phobie wrote:Jag måste bara fråga om grenröret. Är det någon vits att köra twin entry när man inte drar rören som tändföljden?
Snyggt bygge
Nej, det tror jag inte det är. Tror dock inte det påverkar sämre heller.
Tackar!
Jag har nog aldrig sett ett grenrör för alla rör går i tändföljd.
Har man twin entry turbo borde man köra twin grenrör för bäst resultat? känns rätt logiskt.
Precis! Kom precis att tänka på att det är väl såhär det ska vara med twin entry, nu kan jag inte följden precis men är det inte typ 123 som ska va i första och 456 i andra kollektorn när det är enligt tändföljden?
phobie wrote:Jag måste bara fråga om grenröret. Är det någon vits att köra twin entry när man inte drar rören som tändföljden?
Snyggt bygge
Nej, det tror jag inte det är. Tror dock inte det påverkar sämre heller.
Tackar!
Jag har nog aldrig sett ett grenrör för alla rör går i tändföljd.
Har man twin entry turbo borde man köra twin grenrör för bäst resultat? känns rätt logiskt.
Precis! Kom precis att tänka på att det är väl såhär det ska vara med twin entry, nu kan jag inte följden precis men är det inte typ 123 som ska va i första och 456 i andra kollektorn när det är enligt tändföljden?
Stämmer bra för varannan puls. Men, finns några exempel där folk portat till twinentry väggen, o även de som hävdar att skillnaden är minimal med eller utan det..
phobie wrote:Jag måste bara fråga om grenröret. Är det någon vits att köra twin entry när man inte drar rören som tändföljden?
Snyggt bygge
Nej, det tror jag inte det är. Tror dock inte det påverkar sämre heller.
Tackar!
Jag har nog aldrig sett ett grenrör för alla rör går i tändföljd.
Har man twin entry turbo borde man köra twin grenrör för bäst resultat? känns rätt logiskt.
Precis! Kom precis att tänka på att det är väl såhär det ska vara med twin entry, nu kan jag inte följden precis men är det inte typ 123 som ska va i första och 456 i andra kollektorn när det är enligt tändföljden?
15 36 24 är tändföljden! tror det är mest utrymmesmässigt man kör 123 i en port och 456 i andra:) sålänge man får laddtryck ska man väl vara glad?
Pimplaren wrote:15 36 24 är tändföljden! tror det är mest utrymmesmässigt man kör 123 i en port och 456 i andra:) sålänge man får laddtryck ska man väl vara glad?
Ursäkta OT: Men jag vill ha samma skit som du har rökt
Om du skjuter varannan puls i varannan post i turbon, så blir det väll 123 i ena porten och 456 i den andra?
Pimplaren wrote:15 36 24 är tändföljden! tror det är mest utrymmesmässigt man kör 123 i en port och 456 i andra:) sålänge man får laddtryck ska man väl vara glad?
Ursäkta OT: Men jag vill ha samma skit som du har rökt
Om du skjuter varannan puls i varannan post i turbon, så blir det väll 123 i ena porten och 456 i den andra?
Oliver, Vad röker du? Kan bara hålla med föregående talare om varför man kör 123 & 456 ihop
Pimplaren wrote:15 36 24 är tändföljden! tror det är mest utrymmesmässigt man kör 123 i en port och 456 i andra:) sålänge man får laddtryck ska man väl vara glad?
Ursäkta OT: Men jag vill ha samma skit som du har rökt
Om du skjuter varannan puls i varannan post i turbon, så blir det väll 123 i ena porten och 456 i den andra?
Nu när du säger det, haha! jag tänkte att han menade i tändföljd, 153 624
Jadu, det var nån skum bushneger som sålde till mig! PM vid intresse.
Pimplaren wrote:15 36 24 är tändföljden! tror det är mest utrymmesmässigt man kör 123 i en port och 456 i andra:) sålänge man får laddtryck ska man väl vara glad?
Ursäkta OT: Men jag vill ha samma skit som du har rökt
Om du skjuter varannan puls i varannan post i turbon, så blir det väll 123 i ena porten och 456 i den andra?
Det va precis det jag också kom på!
Alltid kul med lite spekulering och funderingar.
3" aluminium V-bands fläns och 3" rostfri fläns beställd tillsammans med en passande klämma, skall svetsas som början på tryckrör, aluflänsen ska givetvis svetsas på kompressorutloppet.
Då har vi vart ner till Torsby för 4:de gången. Har hämtat lite Amaretta inredning till beemern och fick med mig två skitfräscha dörrar och M5 kjolar och dörrbreddare.
Inredningsmässigt börjar det bli klar inredd med Winkelhock och M5 grejjer.
Medans vi stod och vänta in Erik så tog vi tillfälle i akt och fota lite på en M3a och en Evo 7a.