Page 13 of 18

Re: E30 325iM Turbo - 2,75L build up

Posted: 11 May 2011, 05:47
by Jockew
Casy wrote:ingen som har koll hur mycket mos en 188-diff pallar? Jag antar att bakvagnen är den svaga länken vad gäller effektuttaget :)
Kommer ha en 3,07 utväxling över till en e28 stora diffen (210) den borde klara den effekten utan problem!
Har även ett tomt hus till e34 m5.

Re: E30 325iM Turbo - 2,75L build up

Posted: 11 May 2011, 07:54
by Nisse Järnet
Casy wrote:ingen som har koll hur mycket mos en 188-diff pallar? Jag antar att bakvagnen är den svaga länken vad gäller effektuttaget :)
Jag har aldrig pajjat min iaf :) Inga axlar eller knutar heller så det beror nog på hur man kör, jag har bara kört stripp ett par repor och då med kärringstart.

Re: E30 325iM Turbo - 2,75L build up

Posted: 11 May 2011, 10:33
by Casy
jockew wrote:Kommer ha en 3,07 utväxling över till en e28 stora diffen (210) den borde klara den effekten utan problem!
Har även ett tomt hus till e34 m5.
Åh fan, men skulle inte du bygga den diffen på din bil??
Nisse Järnet wrote:Jag har aldrig pajjat min iaf :) Inga axlar eller knutar heller så det beror nog på hur man kör, jag har bara kört stripp ett par repor och då med kärringstart.
Du kör 675whp alltså? :) låter ju spännande. Jag kör inte med några klibbiga däck eller så, bara standard 245or ;) så fästet finns väl inte för att köra sönder något antar jag..

Re: E30 325iM Turbo - 2,75L build up

Posted: 12 May 2011, 05:44
by Jockew
Casy wrote:
jockew wrote:Kommer ha en 3,07 utväxling över till en e28 stora diffen (210) den borde klara den effekten utan problem!
Har även ett tomt hus till e34 m5.
Åh fan, men skulle inte du bygga den diffen på din bil??

Jodå, men använder mitt gamla hus och den nya utväxlingen från m5:an!

Re: E30 325iM Turbo - 2,75L build up

Posted: 12 May 2011, 05:56
by RWHP
Casy wrote:
jockew wrote:Kommer ha en 3,07 utväxling över till en e28 stora diffen (210) den borde klara den effekten utan problem!
Har även ett tomt hus till e34 m5.
Åh fan, men skulle inte du bygga den diffen på din bil??
Nisse Järnet wrote:Jag har aldrig pajjat min iaf :) Inga axlar eller knutar heller så det beror nog på hur man kör, jag har bara kört stripp ett par repor och då med kärringstart.
Du kör 675whp alltså? :) låter ju spännande. Jag kör inte med några klibbiga däck eller så, bara standard 245or ;) så fästet finns väl inte för att köra sönder något antar jag..
Du får nog leta fram något lite klistrigare i sommar om du ska ha en chans ;)

Re: E30 325iM Turbo - 2,75L build up

Posted: 12 May 2011, 08:43
by Bäckis
Nisse kör aldrig full effekt och har inte rätat upp hjulvinklarna. Har skottat mängder av axlar, de håller inte.

Re: E30 325iM Turbo - 2,75L build up

Posted: 12 May 2011, 09:21
by Nisse Järnet
Bäckis wrote:Nisse kör aldrig full effekt och har inte rätat upp hjulvinklarna. Har skottat mängder av axlar, de håller inte.
Meeen det gör jag visst, fast inte så ofta haha :) Men jag har faktiskt upprätade vinklar.
Annars håller jag med om att kör man som man ska så håller det nog inte :)

Re: E30 325iM Turbo - 2,75L build up

Posted: 12 May 2011, 09:58
by Bäckis
Hur faaaan kan din bil spinna så mkt då? Kassa däck? Alla filmer jag sett spinner du ju i alla hastigheter, och jag har kört E30 med mos som inte spinner alls lika mkt :)

Re: E30 325iM Turbo - 2,75L build up

Posted: 12 May 2011, 10:01
by Nisse Järnet
Bäckis wrote:Hur faaaan kan din bil spinna så mkt då? Kassa däck? Alla filmer jag sett spinner du ju i alla hastigheter, och jag har kört E30 med mos som inte spinner alls lika mkt :)
Skyll på Ärtan, det är han som mappar fram så bra register :D Haha nej men jag kör med Toyo Proxies 215/40-16" så dom är ju inte överdrivet breda direkt :roll:

Spinner 3an ut på 1.2 bar och 4an ut på 2.2 :)

