Dumpplacering?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Braxen en liten fråga släpper du trycket från sug sidan (före turbon) hehehe till ventilkåpan då sedan eller hahahaha på sant faan va LOL har inte sett sådant mästervärk tidigare hahahahahahaha TUMEN upp alltså!!
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
Det där funkar utmärkt!
Eftersom det är en återcirkulerande, eller ja, det är en slanganslutning på den från trycksidan. Mao så spelar det ingen roll om man sätter den på trycksidan eller sug-sidan så länge trycket inte ligger "ovanpå" kolven och trycker ner den och motverkar att vacuumet öppnar kolven.
Så sluta dampa er.
Men håller man på med dumpar för pysljudets skull så rekomenderar jag ett såntdär högtalar-kitt som låter som en dump ist för att montera en felaktig dump för att det ska pysa så högt som möjligt och köra med en dump som fungerar bra ist, dvs släpper ut luften så fort och bra som möjligt = låter inte mkt.
Eftersom det är en återcirkulerande, eller ja, det är en slanganslutning på den från trycksidan. Mao så spelar det ingen roll om man sätter den på trycksidan eller sug-sidan så länge trycket inte ligger "ovanpå" kolven och trycker ner den och motverkar att vacuumet öppnar kolven.
Så sluta dampa er.
Men håller man på med dumpar för pysljudets skull så rekomenderar jag ett såntdär högtalar-kitt som låter som en dump ist för att montera en felaktig dump för att det ska pysa så högt som möjligt och köra med en dump som fungerar bra ist, dvs släpper ut luften så fort och bra som möjligt = låter inte mkt.
Kör helutan dump istället... det låter goast...
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
M5 S62 IMOLA II
Re: Dumpplacering?
Braxen wrote:Hej! Tar nu hjälp av er som kan och är insatta i dumpventilsvärlden.
Jag har nu monterat dumpen men får ändå inte det där fräna pysandet. Någon som vet vad det kan vara för fel?
Men den ska väl vändas så du har trycker under o inte
in på sidan, för slangen på sidan går väl från tryckröret?
då lär du ju höra den genom filtret i alla fall..
Alla kan vi väl göra fel
Mvh..
E30 325ixtt håller på o bli förförd av stygga KKK27an, som nu blir brädad av grymma gt42an...
- bmwHolmberg
Re: Dumpplacering?
e30 344i wrote:Men den ska väl vändas så du har trycker under o inte
in på sidan, för slangen på sidan går väl från tryckröret?
då lär du ju höra den genom filtret i alla fall..
Alla kan vi väl göra fel
Mvh..
Missade du mitt inlägg???
Spelar egentligen ingen som helst roll vilken av slang-anslutningar man sätter trycket på.
- bmwHolmberg
jaadu det är åt helvete endå hahaha!
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com
Zwofurti wrote:_Kalle_ wrote:Zwofurti wrote:Chrille wrote:Kör helutan dump istället... det låter goast...
men det är ju jättebra?=)
Björck kör så i sin supra, om det är bra eller inte ska jag inte uttala mig om
kollade just björkfilmen när jag läste det här, han måste fan ha dump i sin bil
Nope, han säger att han inte har det.
Chrille Gustavson
M5 S62 IMOLA II
M5 S62 IMOLA II
Chrille wrote:Zwofurti wrote:_Kalle_ wrote:Zwofurti wrote:Chrille wrote:Kör helutan dump istället... det låter goast...
jo han säger det för att vara cool, men det låter då fanimej som det.=)
Zwofurti wrote:Chrille wrote:Zwofurti wrote:_Kalle_ wrote:Zwofurti wrote:Chrille wrote:Kör helutan dump istället... det låter goast...
jo han säger det för att vara cool, men det låter då fanimej som det.=)
Varför tror du inte det... den kvittrar ju och lever jävlar som en kollibri på crack...
Chrille Gustavson
M5 S62 IMOLA II
M5 S62 IMOLA II