Page 11 of 22

Posted: 12 May 2009, 20:26
by ScratcH
Styrde upp en skvalpplåt med inspiration från Turner Motorsport. :idea:

Image

Så blev det:
Image

Image

Sen fick glasfiberbalken smaka på dosborren :twisted:

Image

Posted: 12 Jun 2009, 11:37
by ScratcH
I väntan på lite motordelar så har jag fixat till ett shift light. Använder mig av en PWM utgång på Nira. Inte helt testat än men det ska nog funka :?

Image

Image

Image

Trevlig helg!!

Posted: 12 Jun 2009, 12:11
by Ronnie AVR
Cool grej dock kanske lite svagt ljus men häftigt om det funkar :D

Posted: 12 Jun 2009, 12:15
by ScratcH
Ronnie AVR wrote:Cool grej dock kanske lite svagt ljus men häftigt om det funkar :D


Funderar på att montera högeffekts dioder på de 3 sista..

Posted: 13 Jun 2009, 12:38
by Blown M5
Klockren shiftlight! Hur länge har du till uppstart tror du?

Posted: 15 Jun 2009, 20:43
by ScratcH
Blown M5 wrote:Klockren shiftlight! Hur länge har du till uppstart tror du?


Tackar!!
Mycket bra fråga, ska försöka att ta mig en tur i slutet av sommaren. Men man vet ju aldrig vad som strular till sig :?

Posted: 24 Jun 2009, 10:50
by ScratcH
Nu börjar 1000 bitars pusslet innan det börjar brumma under huven igen 8)

Bjuder på de första bitarna.. uppdatering inom kort..

Image

Image

Vad ska jag dra ARP-bultarna i för moment till överfallen och stakarna :?:

Posted: 06 Jul 2009, 20:18
by ScratcH
Ikväll strejkade solen å då var det dags att ta tag i maskin som står i garaget för montering.... 8)

Återstår bara åtdragning av vev och stakar. Är det nån som har bra koll på momentet till ARP-bultarna :?:

Image

Image

Posted: 10 Jul 2009, 07:41
by ScratcH
Hur spänd ska kedjan till oljepumpen vara?... Lagom blir nog bra :D

Tacksam för svar :roll:

Posted: 10 Jul 2009, 09:05
by M3JONAS
ScratcH wrote:Hur spänd ska kedjan till oljepumpen vara?... Lagom blir nog bra :D

Tacksam för svar :roll:


Lagom är alltid bra! ;)

Vet inte om det finns några direkta mått men jag brukar köra så spänt det går, dvs så tjocka/många schims som det går att få dit och man fortfrande kan få dit drevet på pumpen. Brukar bli rätt slappt ändå.

Posted: 14 Jul 2009, 13:19
by ScratcH
M3JONAS wrote:
ScratcH wrote:Hur spänd ska kedjan till oljepumpen vara?... Lagom blir nog bra :D

Tacksam för svar :roll:


Lagom är alltid bra! ;)

Vet inte om det finns några direkta mått men jag brukar köra så spänt det går, dvs så tjocka/många schims som det går att få dit och man fortfrande kan få dit drevet på pumpen. Brukar bli rätt slappt ändå.


Lagom spänt å fint!!!
Med lite tur så åker toppen på idag :twisted:

Posted: 14 Jul 2009, 13:25
by ScratcH
På tal om toppen så har jag hört en siffra på 110Nm i åtdragningsmoment med ARP-bultar.
Antar att det finns en viss logik i åtdragningen, tex börjar på mitten å jobbar sig utåt eller är jag ute å cyklar :?:

Posted: 14 Jul 2009, 15:06
by M3JONAS
Börja med tex 50nm och dra inifrån å ut, sen blir nästa varv 80 och sen drar du det sista.

Posted: 14 Jul 2009, 17:46
by Grefven
den shiftlighten måste jag ha.

vart kan man köpa det? jag är helt idiot på el (oxå) så jag kommer aldrig att kunna göra en själv.

Posted: 15 Jul 2009, 07:17
by ScratcH
bullen! wrote:den shiftlighten måste jag ha.

vart kan man köpa det? jag är helt idiot på el (oxå) så jag kommer aldrig att kunna göra en själv.


Ska utvärdera denna innan jag tar upp en beställning :lol:

Tanken är att du kan styra shiftlighten via en PWM-utgång på ditt insprutningssystem. Men som sagt så funkar inte alltid teorin med praktiken.
Hör av mig vid lyckat resultat...

Posted: 15 Jul 2009, 08:46
by Grefven
hör gärna av dig. för detta är diskret som fasen. jag vill inte ha någon stor lampa på panelen.

Posted: 15 Jul 2009, 10:18
by ScratcH
bullen! wrote:hör gärna av dig. för detta är diskret som fasen. jag vill inte ha någon stor lampa på panelen.


Ok!