Idag hände det saker kan man säga

Började med att jag och Nicklas drog upp till gyttorpsrakan för att filma och "finjustera" mappningen lite.
Det började iaf med att den började pysa ut vatten från en vattenslang så fick stå och vänta ett tag tills motorn kallnat lite för att sedan dra åt klämman som satt lite dåligt och halv besvärligt till.
Sedan var det bara att gasa för allt vad tygen höll.
Drog rätt många repor från stilla stående till max på 4an. (filmer kommer)
Ligger nu runt 0,78-0,83 i lambda när det börjar susa lite i insuget. Tändningen var dock på tok för låg ännu. Plocka upp tändningen allt eftersom, och jävlar vilken skillnad det är alltså

Slutade på 12grader på 1bar, vid det här laget hade det börjat ryka ordentligt runt turbon..
Så vi beslutade oss för att försöka ta skiten hemåt. Dock så blev det skapliga rökmolnet bakom bilen efter ett par hundra meter. och då det fullkomligt stormade in rök i kupén så stanna jag efter kanten hoppa ut ur bilen, slet av huven, och ryckte tag i brandsläckaren.. Men det var lugnt.
Vi lyckades aldrig konstatera riktigt vart oljan kom ifrån men oljetryckslampan lös iaf aldrig. Som tur var så hade Jocke nyligen skaffat en subaru legacy så blev bärgning sista biten hem..
Aja blir troligtvis rivning i helgen. Det är nu det är skönt att man inte har några dyra delar som har kunnat gått sönder
