Page 11 of 22

Posted: 23 Jan 2007, 11:25
by Fanzy
Ögonen ska man vara rädd om.
Fick batteri syra i min förra året. kan säga man blir inte så kaxig när synen blir alldeles mjölkig å tillslut så är det helt suddigt.
tycker du ska åka in på akuten. bättre vänta 3 timmar än 3 dar

Posted: 23 Jan 2007, 11:54
by affe
jag fick en grad i ögat trots skyddsbrillor. den brände fast den syndes men gick inte att få bort, fick åka till ögonläkarn inte allt för roligt med polack som pratar vartannat ord på svenska. grävde i ögat med nått som liknade ett tandläkarvetyg...

Posted: 23 Jan 2007, 11:58
by Tysken
Har också petat bort grader i ögat 2 ggr. Sved fint andra gången, rann hela tiden i ögat så jag kunde knappt se. Fick åka och peta bort på vårdcentralen.

Posted: 23 Jan 2007, 21:43
by peppe
Alltså jag andvänder alltid brillor, men jag missade en fläck efter jag lagt bort dom och skulle bara ta den, typ ca 0.1 sec slipning.

Då får man en i ögat, själva bilten är borta ialla fall, den syns inte längre eller så har den åkt längre in. På Fredag har jag fått tid iaf :)

Posted: 23 Jan 2007, 21:56
by flp
ja slipade utan glasögon typ 20min, sen då ja väl tog på mig dem tog de inte mer än 5sek innan ja fick en flisjävel i ögat, fick dock ut den dagen efter :)

MVH Micke

Posted: 23 Jan 2007, 23:09
by Fear This
Overcharged wrote:
Fear This wrote:se påre positivt, inte ens i sthlm e sjukvården bättre, drog till akuten me bruten fot & ben, hela kroppen uppskrapad mot asfalten mm fick sitta i 4tim på akuten innan de ens kollade på de :roll: anyway så borde du kolla upp de där asap så de inte blir värre, har åxå hört lite skräckscenarios om att de rostar å blir värre rätt fort..


hmm gissar på hoj krash :D vad hände?

massor av ot då men skyller på att ja uppar peppes tråd :wink:
nåja.. nu ska n få nåt å garva åt iaf.. va och provkörde en trimmad 250 (cross) för ett antal år sen killen sa åt mej att ja kunde svänga vänster å testa den efter 100m eller nåt(tydligen en grusplan sa han efteråt).. men jag å mitt kassa lokalsinne hittade inte så ja följde ju vägen och hamna på massa kurviga asfaltsvägar mm så man krämade ju på å testa va skiten gick för i vanlig ordning, och visst gick den bra inge snack om saken.. problemet me mej e nog att ja testar inte om allt är ok å så utan drar oftast ut å krämar på direkt (kalla de nyfikenhet lr nåt) efter en hel del hårdgasande så är man på väg tillbaks.. då stannar en bil som kommer från höger i en korsning så ja muttrar på i vanlig ordning, då bränner bilfan ut framför så ja låste bakhjulet å frambromsen tog inte ett skit så ja tröck hårdare & då låste sej även framhjulet, visade sej att ena kolven fram i oket kärvade :evil: de va ju sommar så man hade shorts å t-shirt.. va måtttligt kul å stå på de brutna benet å foten å kicka igång den me de andra benet :lol: nåja back to topic, sry peppe

Posted: 24 Jan 2007, 01:28
by Overcharged
ajdå! hehe kunde gått värre iaf!

Posted: 27 Jan 2007, 18:58
by peppe
Nu återvänder jag till denna OT tråd för att ställa allt till rätta.

Jag börjar med att posta lite bilder med text sedan får ni skriva vad ni vill, men inget om Mcdonnalds eller Frida tidningar.

Image
En till bild på skärmen, är så jävla nöjd över formen och hur pass diskret det blev. Man kan inte anan att röven nu rymmer en M5 bakvagn och 10.0" slicks.

Image
Vänster sida nästan klar, förutom 10kg tennspackel och 100kg vanligt spackel.

Image
Höger skärm är nu också bortkapad.

Image
Det blir ganska tomt, fan vad jag känner mig knäpp har kapat sönder saker hela tiden knappt byggt på något nytt. TAKET ska snart också bort :D

Det var allt för ikväll, imrogon fortstätter jag och bror. Han är sjukt duktig med tanke på hans ålder. Jag är impad, han lär bli vass bil byggare om 3 - 4 år.

Mvh

Posted: 27 Jan 2007, 19:12
by tobbe tlrecond
det där blir nog skit bra när det blir klart. :wink: nu måste du ju bara fixa motor som motsvarar karossen :lol:

Posted: 27 Jan 2007, 19:19
by peppe
En smidd M20 får räcka nu i sommar, och kanske även nästa sommar. Men planerna på en S50 eller liknanade finns.

Men först ska vi utvärdera chassiet, går att åka ganska fort med töntig motor om man har bra chassie, bara en tanke =)

Posted: 27 Jan 2007, 19:24
by Fear This
fyfaan, du e duktig du peppe! ser ju riktigt diskret ut trots att den e så mkt breddad! blir nog asvärst när den blir klar :twisted:

Posted: 27 Jan 2007, 19:56
by HenrikF
Kul och se sånna bygge :)
Hoppas det går bra i fortsättningen!

Posted: 27 Jan 2007, 20:07
by AndreasT
Det blir bra det här, snygg breddning.
Inte mycket kvar av bilen snart :D

Posted: 28 Jan 2007, 16:57
by peppe
Hallå pojkar!

Ja, det blir nog som sagt bra då det blir klart. Idag så segrade bakfyllan och jag har varit säng liggandes, sjukt orutinerat.

Fick höra att Limmet har skaffat brud här i Umeå, synd att beemern inte hade varit ihop då hade jag fan utmanat han på isbanan.

Nog om OT kanske, lär pyssla på bilen lite uder veckan sedan göra ett monster ryck nästa helg.

Posted: 01 Feb 2007, 22:45
by flp
det ligger en fin liten dieselvev i mitt garage nu som bara väntar på att du ska få vantarna på den :D

MVH Micke

Posted: 01 Feb 2007, 22:54
by peppe
Kanon, nu blev jag lite gladare.

Då får jag skicka lite prylar på balansering och uppmätning, stakarna lär vara här innom en vecka dessutom ;)

Posted: 02 Feb 2007, 05:18
by Flaxis
peppe wrote:Hallå pojkar!

Ja, det blir nog som sagt bra då det blir klart. Idag så segrade bakfyllan och jag har varit säng liggandes, sjukt orutinerat.

Fick höra att Limmet har skaffat brud här i Umeå, synd att beemern inte hade varit ihop då hade jag fan utmanat han på isbanan.
Nog om OT kanske, lär pyssla på bilen lite uder veckan sedan göra ett monster ryck nästa helg.


Ryktena sprider sig över sverige som en löpeld :wink:
//Flaxis