Page 13 of 22
Posted: 08 Nov 2009, 19:43
by johankihl
ScratcH wrote:Å roligare ska det bli
Kopplade upp datorn mot Nira:t och kollade av om givarvärdena verkar rimliga å de såg fint ut. Får väl se vad som händer när det är dags för start...
Vad rekommenderas för gnistgap till dessa stift Bosch XR4cs?
Kör med VAG spolar och E85.
Trevlig helg..
Kör du med VAG spolar lär du knappast behöva bekymra dg över gnistgapet. Skulle det bli misfire när du börjar ladda på ordentligt så kan du knacka ihop stiften lite efterhand, runt 0,4-0,6mm brukar fungera.
Posted: 08 Nov 2009, 19:46
by M3JONAS
Haqr du några bilder på hur det ser ut med vag spolarna på plats?
Posted: 26 Nov 2009, 08:53
by ScratcH
Mats Ivarson wrote:Drömprojekt!
Riktigt nyfiken på hur det blir. Kommer följas.
Mats
Ska försöka att inte göra dig besviken
Posted: 26 Nov 2009, 08:54
by ScratcH
johankihl wrote:ScratcH wrote:Å roligare ska det bli
Kopplade upp datorn mot Nira:t och kollade av om givarvärdena verkar rimliga å de såg fint ut. Får väl se vad som händer när det är dags för start...
Vad rekommenderas för gnistgap till dessa stift Bosch XR4cs?
Kör med VAG spolar och E85.
Trevlig helg..
Kör du med VAG spolar lär du knappast behöva bekymra dg över gnistgapet. Skulle det bli misfire när du börjar ladda på ordentligt så kan du knacka ihop stiften lite efterhand, runt 0,4-0,6mm brukar fungera.
OK, tack för tipset!
Posted: 26 Nov 2009, 09:08
by ScratcH
M3JONAS wrote:Haqr du några bilder på hur det ser ut med vag spolarna på plats?
Här kommer en:
Du måste få till en förlängare på tändstiften...Vet inte om det kommer fungera tillförlitligt men värt ett försök.
Har hört att det finns en längre typ av VAG-spole, den kanske passar direkt.
Bild på stiften och M4-förlängare:
Posted: 26 Nov 2009, 09:13
by ScratcH
Monterade ett mustigt avgassystem från Köhler igår
Tyckte den mullrade rätt fint innan... ska bli spännande å höra nu...
Jämförelsebild:
Målade ventilkåpan med röd krymplack, blev helt ok.
Posted: 26 Nov 2009, 18:16
by Martinssonn
Stiligt !
Posted: 26 Nov 2009, 22:10
by ScratcH
Martinssonn wrote:Stiligt !
Tackar!
Posted: 26 Nov 2009, 22:18
by ScratcH
M3JONAS wrote:Haqr du några bilder på hur det ser ut med vag spolarna på plats?
En till:
Posted: 02 Dec 2009, 21:54
by ScratcH
Posted: 17 Dec 2009, 12:00
by ScratcH
Nu é det nära för första start försöket...Tomten kanske kommer tidigare än väntat i år
Det som ska monteras är en bit slang å en stoppskruv med ett litet hål i för smörjningen av kompressorn.
God Jul
Posted: 19 Dec 2009, 12:08
by jimm_y
verkar va ett trevligt projekt lycka till med uppstarten
Posted: 21 Dec 2009, 16:25
by ScratcH
jimm_y wrote:verkar va ett trevligt projekt lycka till med uppstarten
Tackar!
Återkommer med förhoppningsvis glada besked...
Posted: 21 Dec 2009, 16:38
by Bmwandreas
Intressant om det funkar med M4 förlängarna till stiftet. Starta så vi får se
Posted: 21 Dec 2009, 21:57
by Mardo@estonia
AN10 fuelrail fittings ?
Posted: 22 Dec 2009, 09:13
by ScratcH
Mardo@estonia wrote:AN10 fuelrail fittings ?
AN8 link to webshop:
http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs ... cts_id=326
Posted: 22 Dec 2009, 11:42
by Mardo@estonia
the new black series has AN10 fittings option, i thought that orig. series has AN10 option to
quess what, i was wrong.
very nice made engine!!