Page 11 of 17
Posted: 12 Dec 2010, 20:29
by Pitbull
Bmwandreas wrote:SC58an hade 470 whp vid samma varvtal som ni hade 100 whp. Vilken är roligast på gatan
Hur kan de skilja så mkt???
Posted: 12 Dec 2010, 20:50
by Bmwandreas
Storleken på turbon gör så mycket skillnad på responsen.
Posted: 12 Dec 2010, 21:01
by Pitbull
Bmwandreas wrote:Storleken på turbon gör så mycket skillnad på responsen.
Ser där ja!
Posted: 12 Dec 2010, 21:04
by RWHP
Sen stog kammarna lite galet också under bromsningen mest troligt.
Posted: 13 Dec 2010, 14:29
by RWHP
Bmwandreas wrote:Inga problem att få effekt i 5orna. Svårt att få respons och mkt effekt bara.
Mitt tycke är Audi 5an en röv motor
Tacka vet jag 3 liters 6or
Posted: 13 Dec 2010, 14:33
by RWHP
Vad tror du då Ärtan, en BW S366 eller en 7175 billet?
Är ju lite mer lockande med en 71mm
Posted: 13 Dec 2010, 17:38
by RWHP
Har ni hittat en lämplig turbo mest troligt, en med 72mm kompressor och 71mm turbinhjul och .84 a/r
Kan nog ge lite bredare register och samtidigt en del toppeffekt
Posted: 13 Dec 2010, 18:54
by Bmwandreas
Jag har bromsat 800 ++ whp med 7175 på audi så jag vet att det går.
BW 366 klarar inte så mycket.
Posted: 13 Dec 2010, 19:14
by RWHP
Bmwandreas wrote:Jag har bromsat 800 ++ whp med 7175 på audi så jag vet att det går.
BW 366 klarar inte så mycket.
Låter ju bra det men en 71mm turbin borde väl vara ännu bättre då med en 72mm kompressor?
Posted: 13 Dec 2010, 19:37
by Bmwandreas
Beror helt på hur den är uppbyggd. Kanske blir för mycket mottryck. Det vet du inte förän man testar i bänk och mäter mottrycket i grenröret. Sen ska även kompressorn leverera den tänkte effekten vid det förhållandevis höga laddtrycket du lär ha.
Posted: 13 Dec 2010, 22:55
by RWHP
Får med ett 1.00 a/r hus också, kan ju hjälpa lite ifall den börjar storkna vid höga varv.
Posted: 14 Dec 2010, 07:13
by Bmwandreas
Du lär kolla vad den flödar vid 4 bar absolut. Är det ett vanligt garrett 72mm hjul blir det inte bra.
Posted: 19 Dec 2010, 00:04
by RWHP
Mr. Ärtan, en Precision 7068 är det något att ha?
Posted: 19 Dec 2010, 00:08
by Bmwandreas
Nej inte för dina laddtryck.
Posted: 19 Dec 2010, 00:14
by RWHP
Bmwandreas wrote:Nej inte för dina laddtryck.
En Audi 5a trivs bäst över 2.5 bar eller?
Fränt med mycket laddtryck men leta turbo är ju kul
Det står mellan S366 och 7175 då eller vad säger du?
Posted: 19 Dec 2010, 00:17
by Bmwandreas
Ja du lär ha över 2.5 bar för effekt.
366 är bra upp till 2.3 bar. 7175 upp till 3 bar.
Eller behåller du den du har
Posted: 19 Dec 2010, 00:23
by RWHP
Bmwandreas wrote:Ja du lär ha över 2.5 bar för effekt.
366 är bra upp till 2.3 bar. 7175 upp till 3 bar.
Eller behåller du den du har
Jaså du tror de kan gå att få tidigare register med S375an? Med rätt ställda kammar så kan de väl gå att få mer än 100whp vid 4500rpm