+1beemer wrote:Why divided manifold and single wg pipe ?Mitt grenrör till den röda M3an som Cp-service gjort..
bild: ett grenrör
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Re: bild: ett grenrör
är det smidigast att använda v-bands avgashus ?
Finns alltid nått att lägga pengarna
Re: bild: ett grenrör
så länge avgaserna har fritt flöde till wg:n , i detta fall ett rakt rör upp till wg:n så spelar de ingen roll om man har skiljevägg eller inte tror jag, det stör ju knappast pulserna, blir nog bara en nackdel att ha skiljevägg då flödet blir mkt sämre..Carlsson wrote:+1beemer wrote:Why divided manifold and single wg pipe ?Mitt grenrör till den röda M3an som Cp-service gjort..
jag har iaf grym respons och kan ladda 0,8bar utan problem med en 46mm wg och 6765 på 3,2l motor..
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Re: bild: ett grenrör
="beemer"]
så länge avgaserna har fritt flöde till wg:n , i detta fall ett rakt rör upp till wg:n så spelar de ingen roll om man har skiljevägg eller inte tror jag, det stör ju knappast pulserna, blir nog bara en nackdel att ha skiljevägg då flödet blir mkt sämre..
jag har iaf grym respons och kan ladda 0,8bar utan problem med en 46mm wg och 6765 på 3,2l motor..[/quote[/quote][/quote]
Jo men tanken med pulssplit försvinner
ska du ha det optimalt ska du ju köra dubbla wg
+1[/quoteMitt grenrör till den röda M3an som Cp-service gjort..[/quote
Why divided manifold and single wg pipe ?
så länge avgaserna har fritt flöde till wg:n , i detta fall ett rakt rör upp till wg:n så spelar de ingen roll om man har skiljevägg eller inte tror jag, det stör ju knappast pulserna, blir nog bara en nackdel att ha skiljevägg då flödet blir mkt sämre..
jag har iaf grym respons och kan ladda 0,8bar utan problem med en 46mm wg och 6765 på 3,2l motor..[/quote[/quote][/quote]
Jo men tanken med pulssplit försvinner

-
- Posts: 726
- Joined: 18 Sep 2008, 16:43
- Location: Flisa, Norge
Re: bild: ett grenrör
tanken med pulssplit kan väl inte försvinna. jag tvivlar på att dom stör varandra i WG röret
Last edited by dre racing@ on 24 Aug 2012, 14:34, edited 1 time in total.
mitt prosjekt: e30 + S38B38tt
Re: bild: ett grenrör
+2dre racing@ wrote:tanken men pulssplit kan väl inte försvinna. jag tvivlar på att som stör varandra i WG röret
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Re: bild: ett grenrör
Hitta några riktigt fina grenrör på ett gammalt usb minne, håll i er

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Re: bild: ett grenrör
Jag har en bekant som körde med ett snarlikt som första bilden.
Funkade ypperligt.
Funkade ypperligt.
Aaah det är rätt stökigt...
0709-854845.
0709-854845.
Re: bild: ett grenrör
Ja vet en som laddar 3 bar med sitt m50b25 insugKristian H. Foss wrote:Jag skal provtrycka mitt snart.bmw.nisse wrote:Min erfarehrt när det geller insug är att det är svårt att överträffa orginal..
På m20 är det rent korkat att byta men på m50är det ju plast så risken är ju att spricker..
Men eftersom jag vill köra med m50b25 insug i min så tänkte jag först prova att provrtrycka ett för o se när det går sönder eller börjar läcka..
Är det någon som provat det?
Mvh:nisse!Testar på et m50b20 innsug, skal anvende 2,5.


Re: bild: ett grenrör
Hur många baktändningar har denne man fått då?
Får han det, så har han nog inte så mycket insug kvar.
mvh
Får han det, så har han nog inte så mycket insug kvar.
mvh
Kör: Ford Escort Cosworth -93 505whp 525wnm
Körde: M3 -01
Körde: M5 -91
Körde: 325i -88
Körde: 318is 16v -90 (Turbo)
(Eric Johansson)
Körde: M3 -01
Körde: M5 -91
Körde: 325i -88
Körde: 318is 16v -90 (Turbo)
(Eric Johansson)
Re: bild: ett grenrör
Grenrör till en pruttkuddemotor. 
Ver1.




Ver2.






Ver1.




Ver2.





Re: bild: ett grenrör
ett volvo 16v grenrör.


Re: bild: ett grenrör
Andra grenröret jag byggt. Byggde det åt en kompis RS2:a



Re: bild: ett grenrör
Skitfint! 

When the flag drops, the bullshit stops!!
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;