Page 11 of 22
Posted: 06 May 2010, 20:14
by JMK Racing
Äntligen på plats i nya garaget i Karlstad,,
Nu jävlar ska det skruvas i helgen för på söndag vill ja höra motorljud
Ja fick ett infall o sålde mina OZ mito för ja måste komma över en uppsättning Rejs fälgar som klarar mina Brembo ok..!
Är det nån som har några snabba fälgar att sälja får ni PM´a mej för ja har lus-läst hela Europas fälg värld utan resultat,,,
Posted: 06 May 2010, 20:37
by Pimplaren
Kihls gamla e28!
vad sitter det för maskin i den nu??
Mer infooo!
Posted: 06 May 2010, 21:11
by AGranlund
Pimplaren wrote:Kihls gamla e28!
vad sitter det för maskin i den nu??
Mer infooo!
japp stämmer bra de! nu sitter det en m30b35 från e34 i den, med spm stakar turbo kolvar från 745, hd vippor, steg1 fjädrar från ppf, z55, vipec mm
väntar på insuget å termostat huset nu bara sen ska sprutet kopplas! inge sugen faktist!!
Posted: 07 May 2010, 17:17
by NickE30M50
fan va bra de blir! du skulle prova mina hjul nån da kanske? å se hur de passar med den storleken vs inpressningen! Du är kung magnus=D
Posted: 07 May 2010, 19:31
by JMK Racing
NickE30M50 wrote:fan va bra de blir! du skulle prova mina hjul nån da kanske? å se hur de passar med den storleken vs inpressningen! Du är kung magnus=D
Vad va måtten på dina le mans? för det är dom du menar va?
17"
Bredd?
ET?
Posted: 07 May 2010, 21:45
by NickE30M50
de är 18x8 fram å 18x9 bak et 38 bak å et35 fram.... jag kommer köra med spacer då men du kan ju se hur de sitter!
Posted: 08 May 2010, 09:01
by JMK Racing
Le mans är ju jävligt snygga för dom pengarna men ja söker ett par stadiga Rejs fälgar i 17" som tål en avkörning,sen tycker ja R-däcken blir så dyra i 18"..
Ja har fått tag i en uppsättning BBS Motorsport 17x9 ET18 runt om men ja är rädd för att dom blir för breda fram
måste prova dom på bilen,det kanske är värt att kapa ur skärmkanten!?
Posted: 08 May 2010, 20:57
by NickE30M50
kör ju brock b2 17x8.5 med et13 med originalskärmar å dom lär ju vara trängre än m3 fastän att den är ordentligt valsad! Skulle inte kunna tänka mej att de skulle va några problem, om inte hjulet hamnar mycke längre ut iom att du byggt 5 bult....ska du ha nåt som tål stryk å tar ner den ofjädrade-vikten så är ju magnesium optimalt...
Posted: 08 May 2010, 21:13
by jimpa_jimmie
JMK Racing wrote:Le mans är ju jävligt snygga för dom pengarna men ja söker ett par stadiga Rejs fälgar i 17" som tål en avkörning,sen tycker ja R-däcken blir så dyra i 18"..
Ja har fått tag i en uppsättning BBS Motorsport 17x9 ET18 runt om men ja är rädd för att dom blir för breda fram
måste prova dom på bilen,det kanske är värt att kapa ur skärmkanten!?
Jag hade nog sattsat på compomotive mo isf finns i vitt, guld, grå. mkt snygga fälgar och dom är ju gjorda för rally så dom tål endel. Hade sådana på min e30
http://www.garaget.org/?car=40550
Mvh// Jimmie
Posted: 09 May 2010, 08:56
by JMK Racing
Jimmie: compomotive mo6 är en kanon fälg på alla sätt,Har kollat in dom på bilsport mässan o dom går ju att få tillvekade i dom mesta storlekarna,tyvärr inte i 17x9,5.. men i 18" finns det breda fälgar..
Nicke: Mina OZ mito va 17x8,5 Et 13 fram o då går inte broms oken dit på just den fälgen,Ja måste ha en 5mm spacer bakom skivan så den inte tar i styr leden sen bygger ombyggnaden till 5-bult några mm yttligare!
Så ja tror 17x9 Et 18 fram blir tight att klämma dit faktikt,17x9 Et 18 bak är ju perfekt storlek,,
Ja har kollat på Ats Dtc,dom går att få i olika storlekar i 17"
Posted: 09 May 2010, 09:15
by JMK Racing
Igår kopplade ja o brorsan klart allt elektriska till pumpar/gen/start o byggde om till start knapp..
Lördag 22.00 prov startade vi men start motorn slår inte ut solonoiden tillräckligt så det kuggar över
Problemet tror ja är att ja blandat ihop mina start motorer!!! Fuck
Tycker inte kuggkransen har flyttat sig när vi svarvat av det!?
Ska åka o fixa en ny starter idag så ska vi väll försöka få fart i motorn under dagen..
Posted: 09 May 2010, 10:12
by Pimplaren
Kul med e28, fan va den måste sänkas dock
hehe
Hoppas den startar osv! riktigt snygg e30
Posted: 09 May 2010, 20:00
by fulingbusen
Du har inte råkat få startmotorn lite för långt ut (radiellt sett)? Kanske räcker med att lossa på den och trycka in den mot centrum.
Posted: 09 May 2010, 21:48
by JMK Racing
fulingbusen wrote:Du har inte råkat få startmotorn lite för långt ut (radiellt sett)? Kanske räcker med att lossa på den och trycka in den mot centrum.
ja prov körde den avtagen o det va dåligt med kraft i utslaget typ varannan gång o seg för övrigt så den har gjort sitt,, fick låna en riktig av håkan så nu funkar det bra..
Posted: 09 May 2010, 22:33
by JMK Racing
Söndagens bestyr: började uppstarten med att köra fram olje tryck till motorn men det gick trögt så vi skruvade ur tryckgivaren för den va ju också trasig kom vi fram till så vi kopplade in oljetrycks lampan ist o efter lite om o men kom oljan,sen efter det drog ja en bränsle ledning som läckte lite, vi körde på starten o surade ner den så vi plockade ur stiften o kollade gnistan men det va ingen gnista
Vi har 4 jord punkter o kollat all el o det finns + på allt,problemet ligger i att det inte finns nån gnista från sprutet så det måste kollas över i datorn,,några knapp tryck i programmet så ska vi nog hitta rätt,,
Over and out
Posted: 09 May 2010, 23:45
by jimpa_jimmie
JMK Racing wrote:Jimmie: compomotive mo6 är en kanon fälg på alla sätt,Har kollat in dom på bilsport mässan o dom går ju att få tillvekade i dom mesta storlekarna,tyvärr inte i 17x9,5.. men i 18" finns det breda fälgar..
Jaha det visste jag inte, jag hade 18"x 8 på min, vad är det bredaste i 17"?
Posted: 11 May 2010, 22:36
by JMK Racing
Vet faktiskt inte vad compomotive har som bredast i 17"
mocomp.se finns det info om storlekar,,