Sorry for ot :oops:

Re: E30 325iM Turbo - 2,75L build up

Posted: 12 May 2011, 10:07
by Casy
Bäckis wrote:Nisse kör aldrig full effekt och har inte rätat upp hjulvinklarna. Har skottat mängder av axlar, de håller inte.
Extra drivaxlar har jag, ingick i köpet minns du 8) vore värre om man knäckte diffen, då får de bli 210-diff med sviktstål
RWHP wrote:Du får nog leta fram något lite klistrigare i sommar om du ska ha en chans ;)
Fick till 1 halvduglig start mot jörgen.. det går få bättre.. lite fler timmar bakom ratten så :)

Re: E30 325iM Turbo - 2,75L build up

Posted: 12 May 2011, 10:14
by RWHP
Nisse Järnet wrote:
Bäckis wrote:Hur faaaan kan din bil spinna så mkt då? Kassa däck? Alla filmer jag sett spinner du ju i alla hastigheter, och jag har kört E30 med mos som inte spinner alls lika mkt :)
Skyll på Ärtan, det är han som mappar fram så bra register :D Haha nej men jag kör med Toyo Proxies 215/40-16" så dom är ju inte överdrivet breda direkt :roll:

Spinner 3an ut på 1.2 bar och 4an ut på 2.2 :)

Sorry for ot :oops:
Haha 215 är ju cykelhjul ;)

Re: E30 325iM Turbo - 2,75L build up

Posted: 12 May 2011, 10:15
by RWHP
Casy wrote:
Bäckis wrote:Nisse kör aldrig full effekt och har inte rätat upp hjulvinklarna. Har skottat mängder av axlar, de håller inte.
Extra drivaxlar har jag, ingick i köpet minns du 8) vore värre om man knäckte diffen, då får de bli 210-diff med sviktstål
RWHP wrote:Du får nog leta fram något lite klistrigare i sommar om du ska ha en chans ;)
Fick till 1 halvduglig start mot jörgen.. det går få bättre.. lite fler timmar bakom ratten så :)
Ja du borde ju nästan hinna klart med nya motorn till nästa gång :)

Re: E30 325iM Turbo - 2,75L build up

Posted: 12 May 2011, 10:17
by Casy
Jockew wrote:Jodå, men använder mitt gamla hus och den nya utväxlingen från m5:an!
ja men dåså :) finns det lamellpaket till denna? eller saknas vissa delar för att kunna skruva ihop den?

Re: E30 325iM Turbo - 2,75L build up

Posted: 12 May 2011, 10:21
by Casy
RWHP wrote:
Casy wrote:Fick till 1 halvduglig start mot jörgen.. det går få bättre.. lite fler timmar bakom ratten så :)
Ja du borde ju nästan hinna klart med nya motorn till nästa gång :)
Missar nog första poängräkningen.. men jag kämpar på :)

Re: E30 325iM Turbo - 2,75L build up

Posted: 12 May 2011, 12:20
by Nisse Järnet
RWHP wrote:
Nisse Järnet wrote:
Bäckis wrote:Hur faaaan kan din bil spinna så mkt då? Kassa däck? Alla filmer jag sett spinner du ju i alla hastigheter, och jag har kört E30 med mos som inte spinner alls lika mkt :)
Skyll på Ärtan, det är han som mappar fram så bra register :D Haha nej men jag kör med Toyo Proxies 215/40-16" så dom är ju inte överdrivet breda direkt :roll:

Spinner 3an ut på 1.2 bar och 4an ut på 2.2 :)

Sorry for ot :oops:
Haha 215 är ju cykelhjul ;)
Japp haha :D Men jag gillar mina fälgar så det får vara så :oops:

Re: E30 325iM Turbo - 2,75L build up

Posted: 12 May 2011, 12:21
by Nisse Järnet
Casy wrote: Extra drivaxlar har jag, ingick i köpet minns du 8) vore värre om man knäckte diffen, då får de bli 210-diff med sviktstål
Diffen håller bättre än axlarna och knutarna men är inte odödlig.

Re: E30 325iM Turbo - 2,75L build up

Posted: 12 May 2011, 13:43
by Fernis1
Nisse du kör ju på däck utan profil med stenhårda däcksidor skaffa riktiga slicks så du får lite grepp som jag sagt åt dig 100 gånger men du vågar ju inte eftersom vet att det går sönder :P men ja med Nisse Iron körstil så håller det inte för att klanka ner men du är ju inte den som vålds startar eller växlar direkt? :D fråga Wärniss va han tycker om 325 bakvagn han rasade varenda start på kjula i somras kom inte iväg en enda gång