MrQuickzilver´s E30 M50. Kasst kamöverfall...
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
- Kim Frederiksen
- Posts: 280
- Joined: 21 Nov 2005, 19:41
- Location: Malmö
MrQuickzilver wrote:Givetvis va ju bromsröret till bakhjulen 5cm för kort så ja får se hur ja ska fixa det...
Nån som vet om man behöver reduceringen som går till bakbromsarna orginal?
ehh.. Line locken ska väl monteras på frambromsarnas rör!! annars håller den ju trycket på bakhjulen under uppvärmning.. og det lär inte funga!
och E30'or överbromsar mycket på bakhjulen även standard så JA reduceringen behövs!
buy it, turbo it, streetrace it, wreck it, fix it, race it!
------------------------------------------------
Kim2770@gmail.com - Köpenhamn!! ...saknar malmö..
------------------------------------------------
Kim2770@gmail.com - Köpenhamn!! ...saknar malmö..
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
Kim Frederiksen wrote:MrQuickzilver wrote:Givetvis va ju bromsröret till bakhjulen 5cm för kort så ja får se hur ja ska fixa det...
Nån som vet om man behöver reduceringen som går till bakbromsarna orginal?
ehh.. Line locken ska väl monteras på frambromsarnas rör!! annars håller den ju trycket på bakhjulen under uppvärmning.. og det lär inte funga!
och E30'or överbromsar mycket på bakhjulen även standard så JA reduceringen behövs!
Tycker det känns bättre att stänga av bromsarna bak än att ja låser dom fram om det skulle bli nåt fel nångång så har man alltid kvar frambromsarna. ...sen kan man ju styra om man vill rulla lite när man burnar me.
Då får jag väl fixa en ny reducering för den har nog hamnat i skrotbingen!
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
Idag va bilen ute i det fria för första gången på 3år!
Provmonterade en av brorsans stolar oxå, blir tight mot buren men med nya underreden så blir det nog perfekt! ...får inte skaffa bredare r*v heller.
Vad tror ni om att fästa bältet i röret bakom stolen, hamnar ca 6cm under axlarna men d kan väl inte va nån fara?
Provmonterade en av brorsans stolar oxå, blir tight mot buren men med nya underreden så blir det nog perfekt! ...får inte skaffa bredare r*v heller.
Vad tror ni om att fästa bältet i röret bakom stolen, hamnar ca 6cm under axlarna men d kan väl inte va nån fara?
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
xelerator wrote:haha märke det direkt oxo..
hur mycket vikt tjäna du där ..
ang bältesinfästningen..
du ska helst ha lite längd på bältet så den kan töjas lite vid en eventuell olycka..
monteras i princip direkt efter stolen kommer den inte kunna flexa vilket inte är så skönt för dig ..
Hur mycke vikt ja sparade vet ja inte men nån 1000-del på strippen kanske d blir!
Får nog fundera lite på bältesinfästningen, kollade efter lite tips i SBFs regelbok o ja fick bara fram att det inte får fästas lägre än 10cm under axlarna.
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
Kul att delarna faller på plats!
Vad är det för spolar du kör med? Och vilken anslutning har de mot tändkabeln?
mvh
Vad är det för spolar du kör med? Och vilken anslutning har de mot tändkabeln?
mvh
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
-
- Posts: 479
- Joined: 24 Nov 2005, 22:28
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg