Page 13 of 25
Posted: 24 Dec 2007, 20:59
by Krillian
just fan.
visst satte du på e36 nav på e30 fjäderben?
Posted: 24 Dec 2007, 21:54
by Bonje
korekt!
Posted: 25 Dec 2007, 09:15
by Nicke Blom
när har du fullt ladd då? 1.6 bar? och när börjar det komma?
Posted: 25 Dec 2007, 10:25
by Bmwandreas
Alldeles för sent, nått är mysko
Posted: 25 Dec 2007, 12:52
by Bonje
Nicke Blom wrote:när har du fullt ladd då? 1.6 bar? och när börjar det komma?
0,5 bar när Ärtan låste bänken vid 4000RPM. Fullt vet jag inte faktist.. Har annat att göra än att kolla på laddtrycksmätaren när trycket väl kommer..
Posted: 26 Dec 2007, 23:41
by Micke
Nog ryter han allt
Bra med lite motivation nu i meksäsongen.
Skönt att man inte är den enda som är gubbe och tycker det är bra när det inte dånar alltför mkt
Du har inget bromspapper o bjussa på?
Posted: 27 Dec 2007, 04:26
by Bonje
Jo jag har bromspapper på den... Det ligger på jobbet, när jag orkar ska jag scana in dom på datorn och lägga upp dom.
Posted: 27 Dec 2007, 12:18
by M3JONAS
Riktigt fint bygga Bonje.
Spännande att en så liten maskin kan ge så mycket effekt med så lite laddtryck. nånting måste du mao ha gjort rätt...
Hur stora ventiler sitter det i toppen?
Posted: 28 Dec 2007, 12:36
by Bonje
Hehe.. jo jag antar att någonting står rätt till iaf
Det är bara originalventiler... jag är väl för snål för någe annat antar jag. Verkar ju funka än då.
Posted: 28 Dec 2007, 13:43
by M3JONAS
Hur stora är originalventilerna? är impad att det blev så mycket mos.
Den gav ju ca 150hk mer än sin m3 motor, är det turbon som gör skillnaden eller vad är det som gör att det blev så mycket mer effekt i denna maskin? Laddtrycket var det inte så stor skillnad på enligt din hemsida.
Själv vore man glad om man fick ut den effekten ur s14 maskinen.
Posted: 28 Dec 2007, 19:40
by Micke
Originalventilerna i M42 är på 33 mm insug och 30.5 mm på avgas.
Kördes det något på BF95/98 förresten?
Posted: 28 Dec 2007, 20:09
by Bmwandreas
Hans förra S14 var de nå mysko med!
Har för mig den spikade lätt som fan, så det blev mycket låg tändning..
Bäckis gav ju över 500 vid 1 bar.
Posted: 28 Dec 2007, 21:44
by Crille74
Micke wrote:Originalventilerna i M42 är på 33 mm insug och 30.5 mm på avgas.
Kördes det något på BF95/98 förresten?
E 85
Posted: 29 Dec 2007, 14:30
by Micke
Crille74 wrote:E 85
Jo jag vet att denna körning va på E85 men min fråga var om det gjordes nån annan körning på BF95 tex.
Posted: 31 Dec 2007, 09:32
by Bonje
Motorsetupen på S14 verkar inte så lysande tyvärr.. Nå galet var det. Jag schasade och körde med original ventilfjädrar. Tyvärr så blev det ventilflyt efter 6750RPM. Sen bromsades den på BF95 och var tjurig som fan o ville spika. 8 graders tändning på 1,5 bar. Jag körde med en Schwitzer S200 turbo med 54mm kompressor.
M42:an är mappad på E85 och rätt skaplig tändning..
Sen sitter det 61mm kompressor på SC61:an också..
Posted: 31 Dec 2007, 14:40
by Bäckis
Bmwandreas wrote:Hans förra S14 var de nå mysko med!
Har för mig den spikade lätt som fan, så det blev mycket låg tändning..
Bäckis gav ju över 500 vid 1 bar.
Ja, på HJULEN
Posted: 31 Dec 2007, 20:37
by Bonje
robert wrote:8 grader ?!
SKANDAL! Det var många pollar på vift tyvärr...