Page 11 of 59
Posted: 21 May 2007, 23:00
by worre
du ska va tyst. du har nog med hjälp ju
Posted: 25 May 2007, 00:20
by Ximon
Kvällens mek bestod av nya vattenrör i rostfritt
Jag har även svetsat in sidosträvorna, och gjort skydd så inte fötterna/benen kan hamna utanför karosslinjen.
Posted: 25 May 2007, 00:23
by Ximon
Nu är det klart att Mekonomen Skellefteå kliver in och hjälper till med oljor samt ett fint startbatteri. Tack Jörgen!
Posted: 25 May 2007, 01:13
by peppe
Posted: 25 May 2007, 07:19
by M_power86
Jäkligt fint bygge! var det dig jag köpte grenröret av?
lycka till med bygget Mvh Max
Posted: 25 May 2007, 08:56
by e30-turbo
do you use an 6 speed gearbox from s38b38?
Posted: 25 May 2007, 08:59
by Tysken
No he uses a T-56 from corvette.
Posted: 27 May 2007, 12:14
by Ximon
e30-turbo wrote:do you use an 6 speed gearbox from s38b38?
As "Tysken" said, it´s a Borg Warner t-56 gearbox with some modifications to fit the s38 engine.
Posted: 27 May 2007, 12:27
by worre
hur går de simon? klar snart
Posted: 27 May 2007, 13:38
by Ximon
worre wrote:hur går de simon? klar snart
Jo, det går väl frammåt iaf. Sprängskyddet nästan klart.
Vi var tvugna att klippa sönder lite av ditt fina jobb för att rymma ljuddämpar-lådan, men det blir nog bra såhär också. Kommer ju ändå inte synas.
Avgassystemet är svetsat, ska bara göra lite upphängningar så kan man lägga det åt sidan.
Nu väntar jag på en alukona från ppf så jag kan punkta klart insuget, och lämna det på helsvetsning. Då kan jag även göra klart tryckröret från ic till plenum, och efter det lyfta ur motorn och förse den med fina delar
Posted: 31 May 2007, 00:25
by Ximon
Nu är motorn ute. Har gjort klart torpedväggen.
m30-blocket skall lämnas tillbaka till worre, sen hoppas jag få hämta performance-blcket på måndag
Mycket små-tjafs nu som inte syns om man inte vet vad som är gjort.
Posted: 20 Jun 2007, 22:30
by Ximon
Dags för lite uppdatering
Tryckrör upppunktade, så nu ska per Tig:a ihop dem
Sitta still-bälte från Simpson:)
Fönsternät monterat
Vi dök på problem igår då vi tänkt rita upp adapter till bromsoken då skivorna inte gick på drivaxlarna. Det löste Direktör Marklund direkt med lite precisionssvarvning, så i morgon blir det förhoppningsvis ett nytt försök.
Jag fick min sotningssats och pyramidringar förra veckan. Jag lova er att de är sugna på att bosätta sig i motorn
Lev och må!
/Simon
Posted: 28 Jun 2007, 16:31
by Ximon
Bilen är nu lackad invändigt och under av Jonas Lundberg (Lonestar Autopaint) som hjälper mig med lackeringen och lite karossjobb.
Igår kom en hel del grejer; kardan, tändspolar, tändkablar, tändförstärkare, btr, soppaledningar, urtrampningslager m.m. Ska ta lite bilder sen ikväll om jag kommer ihåg det.
Idag blev det också klart att den lokala BMW-bilhandlaren, Burlin Motor, kommer hjälpa till med finansieringen av delar ur reservdelssortimentet. Stort tack till VDn Åke Burlin och reservdelsansvarige Mats Westermark som visat stort intresse och hjälpsamhet!
Posted: 28 Jun 2007, 23:15
by Ximon
Lite bilder...
Mattsvart, men med en ganska fin yta, så jag hoppas den inte blir så svår att hålla ren.
Tanken som worre bockat till riktigt bra. Den ska upp till Leffe så fort som möjligt så han får ha en stund med sig själv och tig:en
3 sugna 044:or som bara skriker att de vill pumpa e85
Posted: 28 Jun 2007, 23:47
by Overcharged
Just nu skriker jag att få pumpa i mig E100
Motorrummet ser riktigt nice ut!!
Posted: 29 Jun 2007, 17:10
by Perra-SpeedTech
Svart som synden
Blir riktigt bra
Posted: 30 Jun 2007, 00:13
by worre
tur de tanken tog ju nästan 10 min att renklippa och knäcka upp
måste ju komma ner och titta nu ser ju riktigt bra ut allt fusk dolt nu eller