Page 103 of 202

Posted: 05 Apr 2009, 17:42
by Bmwandreas
lång dag, fortfarande kvar hos ppf.

914whp vid 2.5bar
550whp vid 1bar

även gatmappad och känns riktigt fin trots trots-kammar.

Snart bär det av till västerås igen med hundtrucken, jansson ska få åka :)


//ivars @ pure-pf

Posted: 05 Apr 2009, 18:26
by Söderling
Fan va fränt, grattis till ännu mer effekt.
Vad kör du för kammar i den nu, är det sammma som förra året?

Posted: 05 Apr 2009, 18:30
by Bmwandreas
Söderling wrote:Fan va fränt, grattis till ännu mer effekt.
Vad kör du för kammar i den nu, är det sammma som förra året?


Mm lika som du har.

Posted: 05 Apr 2009, 18:30
by Ximon
Kul att ni putsar på detaljerna!
Hur stor skillnad gjorde kaminställningen på laddtryckskurvan?

Posted: 05 Apr 2009, 18:32
by Bmwandreas
Ximon wrote:Kul att ni putsar på detaljerna!
Hur stor skillnad gjorde kaminställningen på laddtryckskurvan?


Ger mer effekt ända från 3500 rpm nu, inte mkt men lite iaf :wink:

Posted: 05 Apr 2009, 18:37
by Söderling
Borde den inte nästan ge mer på 1bar, eller håller ni ner effekten lite?
Kommer ihåg att min gav 586whp vid 0.8bar på den osmidda botten.

Posted: 05 Apr 2009, 18:51
by Bmwandreas
Beror på vad turbon flödar vid olika tryck också. Man lär jämföra med samma turbos om man ska jämföra.

Posted: 05 Apr 2009, 19:02
by Söderling
Det är sant, kör man med lättrycksagg så får man ju mer pulver på låga tryck oxå :D

Men riktigt fränt med all effekt du plockar ur, stort GRATTIS på dig

"Man kan ju börja undra vart gränsen går för block och vev, är ju helt sjukt att orginal hänger med så länge ändå"

Posted: 05 Apr 2009, 19:28
by Ximon
Söderling wrote:"Man kan ju börja undra vart gränsen går för block och vev, är ju helt sjukt att orginal hänger med så länge ändå"


Så länge man är noggrann med ihopsättning och har koll på motorstyrningen verkar de lite mer moderna BMW-motorerna hålla för en hel del pulver. Ivars motor är ju ett levande exempel på det :)
Att döma av de mätningar vi gjort på BMW-block är de betydligt kraftigare än tex Volvo-blocken.

Att inte heller BMW-blocken håller i all evighet har väl några bittert fått erfara men det får man väl nästan räkna med när man håller på med det man gör :)

Posted: 05 Apr 2009, 20:24
by silverryggen
Fan va fränt,rakt o fint går de och skjuter på fint trots
svarta sträck hela vägen.
Sitter det orginalventiler i toppen nu?

mvh

Posted: 05 Apr 2009, 22:48
by r.ivars

Posted: 05 Apr 2009, 23:01
by Tingsdalsracer
Stort grattis till en kanonfin bil, vilket slit du har lagt ner på den, måste kännas gött nu när allt funkar. Fränt klipp också, klar favorit bland alla projekt.

/Patrik

Posted: 05 Apr 2009, 23:06
by johankihl
Satan, den där maskinen är hårig. Kör du fortfarande med Wiseco kolvbultarna? Jag gjorde en beställning på CP kolvar med HD-pin när jag hörde hur modig man vågade vara med de kolvbultarna :) Du kanske har lite mer cojones och vågar vräka på ändå?

Grattis till en fet vagn.

Posted: 05 Apr 2009, 23:20
by r.ivars
tack tack :) jo nu känns det toppen! Vi får se hur långlivat lyckan blir 8)

skjuter skarpt iallafall, girkassen ska hotas upp :)

Posted: 06 Apr 2009, 11:50
by Mikael S
Precis hur fränt som helst :)

Lite film utifrån önskas!

Posted: 06 Apr 2009, 19:08
by Insanity
Härligt, vilket jäkla ryt i maskinen..

Stoppade ni vid 2,5 denna gång eller är det nåt du inte berättar? :roll: :D

Posted: 06 Apr 2009, 19:58
by peppe
Haha, sicken jävla sliiir. Klockrent. Gott med mos.. Tummen upp!