PPF Turbo touring.

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
JimmyA
Posts: 1589
Joined: 21 Nov 2005, 18:43
Location: Tumba

Post by JimmyA »

Chrille wrote:Neeeej :(


bäst bäckis fyller i själv vad som har hänt innan jag säger för mkt, men motorrummet var fullt med olja och det brukar ju inte båda gott om vi säger så :cry:
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Nej för helvete! :? Hoppas det är nåt simpelt!
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Felmonterad vevhusburk, så svårt var felet:)

Nä den surgear för mycket så det är ingen ide att köra:(
User avatar
Kim Frederiksen
Posts: 280
Joined: 21 Nov 2005, 19:41
Location: Malmö

Post by Kim Frederiksen »

felmonterat?? laddtryck i vevhuset eller?
buy it, turbo it, streetrace it, wreck it, fix it, race it!
------------------------------------------------

Kim2770@gmail.com - Köpenhamn!! ...saknar malmö..
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Nä för lågt så det rann ner i den.
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Det var ingen fara alls. Körde dessutom hela vägen hem då Dennis bil tappade bakre fästet till diffen första starten.

Jag tyckte den gick som skit förutom på ettan och tvåan, då surgear den inte, men ändå gick det 11.28 och 205.8 km/h trots 1.95 i 60 fot. Med andra ord sitter en tia busenkelt, även om den går lika surt som nu bara man fått pysa ordning på lufttrycket.

Vi testar nog igen om två helger med ny kompressorkåpa och lite annat småfix.
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Skönt att höra! :) Tyckte det var lite olikt av PPF att köra ras, men nu var det ju inget ras :D
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
FoX
Posts: 1794
Joined: 03 Dec 2005, 16:48
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by FoX »

Jag filma och klippte ihopp en liten film.

http://www.youtube.com/watch?v=EfrY1nNQNpg

Lägger upp den utan tillåtelse.. :oops:
så säg till om du inte vill att jag ska ta bort den
/Fredrik Strengbohm
WWW.E30.SE

0703252017
Eskilstuna
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Tråkigt att höra om Surge problemet, men du spakar en låg 11:a även om du slår huvvudet u Framrutan, det är imponerande.

Tyckte du lät lite eggad på tele innan du skulle snyta Kelds E21:a , hoppas på en 10:a för dig nästa helg helt klart :)
Flaxis
Posts: 195
Joined: 22 Nov 2005, 03:51
Location: gbg

Post by Flaxis »

Tycker mej nästan höra hur det surge:ar på filmen vid några tillfällen...
Efter åtgärd mot det kommer tiorna som ett brev...
//Flaxis
förvirrad!!!
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Flaxis wrote:Tycker mej nästan höra hur det surge:ar på filmen vid några tillfällen...
Efter åtgärd mot det kommer tiorna som ett brev...
//Flaxis


Ja, det är jag övertygad om. Nu vill ju gärna jag åka en nia, men man får kanske nöja sig med mittentior med en E30 touringn som är tyngre än original? :)
Aleex
Posts: 1162
Joined: 21 Nov 2005, 17:08
Location: Stockholm

Post by Aleex »

Ja där ser man! Du hade alltså också vevhusventalitonen för lågt plaserad. :wink:
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Aleex wrote:Ja där ser man! Du hade alltså också vevhusventalitonen för lågt plaserad. :wink:


Ja, var det samma strul för dig? Konstigt nog har jag inte haft problem tidigare, men jag har ju inte kört så mkt. Gick mer igår med hemresan än den gjort tidigare i år.
Aleex
Posts: 1162
Joined: 21 Nov 2005, 17:08
Location: Stockholm

Post by Aleex »

Det var precis samma fel för mig...Men jag pluggade Den extra vevhusventen så var problemet löst!!
Erki87
Posts: 767
Joined: 21 Jan 2006, 18:03
Location: Eskilstuna

Post by Erki87 »

Kul o se bilen Bäckis!

Det blir nog en uppsättning Racing GT fälgar på min bil med. :P

Se till o byta kompressorhuset nu o ut o gasa!

bye!
Kör: Ford Escort Cosworth -93 505whp 525wnm
Körde: M3 -01
Körde: M5 -91
Körde: 325i -88
Körde: 318is 16v -90 (Turbo)

(Eric Johansson)
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Ska försöka fixa det och lite andra provisioriska lösningar som vattenrör mm så den är 100% klar till Tullinge om två helger.

Hade ju varit fint att få riktigt fina tider med den innan hösten kommer på allvar. Bilen kommer ev vara till salu om den är 100% klar så att jag kan lägga "obegränsat" med pengar på dragracebilen så den blir klar någon gång. Hade nästan glömt hur kul det är med riktig dragracing där först över mållinjen gäller, inte bara tiden.
User avatar
bmwpatrik
Posts: 1227
Joined: 20 Nov 2005, 21:41
Location: Dalarna Norrhyttan

Post by bmwpatrik »

Fy fan va grymt med den tiden när den inte går som du vill.

Touring och allt bara att grattulera till en fin tid.

MVH Patrik
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
Post Reply