Page 12 of 25
Posted: 15 Sep 2007, 10:35
by Zwofurti
äh, putsa till dem å använd dem å lägg energin på nåt annat=)
Det vart inget filmklipp så man får höra ljudet lite?=)
Posted: 15 Sep 2007, 12:54
by Fear This
tackar för hjälpen! nu gäller de bara at få tag i skiten
Posted: 15 Sep 2007, 13:37
by affe
vad kommer oken ifrån?
Posted: 15 Sep 2007, 20:16
by Bonje
Oken är Wilwood superlite II, tror dom är tillverkade av wilwood..
Någon filmsnutt lär det väl bli innan vinterdvalan.
OM jag får ordning på växellådan.
Posted: 05 Oct 2007, 10:05
by Erki87
Vinter projekt.
Plocka ned allt och pyramid ringa?
mvh Eric Johansson
Posted: 05 Oct 2007, 12:48
by Bonje
Erki87 wrote:Vinter projekt.
Plocka ned allt och pyramid ringa?
mvh Eric Johansson
Tyvärr verkar det bli så ja..
Så här var det... Jag åkte till garaget igår för att montera dit bromsslangarna fram.Enligt överenskommelse så skulle Fredrik komma lite senare och hjälpa mig att lufta ur systemet.. Jag hade pallat upp bilen och allt var klart när han väl kom.
Jag kravlar in under bilen för att sköta luftnipplarna till bakbromsarna..
"-Pumpa säger jag till Fredrik. O han pumpar... Efter många pumpningar ropar han -OK. Jag öpnnar för att släppa trycket.. Inget händer
Jaja.. pumpa ingen säger jag. Ne.. inget nu heller.
Så här håller vi på ett tag. Fredrik börjar jämrar sig att för han är så jävla otränad bla bla... Byt ben då för fan fräser jag!
Samtidigt tänker jag för mig själv (Fan va konstigt det låter i bromspedalen
)
Vi håller på och och jag tycker det verkar väldigt skumt att det inte bygger någe tryck alls..
Helt appropå säger Fredrik
-Ja det märks ju att du har bytt tryckplatta i alla fall..
Jag (typ)
-Men din jävla mupp, nu håller vi på med bromsarna och inte kopplingen!!!
Efter Fredriks megahjänsläpp så gick det betydligt bättre kan jag säga..
Sen åkte vi up och provkörde.. Bromsarna funkar skitdåligt. Det måste finnas luft någonstans som vi inte får bort.
Tyvärr så verkar toppackningen ha kastat in handsken, den bokstavligen sprutar kylvatten ur expantionskärlet. Bilen var helt blöt på vänstersidan efter ha dragit ur den på 2,3 4:an.
Nu har jag beställt pyramidringar och packning av Bäckis.
Föresten. Någon som har ett M42 block som ligger ivägen billigt?
Posted: 05 Oct 2007, 13:34
by BRUZZE
hahaha
(garvar för mig själv)
kul läsning..
trist me det sista dock. kämpa på.
mvh
Posted: 05 Oct 2007, 14:04
by Bäckis
Bonje wrote:Erki87 wrote:Vinter projekt.
Plocka ned allt och pyramid ringa?
mvh Eric Johansson
Tyvärr verkar det bli så ja..
Så här var det... Jag åkte till garaget igår för att montera dit bromsslangarna fram.Enligt överenskommelse så skulle Fredrik komma lite senare och hjälpa mig att lufta ur systemet.. Jag hade pallat upp bilen och allt var klart när han väl kom.
Jag kravlar in under bilen för att sköta luftnipplarna till bakbromsarna..
"-Pumpa säger jag till Fredrik. O han pumpar... Efter många pumpningar ropar han -OK. Jag öpnnar för att släppa trycket.. Inget händer
Jaja.. pumpa ingen säger jag. Ne.. inget nu heller.
Så här håller vi på ett tag. Fredrik börjar jämrar sig att för han är så jävla otränad bla bla... Byt ben då för fan fräser jag!
