MrQuickzilver´s E30 M50. Kasst kamöverfall...

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

Då va BTR o linlock på plats, måste bara fixa ett verktyg så ja kan göra klart bromsrören.

Image

Image

Givetvis va ju bromsröret till bakhjulen 5cm för kort så ja får se hur ja ska fixa det... :evil:
Image



Nån som vet om man behöver reduceringen som går till bakbromsarna orginal?
User avatar
Kim Frederiksen
Posts: 280
Joined: 21 Nov 2005, 19:41
Location: Malmö

Post by Kim Frederiksen »

MrQuickzilver wrote:Givetvis va ju bromsröret till bakhjulen 5cm för kort så ja får se hur ja ska fixa det... :evil:
Image



Nån som vet om man behöver reduceringen som går till bakbromsarna orginal?


ehh.. Line locken ska väl monteras på frambromsarnas rör!! annars håller den ju trycket på bakhjulen under uppvärmning.. og det lär inte funga! :wink:

och E30'or överbromsar mycket på bakhjulen även standard så JA reduceringen behövs!
buy it, turbo it, streetrace it, wreck it, fix it, race it!
------------------------------------------------

Kim2770@gmail.com - Köpenhamn!! ...saknar malmö..
User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

Kim Frederiksen wrote:
MrQuickzilver wrote:Givetvis va ju bromsröret till bakhjulen 5cm för kort så ja får se hur ja ska fixa det... :evil:
Image



Nån som vet om man behöver reduceringen som går till bakbromsarna orginal?


ehh.. Line locken ska väl monteras på frambromsarnas rör!! annars håller den ju trycket på bakhjulen under uppvärmning.. og det lär inte funga! :wink:

och E30'or överbromsar mycket på bakhjulen även standard så JA reduceringen behövs!


Tycker det känns bättre att stänga av bromsarna bak än att ja låser dom fram om det skulle bli nåt fel nångång så har man alltid kvar frambromsarna. ...sen kan man ju styra om man vill rulla lite när man burnar me. :)

Då får jag väl fixa en ny reducering för den har nog hamnat i skrotbingen! :)
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Linelock är inte alls tänkt att användas på det viset, men visst går det med.

Man ska trycka bromsen i botten och sen aktivera så att framhjulen står still när man bränner.
User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

Bäckis wrote:Linelock är inte alls tänkt att användas på det viset, men visst går det med.

Man ska trycka bromsen i botten och sen aktivera så att framhjulen står still när man bränner.


Jo jag är medveten om det! :)
User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

Idag va bilen ute i det fria för första gången på 3år! :D

Image

Image

Image

Image

Image


Provmonterade en av brorsans stolar oxå, blir tight mot buren men med nya underreden så blir det nog perfekt! ...får inte skaffa bredare r*v heller. :P
Vad tror ni om att fästa bältet i röret bakom stolen, hamnar ca 6cm under axlarna men d kan väl inte va nån fara?

Image

Image

Image
BRUZZE
Posts: 2615
Joined: 21 Nov 2005, 18:07
Location: stockholm

Post by BRUZZE »

kul :D

ser att du lättat handtagen också=)
User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

BRUZZE wrote:kul :D

ser att du lättat handtagen också=)


Du va uppmärksam, funderade just på när nån skulle upptäcka d! :D
User avatar
xelerator
Posts: 2604
Joined: 20 Nov 2005, 15:36
Location: sthlm

Post by xelerator »

haha märke det direkt oxo..
hur mycket vikt tjäna du där :lol: :wink:..

ang bältesinfästningen..
du ska helst ha lite längd på bältet så den kan töjas lite vid en eventuell olycka..

monteras i princip direkt efter stolen kommer den inte kunna flexa vilket inte är så skönt för dig :?..
User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

xelerator wrote:haha märke det direkt oxo..
hur mycket vikt tjäna du där :lol: :wink:..

ang bältesinfästningen..
du ska helst ha lite längd på bältet så den kan töjas lite vid en eventuell olycka..

monteras i princip direkt efter stolen kommer den inte kunna flexa vilket inte är så skönt för dig :?..


Hur mycke vikt ja sparade vet ja inte men nån 1000-del på strippen kanske d blir! :lol:

Får nog fundera lite på bältesinfästningen, kollade efter lite tips i SBFs regelbok o ja fick bara fram att det inte får fästas lägre än 10cm under axlarna.
User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

Har handlat lite grejer...


En Sparco Corsa som sitter som en smäck i bilen o runt r*ven! :)

Image

Image


Kamrem mm ...tyvärr e tändkabelkontakterna fel denna gången oxå. :evil:

Image


Växelspak från Z3 1,9 mm

Image
User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

Stolen monterad. Sket sej me orginalunderredet, hjälmen slog i buren så d fick bli till o bulta direkt i golvet.

Image

Image

Image

Image
User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

Grenrör o hela kitet monterat, hoppas man slipper skruva bort d på ett tag nu! :)

Image

Image
User avatar
Ximon
Posts: 1119
Joined: 22 Nov 2005, 11:35
Location: Sthlm / Skellefteå

Post by Ximon »

Kul att delarna faller på plats!

Vad är det för spolar du kör med? Och vilken anslutning har de mot tändkabeln?

mvh
Simon Markström 072-233 04 11

2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

Ximon wrote:Kul att delarna faller på plats!

Vad är det för spolar du kör med? Och vilken anslutning har de mot tändkabeln?

mvh


MSD PN8245, dom med inbyggda tändsteg. Den lilla anslutningen som det är på stiften med "hatten" avskruvad. :)
rotrex-vr6
Posts: 479
Joined: 24 Nov 2005, 22:28

Post by rotrex-vr6 »

fing golf det där ,vems kan den vara?? :D

gött att det börjar närma sig slutet Jerry ,vi får hoppas på en provtur innan jul
---säve 2006 11.94s 198km/h----
0706-903247
polering-lackskydd-glas behandlingar utföres
User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

rotrex-vr6 wrote:fing golf det där ,vems kan den vara?? :D

gött att det börjar närma sig slutet Jerry ,vi får hoppas på en provtur innan jul


Ja den där golfen e fin o den kanske blir nästan lika snabb som bmwn! :P
Nästa månad ska de fan inte va mycke kvar! :twisted:
Post Reply