 475HK och 590 NM...
M3JONAS
Posts: 2783 Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm
Post
by M3JONAS » 03 Sep 2007, 21:46
kerish wrote: Bonje wrote: Bmwandreas wrote: Mellan 400-800hk:)
Hahaha.. men va fan!
Då antar jag att effekten är hemlighetsstämplad.
Haha... nejdå det är den inte, det blev 475HK och 590 NM...
Det låter kul.
Vad har du för turbo? Någon bild på effektkurvan?
MVH
Cruelty
Posts: 809 Joined: 21 Oct 2006, 19:11
Location: Orsa
Contact:
Post
by Cruelty » 03 Sep 2007, 21:53
hur går bilen nu förtiden då jim? kom ju aldrig o visade den när duhade semester! hoppas det går bra på asko!
Kör:
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 04 Sep 2007, 07:25
Det är en SCM44.
Han har diagrammet. Svarar som fan när man kliver på.
M3JONAS
Posts: 2783 Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm
Post
by M3JONAS » 04 Sep 2007, 07:37
Ursäkta OT: Är det samma som heter SC44 i webshopen? Dvs lillebrorsan till SC61?
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 04 Sep 2007, 09:01
Ja, fast med integrerad wastegate, det är det M står för.
Skulle dock inte rekomendera int wg då vi fick fräsa upp hålet och tillverka en större ventil för att få ner trycket på Jims bil.
kerish
Posts: 107 Joined: 20 Nov 2005, 18:28
Location: Strömstad
Post
by kerish » 04 Sep 2007, 15:52
M3JONAS wrote: kerish wrote: Bonje wrote: Bmwandreas wrote: Mellan 400-800hk:)
Hahaha.. men va fan!
Då antar jag att effekten är hemlighetsstämplad.
Haha... nejdå det är den inte, det blev 475HK och 590 NM...
Det låter kul.
Vad har du för turbo? Någon bild på effektkurvan?
MVH
Kan lägga upp effektkurvan när jag kommer hem från jobb och norge...