TEAM BOOST PERFORMANCE!!! Volvon bromsad!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- vectramicke
För mycket fisk och för lite mek!?!? blir det åka i sommar eller??
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tingsdalsracer
- vectramicke
Här va de länge sen man uppdaterade!
Har haft veven provmonterad med en stake å en kolv, de gick inte runt med längre slag, Slipa, slipa i blocket tills det gick runt!
Efter det gick det att dra runt den. Je-kolv i topp!
Har även tillverkat ett verktyg med en polare så vi kan provtrycka tryckplattor. Konstaterade att jag kan få ut 100-150kg till ur min 765 platta med en liten justering av inspänningshöjden
Arga kammar har jag fått hem oxå!
293gr från 0.1-0.1mm lyft 12mm lyft in
278gr från 0.1-0.1mm lyft 11mm lyft ut
Gämfört med en GLT-kam
Har även renoverat växellådan i vinter, hade lite dåliga lager i den konstaterade jag efter inspektion tidigare i år.
Här står den nyihopskruvad med nybyggd sprängkåpa i 6mm stål så man slipper sprängskydd å skit, och så har jag bytt till pistolgrip knopp istället för T-handtaget.
En dumpkopieraren adapterplatta från början
Nippor till pumpen, tack mästersvarvarn!
Flyttat oljefilter i bling-bling oljefilterhus
Mycket slang blir det! Dethär är bara till oljesystemet
Fick bygga ett nytt motor och generatorfäste. Var helt omöjligt att få rum med torrsumpspumpen annars.
Har även pysslat lite mer med tråget nu, får nog va klart nu. Blev skilda fack för sugstegen och tanken med flatjärnen är att dom ska fånga upp en del av oljan som veven kastar runt
Soppapump å regulator. Hade en röd elemenatorpump som jag sålde. Sen fick jag piss i huvudet å köpte en igen Blir antagligen i minsta laget därför sålde jag från början, men jag tänker förbereda så jag kan montera en till snabbt om det behövs
Lite grejjer som är färdiga att montera
Grenröret blev jävligt nice med lite avgasbandage!
Ska försöka grejja bort allt smått skit som är kvar att göra tills jag får hem veven från balansering, ligger i kalmar nu för uppvägning å bearbetning.
Fan vad jag längtar efter att få börja plocka ihop!
Fem veckor till första kjula nu
Har haft veven provmonterad med en stake å en kolv, de gick inte runt med längre slag, Slipa, slipa i blocket tills det gick runt!
Efter det gick det att dra runt den. Je-kolv i topp!
Har även tillverkat ett verktyg med en polare så vi kan provtrycka tryckplattor. Konstaterade att jag kan få ut 100-150kg till ur min 765 platta med en liten justering av inspänningshöjden
Arga kammar har jag fått hem oxå!
293gr från 0.1-0.1mm lyft 12mm lyft in
278gr från 0.1-0.1mm lyft 11mm lyft ut
Gämfört med en GLT-kam
Har även renoverat växellådan i vinter, hade lite dåliga lager i den konstaterade jag efter inspektion tidigare i år.
Här står den nyihopskruvad med nybyggd sprängkåpa i 6mm stål så man slipper sprängskydd å skit, och så har jag bytt till pistolgrip knopp istället för T-handtaget.
En dumpkopieraren adapterplatta från början
Nippor till pumpen, tack mästersvarvarn!
Flyttat oljefilter i bling-bling oljefilterhus
Mycket slang blir det! Dethär är bara till oljesystemet
Fick bygga ett nytt motor och generatorfäste. Var helt omöjligt att få rum med torrsumpspumpen annars.
Har även pysslat lite mer med tråget nu, får nog va klart nu. Blev skilda fack för sugstegen och tanken med flatjärnen är att dom ska fånga upp en del av oljan som veven kastar runt
Soppapump å regulator. Hade en röd elemenatorpump som jag sålde. Sen fick jag piss i huvudet å köpte en igen Blir antagligen i minsta laget därför sålde jag från början, men jag tänker förbereda så jag kan montera en till snabbt om det behövs
Lite grejjer som är färdiga att montera
Grenröret blev jävligt nice med lite avgasbandage!
Ska försöka grejja bort allt smått skit som är kvar att göra tills jag får hem veven från balansering, ligger i kalmar nu för uppvägning å bearbetning.
Fan vad jag längtar efter att få börja plocka ihop!
Fem veckor till första kjula nu
Holmström Motorsport
Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot