Page 13 of 24
Posted: 13 Dec 2007, 21:25
by Bäckis
en sista ot:
Micke lever väl på att bygga just chassien?
840 är motoreffekt.
Nog med ot nu, sorry.
Posted: 13 Dec 2007, 21:31
by Vision79
Bäckis wrote:en sista ot:
Micke lever väl på att bygga just chassien?
840 är motoreffekt.
Nog med ot nu, sorry.
E lugnt med OT så länge jag håller dom vid liv i min tråd
...jag vet att Micke pysslar med kolfiber på sidan om...inte Bärtan direkt
..sen vet jag att Jörgen,Tero,Jocke tycker att det finns mååånga punkter som skulle ha förbättrats på Chassiet...bla vikten borde ha gått få ner
minst 100kilo...så att han skulle va chassie byggare...neee..
Posted: 16 Dec 2007, 22:02
by Vision79
Inte mkt har hänt tyvärr..väntar på tomten vem vet han kanske har med sig ett paket från JE pistons
Blocket skickas på fräsning och isättning av pyramidringar, ska dock borras och deckas före såklart
imorgon kanske en bild på turbon o wg´n ramlar in o upp i tråden
Om ngn är sugen på en 650-700whp E34 kan ni PM:a , kommer byggas ihop..mappas och testköras..sedan är den till salu! , det har varit min tanke sedan turboraset i somras. (möjligen försäljningsbar närmare våren 2008)
Posted: 17 Dec 2007, 19:06
by E34 RRT
varför sälja? :/
Posted: 17 Dec 2007, 20:46
by Vision79
Posted: 17 Dec 2007, 21:02
by AndreasT
Den var ingen liten rackare till turbo du
Posted: 17 Dec 2007, 21:21
by birro
Vad heter flänsen på den turbon? Kan det vara samma som K29?
Posted: 17 Dec 2007, 21:23
by Vision79
birro wrote:Vad heter flänsen på den turbon? Kan det vara samma som K29?
T6
Posted: 17 Dec 2007, 21:26
by Bmwandreas
Jag tycker du ska ha den turbon
Posted: 17 Dec 2007, 22:12
by Vision79
Posted: 17 Dec 2007, 23:03
by Pimplaren
Überfet turbo
Riktigt fin WG!
Posted: 17 Dec 2007, 23:51
by Ximon
Vision79 wrote: Christell behövde 1900hk för att åka en hög 7:a..
1337 hk var det, och i en 1400 kg bil..
Vad är det för frän turbo du hittat i gömmorna?
Posted: 18 Dec 2007, 00:05
by E30-Räser
Vilket jävla as till turbo du har då
Med den där i rätt bil så lär man ju få strypa åt slutmuskeln där bak vid gaspådrag om man inte vill att det ska bli kladdigt!!! Jises vilket monster!!!
BALLT
Posted: 18 Dec 2007, 01:01
by P.Herrdahl
Ximon wrote:Vad är det för frän turbo du hittat i gömmorna?
Borg Warner S472?
Posted: 18 Dec 2007, 06:12
by Tjottirotti
blir väl som orginal kkk27an den där... hahaha....
sjukt gött
Posted: 18 Dec 2007, 08:08
by Vision79
Ximon: Ok..lär kunna gå fort 2008
Hollizini: Jepp, korrekt
Tjottirotti:
Posted: 21 Dec 2007, 17:31
by Vision79
Då har man börjat skissa på nya kolvar som körs på berövat knep med M5 längd på stakar dvs 144mm med eftermarknads H-profil...vilket gör att man flyttar upp kolvbulten i kolven för bättre geometri
Har lite problem med kalkyleringen iom att jag vill gå upp på 8,5 i kompförhållande pga den modifierade toppen med "sfäriska förbränningrsrum" på 70cc..men det löser sig efter en bira..lr 2
3 x Dubbelspolar av ACCEL typ...gula o fula..45.000V inköpt, hoppas dom klarar jobbet med rätt tändförstärkare.
Dish,flat,dome....vad är bäst ur flödes synpunkt i den här typen av motorer för överladdning ?...ngnstans måste kompet tas ifrån.