Page 11 of 25

Posted: 09 Feb 2010, 22:20
by KKR-Rille
det blir ju löjligt bra, fasen man kan ju tro att ni inte har gjort nå annat! bra jobbat! :twisted:
satsar ni på att kunna åka i sommar redan? :roll:

Posted: 09 Feb 2010, 22:51
by johankihl
Fan vilket grymt fint chassie det blir. Men varför i hela fridens namn ska det behöva hänga en gammal äcklig Opel på det där porriga? Ni som är vettiga nog att gilla BMW borde ju hänga en e46 eller liknande i glasfiber eller kolfiber över det där... Opelar ska det sitta smog 350 i som bäst ;)

Posted: 09 Feb 2010, 23:06
by jimpa
KKR-Rille wrote:det blir ju löjligt bra, fasen man kan ju tro att ni inte har gjort nå annat! bra jobbat! :twisted:
satsar ni på att kunna åka i sommar redan? :roll:


tack rille

jopp ska köra isommar men vi blir nog lite senare än vad som först var beräknat..

mvh

Posted: 21 Feb 2010, 20:43
by vectramicke
nu har det hänt lite på raceskåpet igen! Bättre sent än aldrig.. Mycket jobb och förkylningar saktar ner byggandet rejält :)


Downpipe pågång, blev en påbyggnad av fjolårsröret, nybyggt mellan turbon och flexbiten då.
Image


Downpipe på plats med wastegate monterad.
Image


Tryckrör pågång!
Image

Image


Fjolårsröret till luftfiltret passar fortfarande, är dock kanske tvungen att placera tanken till torrsumpen bakom lyktan, ska se lite hur det blir med utrymmet.
Image


Image

Posted: 21 Feb 2010, 21:18
by Tim Maatman
Wow looks realy good :shock: nice downpipe 8) !

Posted: 21 Feb 2010, 21:19
by Pitbull
Fan va snyggt de blir. 8)

Posted: 24 Feb 2010, 21:36
by vectramicke
Tack ska ni ha!

Ikväll bökade jag ihop tryckröret mellan intercoolern och insuget, och mecka dit spjället. Fick vända på intercoolergaveln oxå, så man fick anslutningen uppåt. Skulle suttit mumma med ett accufab, men plånboken styr :oops:
Syns dåligt på bilderna, men fan vad det ser fläskigt ut i verkligheten!
Image

Image

Posted: 24 Feb 2010, 21:47
by BMWM20
fy asset va fränt de blir.. :lol: går fort också när man kan ha svetsen brevid bilen och inte på en båt mellan finland-sverige som ja.. :lol: fortsätt så så säger de nog snart brum..!

Posted: 25 Feb 2010, 15:17
by Bmwandreas
vectramicke wrote:Tack ska ni ha!

Ikväll bökade jag ihop tryckröret mellan intercoolern och insuget, och mecka dit spjället. Fick vända på intercoolergaveln oxå, så man fick anslutningen uppåt. Skulle suttit mumma med ett accufab, men plånboken styr :oops:
Syns dåligt på bilderna, men fan vad det ser fläskigt ut i verkligheten!
Image

Image


Ser bra ut! Kinaspjället skulle du bli galen på om det vore en gatbil, det kärvar och glappar och läcker efter ett tag. Ibland ingen tomgång och ibland 1500 rpm. Men nu är det ju en dragracebil så det kvittar väl:)
10 veckor kvar till test & tune i Orsa. Skruva på :wink:

Posted: 25 Feb 2010, 15:42
by Nicke Blom
johankihl wrote:Fan vilket grymt fint chassie det blir. Men varför i hela fridens namn ska det behöva hänga en gammal äcklig Opel på det där porriga? Ni som är vettiga nog att gilla BMW borde ju hänga en e46 eller liknande i glasfiber eller kolfiber över det där... Opelar ska det sitta smog 350 i som bäst ;)


Det är ju det som är coolt :D

Posted: 25 Feb 2010, 16:13
by johankihl
Nicke Blom wrote:
johankihl wrote:Fan vilket grymt fint chassie det blir. Men varför i hela fridens namn ska det behöva hänga en gammal äcklig Opel på det där porriga? Ni som är vettiga nog att gilla BMW borde ju hänga en e46 eller liknande i glasfiber eller kolfiber över det där... Opelar ska det sitta smog 350 i som bäst ;)


Det är ju det som är coolt :D


Jag kommer garanterat få äta upp att jag kallar det en gammal äcklig Opel. Alla bilar blir skitfeta med dragrace mackor och lite balla tillbehör, tvivlar definitivt inte på att denna kommer att bli det heller.

Ser fram mot en update. Hur går det för er Jimpa och Hultman?

Posted: 25 Feb 2010, 22:18
by HULTA
johankihl wrote:
Nicke Blom wrote:
johankihl wrote:Fan vilket grymt fint chassie det blir. Men varför i hela fridens namn ska det behöva hänga en gammal äcklig Opel på det där porriga? Ni som är vettiga nog att gilla BMW borde ju hänga en e46 eller liknande i glasfiber eller kolfiber över det där... Opelar ska det sitta smog 350 i som bäst ;)


Det är ju det som är coolt :D


Jag kommer garanterat få äta upp att jag kallar det en gammal äcklig Opel. Alla bilar blir skitfeta med dragrace mackor och lite balla tillbehör, tvivlar definitivt inte på att denna kommer att bli det heller.

Ser fram mot en update. Hur går det för er Jimpa och Hultman?


hehe jo de går nog egentligen ganska bra,glömmer allt som oftast kameran hemma bara :D

mvh

Posted: 26 Feb 2010, 21:04
by vectramicke
Idag har jagg byggt fäste för oljetanken, Lite småtrångt, men det blev riktigt bra!

Image

Image

Posted: 26 Feb 2010, 21:25
by Grefven
småtrångt! va glad att du har en volvo 700 =) jag fick plats att stå mellan en CSB och kylaren när jag hade den karossen =)

Posted: 28 Feb 2010, 11:05
by vectramicke
kan tänka mig det jo bullen :)

Igår kväll fick jag lite hjälp att fräsa å svarva lite prylar till oljetråget. Tack jocke för hjälp med fräsjobb å utlåning av svarv!
Image


Denna ska svetsas in i tråget med slitsen ner mot trågbotten, kanske ca 2mm från botten då. Tanken är att det inte ska behöva vara så mycket nivå i tråget innan pumpen börjar dra med sig olja. Vi får se om det funkar sen när jag startat upp :lol:
Image


3st blev det. Vad jag ska göra med dom andra två sugstegen på pumpen vete fan :)
Image


An-böjjen blir oljetryck in i motorn
Image

Posted: 02 Mar 2010, 21:50
by vectramicke
Idag fick jag hubben och drevet till torrsumpspumpen som en kille grejjat till åt mig :) Blev riktigt jäkla nice!
Blev rätt långt fram nu drevet, men jag har bra med rum för att komplettera med en triggerskiva mellan remmarna nu om det behövs i framtiden
Image

Pumpen lite löst uppsatt i generatorfästet för att kolla lite med remlängden å placeringen
Image

Posted: 09 Mar 2010, 23:38
by r.ivars
SNO PÅ!!!!!!

UTAN ÅLAND BLIR DET INGE KUL I SOMMAR!