bäst bäckis fyller i själv vad som har hänt innan jag säger för mkt, men motorrummet var fullt med olja och det brukar ju inte båda gott om vi säger så
Det var ingen fara alls. Körde dessutom hela vägen hem då Dennis bil tappade bakre fästet till diffen första starten.
Jag tyckte den gick som skit förutom på ettan och tvåan, då surgear den inte, men ändå gick det 11.28 och 205.8 km/h trots 1.95 i 60 fot. Med andra ord sitter en tia busenkelt, även om den går lika surt som nu bara man fått pysa ordning på lufttrycket.
Vi testar nog igen om två helger med ny kompressorkåpa och lite annat småfix.
Flaxis wrote:Tycker mej nästan höra hur det surge:ar på filmen vid några tillfällen... Efter åtgärd mot det kommer tiorna som ett brev... //Flaxis
Ja, det är jag övertygad om. Nu vill ju gärna jag åka en nia, men man får kanske nöja sig med mittentior med en E30 touringn som är tyngre än original?
Aleex wrote:Ja där ser man! Du hade alltså också vevhusventalitonen för lågt plaserad.
Ja, var det samma strul för dig? Konstigt nog har jag inte haft problem tidigare, men jag har ju inte kört så mkt. Gick mer igår med hemresan än den gjort tidigare i år.
Ska försöka fixa det och lite andra provisioriska lösningar som vattenrör mm så den är 100% klar till Tullinge om två helger.
Hade ju varit fint att få riktigt fina tider med den innan hösten kommer på allvar. Bilen kommer ev vara till salu om den är 100% klar så att jag kan lägga "obegränsat" med pengar på dragracebilen så den blir klar någon gång. Hade nästan glömt hur kul det är med riktig dragracing där först över mållinjen gäller, inte bara tiden.