BMW E34 535i Turbo > "Fälgar"

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
P.Herrdahl
Posts: 2079
Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna

Post by P.Herrdahl »

525mannen wrote:Grymt bygge! Kul o se slutresultatet av lättningen också, går själv o gruvar på samma planer men avvkatar ett tag till =P

/Cristofer


Tackar! Alltid kul med lite possitiva kommentarer. :) Lätta röstar jag på, original E34 är en tung gris. :wink:

Paul Herrdahl, 0730649656, madein36@hotmail.com
TIG svetsare.
Audi S/RS
User avatar
P.Herrdahl
Posts: 2079
Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna

Post by P.Herrdahl »

Senaste köpet som ramlar in vilken dag som helst:

Image

Allt på turbosidan är klart nu förutom avgasystemet och olje tillförseln till snurran. ;)

Paul Herrdahl, 0730649656, madein36@hotmail.com
TIG svetsare.
Audi S/RS
E34 RRT
Posts: 748
Joined: 03 Apr 2007, 13:55
Location: finland (borgå)

Post by E34 RRT »

men där fattas juh två stycken :lol:
nissan micra 1000cc turbo 122whp 174wnm 1,2bar
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
P.Herrdahl
Posts: 2079
Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna

Post by P.Herrdahl »

E34 RRT wrote:men där fattas juh två stycken :lol:


Ja, hade inte råd så tänkte köra med 2 originalare också. :roll: :lol:

Paul Herrdahl, 0730649656, madein36@hotmail.com
TIG svetsare.
Audi S/RS
User avatar
Phobban
Posts: 182
Joined: 24 Dec 2005, 21:29
Location: Stockholm

Post by Phobban »

Jag måste bara fråga om grenröret. Är det någon vits att köra twin entry när man inte drar rören som tändföljden?

Snyggt bygge
E39 540iat -01 Till salu!
User avatar
P.Herrdahl
Posts: 2079
Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna

Post by P.Herrdahl »

phobie wrote:Jag måste bara fråga om grenröret. Är det någon vits att köra twin entry när man inte drar rören som tändföljden?

Snyggt bygge


Nej, det tror jag inte det är. Tror dock inte det påverkar sämre heller.

Tackar! ;)

Paul Herrdahl, 0730649656, madein36@hotmail.com
TIG svetsare.
Audi S/RS
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Post by Pimplaren »

Hollizini wrote:
phobie wrote:Jag måste bara fråga om grenröret. Är det någon vits att köra twin entry när man inte drar rören som tändföljden?

Snyggt bygge


Nej, det tror jag inte det är. Tror dock inte det påverkar sämre heller.

Tackar! ;)

Jag har nog aldrig sett ett grenrör för alla rör går i tändföljd.

Har man twin entry turbo borde man köra twin grenrör för bäst resultat? känns rätt logiskt.
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
P.Herrdahl
Posts: 2079
Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna

Post by P.Herrdahl »

Pimplaren wrote:
Hollizini wrote:
phobie wrote:Jag måste bara fråga om grenröret. Är det någon vits att köra twin entry när man inte drar rören som tändföljden?

Snyggt bygge


Nej, det tror jag inte det är. Tror dock inte det påverkar sämre heller.

Tackar! ;)

Jag har nog aldrig sett ett grenrör för alla rör går i tändföljd.

Har man twin entry turbo borde man köra twin grenrör för bäst resultat? känns rätt logiskt.


Precis! Kom precis att tänka på att det är väl såhär det ska vara med twin entry, nu kan jag inte följden precis men är det inte typ 123 som ska va i första och 456 i andra kollektorn när det är enligt tändföljden? :?

Paul Herrdahl, 0730649656, madein36@hotmail.com
TIG svetsare.
Audi S/RS
525mannen
Posts: 772
Joined: 03 Sep 2007, 14:02

Post by 525mannen »

Hollizini wrote:
Pimplaren wrote:
Hollizini wrote:
phobie wrote:Jag måste bara fråga om grenröret. Är det någon vits att köra twin entry när man inte drar rören som tändföljden?

Snyggt bygge


Nej, det tror jag inte det är. Tror dock inte det påverkar sämre heller.

Tackar! ;)

Jag har nog aldrig sett ett grenrör för alla rör går i tändföljd.

Har man twin entry turbo borde man köra twin grenrör för bäst resultat? känns rätt logiskt.


Precis! Kom precis att tänka på att det är väl såhär det ska vara med twin entry, nu kan jag inte följden precis men är det inte typ 123 som ska va i första och 456 i andra kollektorn när det är enligt tändföljden? :?


Stämmer bra för varannan puls. Men, finns några exempel där folk portat till twinentry väggen, o även de som hävdar att skillnaden är minimal med eller utan det..
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Post by Pimplaren »

Hollizini wrote:
Pimplaren wrote:
Hollizini wrote:
phobie wrote:Jag måste bara fråga om grenröret. Är det någon vits att köra twin entry när man inte drar rören som tändföljden?

