Page 106 of 202
Posted: 12 Apr 2009, 12:11
by Nisse Järnet
874 om jag inte såg fel =) Verkade dock vara grepproblem?
Posted: 12 Apr 2009, 12:13
by pelko
Det blev 878 hk och 1028nm. Då får man tänka på att den ritade rullarna svarta. 2.5 bar.
Bromsades för 3 min sedan.
Mvh
Posted: 12 Apr 2009, 12:42
by Bmwandreas
Synd att det slirade på rullarna
Posted: 12 Apr 2009, 12:49
by pelko
Slirade på 1 bar först också.
Men Ivars var inte bitter, det buöörnades friskt på utsidan hallen
Mvh
Posted: 12 Apr 2009, 15:49
by Bmwandreas
Det laddade bara 2.2 bar på rullarna, och då är det fan inte mer effekt än så.
Posted: 12 Apr 2009, 16:10
by egnesund
haha skön grej att dra rullarna svarta, grattis ännu en gång mannen.
sen ska man väl även säga grattis till ärtan för en bra mappning, annars kommer man inte långt
Posted: 12 Apr 2009, 16:23
by Micke johansson
Är inte ivars bil mappad 2 gånger på ppf ?
Posted: 12 Apr 2009, 16:29
by pizza
2 eller 3..
Grattis, hoppas burnisen va lika stöddig som vanligt...
Pizza
Posted: 12 Apr 2009, 17:54
by pelko
Bmwandreas wrote:Det laddade bara 2.2 bar på rullarna, och då är det fan inte mer effekt än så.
Okej, de sa 2.5 bar till mig iallafall
Den lät förjävla gött iallafall, förstår inte folk som håller för öronen i dom stunderna
Mvh
Posted: 12 Apr 2009, 17:55
by Bmwandreas
Han sa att mätaren visade 2.3 bar men den visar 0.1 bar högre än mapsensorn. Vi får nog en detaljerad historia om helgen när han kommer hem:)
Posted: 12 Apr 2009, 18:04
by pelko
Japp! Blev riktigt förvånad över hur fint den gick på tomgång och fungerade under krypkörning. Visserligen har jag ingen erfarenhet men tyckte det gick smidigt iallafall
Kommer lite bilder om en stund på besten.
Mvh
Posted: 12 Apr 2009, 18:06
by Bmwandreas
Är inte riktigt nöjd med gången, men det är så gott de går med de där kammarna.
Posted: 12 Apr 2009, 18:36
by Karel021
ts gubbarna kopplade in egen map och den grafen visade 2.5 bar peak men gick ner till 2.4 där max effekt låg..
att de är så mycket mindre effekt än de är bromsat hos ppf är ju nått lurt med.
ts bänk verkar inte riktigt hitta alla hästar som finns.
sista pullet så spann de inte inte vad jag eller ted såg iaf..
hästarna finns där(ppf hästar alltså 914whp).. end of story. ted bil e bromsad på vm. (dynojet) 705whp
rickards på dynopack (914whp) dvs 200hk skillnad
och melins gamla volvo va bromsad på 1.7 bar till 730hp i maskin nu på 2,2bar så visa den 670hp i motor. alltså inte alla hästar där heller..
ted fick fram till slut 659 och rickard 878 (ca 200hk diff)
bänken tappar bort hästar.. jämför man effekt mellan nissan och bmwn så har dom tappat exakt procentuellt lika mycket effekt..
fråga mig inte vad de beror på men nått är de.. vi har disktuerat fritt med ts grabbarna och efter rätt hetsiga och spydiga diskutioner i början då kom vi bra överäns till slut. jäkligt trevliga och skötte sig proffsigt.
att hästarna inte är i hagen är en annan story.. inget jag ted eller rickard har en aning om..
Posted: 12 Apr 2009, 18:43
by Bmwandreas
Synd att man inte var på plats och loggade i sprutet. Dyno Dynamics bänkar visar lite lägre än de flesta, det visste jag sen förut. Men skitsamma, det är mycket pulver i bilarna
Posted: 12 Apr 2009, 18:50
by pelko
Posted: 12 Apr 2009, 18:50
by Karel021
Bmwandreas wrote:Synd att man inte var på plats och loggade i sprutet. Dyno Dynamics bänkar visar lite lägre än de flesta, det visste jag sen förut. Men skitsamma, det är mycket pulver i bilarna
jo fan synd.. ted har dock loggat allt i sitt sprut..
men de verkar spöka som fan..
första reporna vi körde på teds bil så visa den 10 afr hela svepet.. idag så va de nere på 11.5 vette fan va de kan bero på..
Posted: 12 Apr 2009, 18:53
by FugitivE