Kerish - M3e30 turbo

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
kerish
Posts: 107
Joined: 20 Nov 2005, 18:28
Location: Strömstad

Post by kerish »

Bäckis wrote:
kerish wrote:Har inte hänt så mycket, varit hos PPF och bromsat iaf.

Men det går lite mycket knutar om man kör för hårt.

Måste försöka spara lite pengar i vinter och uppgradera med knutar och axlar.


Du har råd, och vi har lösningen på dina problem ;)


Hehe... det handlar ju bara om prioriteringar... :wink:
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Exakt.

Jag kan skicka med lite smuggelöl så håller du ner det kontot :)
User avatar
Bonje
Posts: 1284
Joined: 20 Nov 2005, 17:51
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by Bonje »

VAD BLEV RESULTATET EFTER BROMSNINGEN?

(Skriver med stora bokstäver för att ingen verkade se mitt förra inlägg) :wink:
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Mellan 400-800hk:)
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

kerish wrote:Har inte hänt så mycket, varit hos PPF och bromsat iaf.

Men det går lite mycket knutar om man kör för hårt.

Måste försöka spara lite pengar i vinter och uppgradera med knutar och axlar.


Snälla, säg inte sådär om knutarna...

Alla försöker ju övertala mig att bygga turbo men om det inte håller då heller så är det ju rätt så kass :(
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Han har original!

Vi har ju färdiga satser för 128mmCrMo drivknutar nu också, så det finns lösningar om man klarar att knäcka de grejor vi brukar köra med :)
User avatar
Bonje
Posts: 1284
Joined: 20 Nov 2005, 17:51
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by Bonje »

Bmwandreas wrote:Mellan 400-800hk:)


Hahaha.. men va fan! :lol: Då antar jag att effekten är hemlighetsstämplad.
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Bonje wrote:
Bmwandreas wrote:Mellan 400-800hk:)


Hahaha.. men va fan! :lol: Då antar jag att effekten är hemlighetsstämplad.


Nejdå, men Jim vet själv. Jag minns inte men den levde upp till förväntningarna med tanke på turbo.
User avatar
kerish
Posts: 107
Joined: 20 Nov 2005, 18:28
Location: Strömstad

Post by kerish »

Bäckis wrote:Exakt.

Jag kan skicka med lite smuggelöl så håller du ner det kontot :)


Det är lugnt, dricker bara hembränt... :wink:
User avatar
kerish
Posts: 107
Joined: 20 Nov 2005, 18:28
Location: Strömstad

Post by kerish »

M3JONAS wrote:
kerish wrote:Har inte hänt så mycket, varit hos PPF och bromsat iaf.

Men det går lite mycket knutar om man kör för hårt.

Måste försöka spara lite pengar i vinter och uppgradera med knutar och axlar.


Snälla, säg inte sådär om knutarna...

Alla försöker ju övertala mig att bygga turbo men om det inte håller då heller så är det ju rätt så kass :(


Ingen större fara ännu, har en 320 axel och knut höger bak nu.
Har kört ca 50 (inte så lugna) mil med den och den har hållt så länge hjulen inte börjar studsa när det spinner.. :wink:
Last edited by kerish on 03 Sep 2007, 20:37, edited 1 time in total.
User avatar
kerish
Posts: 107
Joined: 20 Nov 2005, 18:28
Location: Strömstad

Post by kerish »

Bonje wrote:
Bmwandreas wrote:Mellan 400-800hk:)


Hahaha.. men va fan! :lol: Då antar jag att effekten är hemlighetsstämplad.


Haha... nejdå det är den inte, det blev 475HK och 590 NM... :D
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

kerish wrote:
Bonje wrote:
Bmwandreas wrote:Mellan 400-800hk:)


Hahaha.. men va fan! :lol: Då antar jag att effekten är hemlighetsstämplad.


Haha... nejdå det är den inte, det blev 475HK och 590 NM... :D


Det låter kul.
Vad har du för turbo? Någon bild på effektkurvan?

MVH
User avatar
Cruelty
Posts: 809
Joined: 21 Oct 2006, 19:11
Location: Orsa
Contact:

tja!

Post by Cruelty »

hur går bilen nu förtiden då jim? kom ju aldrig o visade den när duhade semester! hoppas det går bra på asko!
Kör:
Bmw e36 2.8l turbo
Saab 9-5 aero
volvo 244
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Det är en SCM44.

Han har diagrammet. Svarar som fan när man kliver på.
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Ursäkta OT: Är det samma som heter SC44 i webshopen? Dvs lillebrorsan till SC61?
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Ja, fast med integrerad wastegate, det är det M står för.

Skulle dock inte rekomendera int wg då vi fick fräsa upp hålet och tillverka en större ventil för att få ner trycket på Jims bil.
User avatar
kerish
Posts: 107
Joined: 20 Nov 2005, 18:28
Location: Strömstad

Post by kerish »

M3JONAS wrote:
kerish wrote:
Bonje wrote:
Bmwandreas wrote:Mellan 400-800hk:)


Hahaha.. men va fan! :lol: Då antar jag att effekten är hemlighetsstämplad.


Haha... nejdå det är den inte, det blev 475HK och 590 NM... :D


Det låter kul.
Vad har du för turbo? Någon bild på effektkurvan?

MVH


Kan lägga upp effektkurvan när jag kommer hem från jobb och norge... :)
Locked