Samtidigt tänker jag för mig själv (Fan va konstigt det låter i bromspedalen
)
Vi håller på och och jag tycker det verkar väldigt skumt att det inte bygger någe tryck alls..
Helt appropå säder Fredrik
-Ja det märks ju att du har bytt tryckplatta i alla fall.. Jag (typ)
-Men din jävla mupp, nu håller vi på med bromsarna och inte kopplingen!!! Efter Fredriks megahjänsläpp så gick det betydligt bättre kan jag säga..
Sen åkte vi up och provkörde.. Bromsarna funkar skitdåligt. Det måste finnas luft någonstans som vi inte får bort.
Tyvärr så verkar toppackningen ha kastat in handsken, den bokstavligen sprutar kylvatten ur expantionskärlet. Bilen var helt blöt på vänstersidan efter ha dragit ur den på 2,3 4:an.
Nu har jag beställt pyramidringar och packning av Bäckis.
Föresten. Någon som har ett M42 block som ligger ivägen billigt?
Kihl har ett block tror jag. Ring honom!!
Posted: 05 Oct 2007, 19:29
by Per Eriksson
Vad har du för huvudbromscylinder?
Kanske är på vippen till för liten area på den i förhållande till oken.
Posted: 05 Oct 2007, 20:17
by Fear This
jag fick samma fenomen förut när ja hade e30 m3 bakvagn och m3 e36 oken bak... luftade som faan asså å de tog knappt nåt å kändes som de va luft i systemet.. till slut gick de upp ett ljus.. visade sej att oken inte gillade att ha kolvarna så långt "utpumpade" så ja testade på skoj att lägga plattjärn mellan för att få in kolvarna och pumpade ut bromsarna.. då kändes det kalas.. nu blev det en hel uppsats här utan att ens veta om du har för smala skivor så kolvarna kommer längre ut än de ska? men men värt å tänka på iaf:)
mvh
Posted: 06 Oct 2007, 10:35
by Bonje
Okej.. så kan det nog bli om man har för tunna skivor ja. Men jag har wilwoods 310*30mm skivor.. Så tunna är dom inte direkt.
Jag kan ju alltid prova att trycka in kolvarna maximalt och sen prova att lufta igen.
Posted: 06 Oct 2007, 10:50
by Fear This
ja om inte annat kan du utesluta en sak till
Posted: 11 Oct 2007, 15:54
by Erki87
inte fick man någon åktur heller...
Får väl hoppas på nästa sommar då...
Posted: 24 Dec 2007, 14:35
by Bonje
Eftersom det inte händer någonting i projekttråden så tänkte jag visa filmen från bromsningen. (Som jag sa att ni inte skulle få se förrut bara för ljudupplevelsen försvinner och bilen låter som en kissemiss mera..)
Men bättre än ingenting iaf.
Det här är sista pullet vi körde. det man ser i slutet är att tryckröret från turbon hoppade av.
Till jobbet har jag släpat bärarmarna som jag håller på att modifiera för 5-cerie nav, knutar och sviktstålsaxlar samt M5 bromsar. Så lite händer det med bilen trot att jag inte har uppdaterat på länge.
Nu måste jag skynda mig iväg så jag inte missar Kalle..
GOD JUL på er allihopa!
Posted: 24 Dec 2007, 14:45
by Nicke Blom
kul att det funkar så fint... gött mos
Posted: 24 Dec 2007, 16:04
by Krillian
du har väl 5 bult? isf vilket ET har du på¨fälgarna fram?
riktigt tyst den är
Posted: 24 Dec 2007, 20:46
by Bonje
Jo det är 5-bult. Jag har stulit fäljarna från M3:an och det är ET18. Nu sitter det 225/35*18 på och det är INTE körbart. Tar i skärmkanterna hela tiden..
Tills nästa år blir det lite valsade skärmar, något svarvade fälgar baksidan och montera 215 i stället.. Sen blir det så körbart det blir.
Det är gött med mos ja. Men med sent laddtryck ger det lite för smalt register tyck jag. jag spånar för fullt på en lösning. Det som irriterar mig är att det finns andra 2 liters motorer som får mycket tidigare ladd än vad jag har.