Mitt grenrör till den röda M3an som Cp-service gjort..
Why divided manifold and single wg pipe ?
+1
så länge avgaserna har fritt flöde till wg:n , i detta fall ett rakt rör upp till wg:n så spelar de ingen roll om man har skiljevägg eller inte tror jag, det stör ju knappast pulserna, blir nog bara en nackdel att ha skiljevägg då flödet blir mkt sämre.. jag har iaf grym respons och kan ladda 0,8bar utan problem med en 46mm wg och 6765 på 3,2l motor..
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mitt grenrör till den röda M3an som Cp-service gjort..[/quote
Why divided manifold and single wg pipe ?
+1[/quote
så länge avgaserna har fritt flöde till wg:n , i detta fall ett rakt rör upp till wg:n så spelar de ingen roll om man har skiljevägg eller inte tror jag, det stör ju knappast pulserna, blir nog bara en nackdel att ha skiljevägg då flödet blir mkt sämre.. jag har iaf grym respons och kan ladda 0,8bar utan problem med en 46mm wg och 6765 på 3,2l motor..[/quote[/quote][/quote]
Jo men tanken med pulssplit försvinner ska du ha det optimalt ska du ju köra dubbla wg
Daniel Carlsson 070 46 174 24
Tur att jag inte kör lika illa som jag stavar 335IM
bmw.nisse wrote:Min erfarehrt när det geller insug är att det är svårt att överträffa orginal.. På m20 är det rent korkat att byta men på m50är det ju plast så risken är ju att spricker.. Men eftersom jag vill köra med m50b25 insug i min så tänkte jag först prova att provrtrycka ett för o se när det går sönder eller börjar läcka..
Är det någon som provat det? Mvh:nisse!
Jag skal provtrycka mitt snart. Testar på et m50b20 innsug, skal anvende 2,5.
Ja vet en som laddar 3 bar med sitt m50b25 insug så de håller att ladda på