Snyggt bygge


Nej, det tror jag inte det är. Tror dock inte det påverkar sämre heller.

Tackar! ;)

Jag har nog aldrig sett ett grenrör för alla rör går i tändföljd.

Har man twin entry turbo borde man köra twin grenrör för bäst resultat? känns rätt logiskt.


Precis! Kom precis att tänka på att det är väl såhär det ska vara med twin entry, nu kan jag inte följden precis men är det inte typ 123 som ska va i första och 456 i andra kollektorn när det är enligt tändföljden? :?


15 36 24 är tändföljden! tror det är mest utrymmesmässigt man kör 123 i en port och 456 i andra:) sålänge man får laddtryck ska man väl vara glad? :twisted:
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
stecka
Posts: 549
Joined: 14 Apr 2006, 23:58
Location: Östersund

Post by stecka »

ska man köra pulsplit så är det 123 456 som gäller
sorry för ot
Nobbe

Post by Nobbe »

Pimplaren wrote:15 36 24 är tändföljden! tror det är mest utrymmesmässigt man kör 123 i en port och 456 i andra:) sålänge man får laddtryck ska man väl vara glad? :twisted:


Ursäkta OT: Men jag vill ha samma skit som du har rökt :twisted:

Om du skjuter varannan puls i varannan post i turbon, så blir det väll 123 i ena porten och 456 i den andra?
BaCCoN
Posts: 680
Joined: 08 Jan 2007, 17:47
Location: Kungsängen

Post by BaCCoN »

Nobbe wrote:
Pimplaren wrote:15 36 24 är tändföljden! tror det är mest utrymmesmässigt man kör 123 i en port och 456 i andra:) sålänge man får laddtryck ska man väl vara glad? :twisted:


Ursäkta OT: Men jag vill ha samma skit som du har rökt :twisted:

Om du skjuter varannan puls i varannan post i turbon, så blir det väll 123 i ena porten och 456 i den andra?


Oliver, Vad röker du? :lol: Kan bara hålla med föregående talare om varför man kör 123 & 456 ihop
Linus Hedendahl
076 31 94 728

Bygger:

Malakitgrön E30 327 Turbo Touring -89
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=38747
User avatar
Pimplaren
Posts: 4456
Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm

Post by Pimplaren »

Nobbe wrote:
Pimplaren wrote:15 36 24 är tändföljden! tror det är mest utrymmesmässigt man kör 123 i en port och 456 i andra:) sålänge man får laddtryck ska man väl vara glad? :twisted:


Ursäkta OT: Men jag vill ha samma skit som du har rökt :twisted:

Om du skjuter varannan puls i varannan post i turbon, så blir det väll 123 i ena porten och 456 i den andra?


Nu när du säger det, haha! jag tänkte att han menade i tändföljd, 153 624 ;)

Jadu, det var nån skum bushneger som sålde till mig! PM vid intresse. 8)
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
P.Herrdahl
Posts: 2079
Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna

Post by P.Herrdahl »

Nobbe wrote:
Pimplaren wrote:15 36 24 är tändföljden! tror det är mest utrymmesmässigt man kör 123 i en port och 456 i andra:) sålänge man får laddtryck ska man väl vara glad? :twisted:


Ursäkta OT: Men jag vill ha samma skit som du har rökt :twisted:

Om du skjuter varannan puls i varannan post i turbon, så blir det väll 123 i ena porten och 456 i den andra?


Det va precis det jag också kom på! :)
Alltid kul med lite spekulering och funderingar. ;)

Paul Herrdahl, 0730649656, madein36@hotmail.com
TIG svetsare.
Audi S/RS
User avatar
P.Herrdahl
Posts: 2079
Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna

Post by P.Herrdahl »

3" aluminium V-bands fläns och 3" rostfri fläns beställd tillsammans med en passande klämma, skall svetsas som början på tryckrör, aluflänsen ska givetvis svetsas på kompressorutloppet.

Paul Herrdahl, 0730649656, madein36@hotmail.com
TIG svetsare.
Audi S/RS
User avatar
P.Herrdahl
Posts: 2079
Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna

Post by P.Herrdahl »

Då har vi vart ner till Torsby för 4:de gången. Har hämtat lite Amaretta inredning till beemern och fick med mig två skitfräscha dörrar och M5 kjolar och dörrbreddare. :)
Inredningsmässigt börjar det bli klar inredd med Winkelhock och M5 grejjer. ;)
Medans vi stod och vänta in Erik så tog vi tillfälle i akt och fota lite på en M3a och en Evo 7a.

Image
Image
Image
Image

Image
Image
Image

Paul Herrdahl, 0730649656, madein36@hotmail.com
TIG svetsare.
Audi S/RS
Post Reply