Bonje wrote:Han tänker på att du har ett pulssplitt grenrör, men sen blandar du pulserna mellan bankarna i röret till WG:n i alla fall.
Om man ska få full effekt av pulssplitt (snabbare spoolup säger teorin) ska man inte blanda pulserna. Så antingen kör man dubbla WG. Eller sätter en skiljevägg där rören går samman om man kör med en WG.
Vad det blir för skillnad vet man bara om man orkar prova båda delarna... Funkar kommer det göra än då.
ok =)
Blev lite orolig att det nu i sista byggetappen skulle vara felbyggt så in åt helvete
Kontrollmätt alla funktioner från sprutet och kopplat in de sista så funktionerna, bränslepump och hittade även på varvsignalen...
Med 12amp så snurrade bränslepumpen på fint och kom upp i över 3 bar så btr öppnade och allt cirkulerade runt, allt gick bra förutom en slangklämma till soppan en var åtdragen och sprutade lite =)
En dag till i garaget....började bra och fick ihop maskin, fick upp oljetryck osv...
Vid halv 8 kom karel och teddan för att starta...fick ingen som helst varvsignal från hallgivaren...testade en del olika avstånd men inget funkade...så imorrn är det en till skitdag i garaget med mer felsökning...
Tror jag vet vad som kan vara problemet...enligt folk på ms forumet så funkar inte ms v2.2 och hallgivare nå bra...så det blir nog att beställa ett ombyggnadskit så jag kan köra med original vrgivaren...
Fick igång den idag efter lite strul...med det nya kortet för vr givare så fick vi varvsignal i mt men sen så fick vi inge gnista...jäkla balle tänkte jag!!
Började felsöka och drog loss alla tändkablar när vi till sist ser att det "bara" var säkringen som gått...jobb i onödan som sagt!
Vid 8 så kom karel, ted och jakobsson tillbaka efter lite käk och vi koppla in allt...vred om och det var nu nära, väldigt nära att den ville hoppa igång....
Gick fett som fan och efter att tagit bort 1:ans stift så var den full av soppa och så hade jag knackat stiften till 0.4 som var lite väl lite.
Fick loss 1:an, 5:an och 6:ans stift men de andra satt turbon ivägen så får skaffa en kort förlängare imorrn och knacka till dem till 0.7 med...
Sen så raslade den igång...gick skitfint, lite ventiljustering men annars inget...
Så nu ska den finmappas lite...
En liten skitfilm bara...inte så häftigt precis =) bara glad att den lever!!!
Har problem med resets av sprutet så vid 0.5 så klipper den av...men jag har nu felsökt lite och kanske hittat problemet...
Började att jorda om tändspolen och kollade gapen på stiften och knackade dem till 0.5...
Ut och varmkörde lite och tryckte sen på med 3:ans växel i och FY HELVETE vad det släppte loss, noll grepp! men i samma stund så lossnade tryckröret från turbon så...
Har bara mekat tillbaka det men kan behöva fixa lite hårdare motorfästen...kan bli ett par hockeypuckar =)