Page 12 of 17
Posted: 19 Dec 2010, 00:23
by Bmwandreas
Ja 200 whp vid 4500 med 75mm turbo ska man ha.
Posted: 19 Dec 2010, 00:39
by RWHP
Bmwandreas wrote:Ja 200 whp vid 4500 med 75mm turbo ska man ha.
Det låter ju alla tiders
Vi har ju ett lustgas system också, dock inte installerat men vad tycker du ska man sätta det på plats?
Posted: 19 Dec 2010, 08:39
by Bmwandreas
Jag tycker vi ska prova med ett 0.90 A/R hus och sen mäta mottryck. Väljer vi en 72mm BW istället så får vi nog lite bättre respons. Vi skulle kunna testa med en 72mm billet BW också. Jag kan höra med han som bygger dem åt oss.
Blir väl bättre då du inte behöver bygga om något?
Posted: 19 Dec 2010, 08:48
by RWHP
Kan du länka till en sån där mojäng vi behöver svetsa på grenröret för att du ska kunna mäta mottryck?
Posted: 19 Dec 2010, 09:09
by Bmwandreas
Tror inte vi har den i webshoppen. Men det är en svetsnippel med konisk 1/8" gänga.
Posted: 19 Dec 2010, 10:11
by fredrick
Invändig gänga.. kanske lika som du har till avgastemp om du har det, kolla bland bromsprylar i nån butik annars.
Posted: 19 Dec 2010, 10:33
by RWHP
Bmwandreas wrote:Tror inte vi har den i webshoppen. Men det är en svetsnippel med konisk 1/8" gänga.
Ahaa inte mer avancerat än så, då har jag nog något liggandes
Posted: 19 Dec 2010, 16:19
by Bmwandreas
Har frågat om pris på en variant med billethjul. Pris kommer..
Posted: 30 Dec 2010, 22:15
by RWHP
S375 är såld iaf
Kommer hamna i en väldigt snabb FWD bil istället hehe.. Men hörrödu Ärtan, säg nåt vilken turbo ska man ha nu då?
Den här då, bra eller anus? Precision CEA 6765 elller 6768 Billet eller blir dom lite små kanske? GT4094R? En BorgWarner EFR 9180 är som en 67mm turbo i spool och ger mellan 700-1000hk.
Den här länken ska tydligen hjälpa till men jag vart bara dummare
http://www.turbodriven.com/performancet ... index.html
Posted: 31 Dec 2010, 09:12
by vectramicke
Köp min 71mm NLR-turbo så får jag skaffa en 76a
Posted: 31 Dec 2010, 09:56
by Bmwandreas
RWHP wrote:S375 är såld iaf
Kommer hamna i en väldigt snabb FWD bil istället hehe.. Men hörrödu Ärtan, säg nåt vilken turbo ska man ha nu då?
Den här då, bra eller anus? Precision CEA 6765 elller 6768 Billet eller blir dom lite små kanske? GT4094R? En BorgWarner EFR 9180 är som en 67mm turbo i spool och ger mellan 700-1000hk.
Den här länken ska tydligen hjälpa till men jag vart bara dummare
http://www.turbodriven.com/performancet ... index.html
Vänta lite, det kommer info snart.
Posted: 31 Dec 2010, 10:26
by RWHP
Bmwandreas wrote:RWHP wrote:S375 är såld iaf
Kommer hamna i en väldigt snabb FWD bil istället hehe.. Men hörrödu Ärtan, säg nåt vilken turbo ska man ha nu då?
Den här då, bra eller anus? Precision CEA 6765 elller 6768 Billet eller blir dom lite små kanske? GT4094R? En BorgWarner EFR 9180 är som en 67mm turbo i spool och ger mellan 700-1000hk.
Den här länken ska tydligen hjälpa till men jag vart bara dummare
http://www.turbodriven.com/performancet ... index.html
Vänta lite, det kommer info snart.
Jaa nu ska de ändå förtäras alkohol så det blir ingen nya turbo idag
GOTT NYTT ÅR PÅ ER!
Posted: 04 Jan 2011, 19:38
by RWHP
Några nyheter Ärtan?
Posted: 05 Jan 2011, 08:46
by Bmwandreas
Han verkar inte ha vaknat efter nyår. Ska höra igen:)
Posted: 05 Jan 2011, 13:10
by RWHP
Han kanske tog i med nyårsfirandet
Posted: 06 Jan 2011, 08:44
by Bmwandreas
Nu har han svarat. 71mm billetkompressor. 74/83 turbin med 0.90 A/R. Pris kommer snart.
Nå får inte plats med en spool-valve?
Posted: 06 Jan 2011, 11:19
by RWHP
Bmwandreas wrote:Nu har han svarat. 71mm billetkompressor. 74/83 turbin med 0.90 A/R. Pris kommer snart.
Nå får inte plats med en spool-valve?
Va är de för turbo?
Joo en QSV ska nog få plats tror jag.