Page 2 of 4

Posted: 07 Aug 2006, 10:12
by johankihl
Kört 2 race i helgen. Nattligt evenemang som resulterade i final och mycket snack om bilen:) Tyvärr började kopplingen slira i racet innan finalen, måste hänt något, så jag kom tvåa efter LG min kumpan.

Testade lite på hemvägen och kopplingen verkade fungera igen, åkte och tankade v-power och lastade bilen på släp för att åka till Moholm igår och köra 402m race.
Kopplingen ville inte alls som jag eller motorn och slirade vilt. När jag släppte av en stund så bettade den och då slirade hjulen ist. Rullade in i mål på 12,97@160, fick släppa helt på fyran och rulla i mål då kopplingen slirade vilt även där. Lirar kopplingen hoppas jag på iaf låg 11 eller en 10 till nästa race:)

Posted: 07 Aug 2006, 11:35
by kallevedlund
Fränt!
Skit att min topp skulle spricka, hade vart skoj o va med! :evil:

Posted: 07 Aug 2006, 12:09
by wuffee
Får man fråga vad den lilla motorn har sitt varvstopp någonstans? :)
Stöddigt med elaka fyror :)

Mvh
Uffe

Posted: 07 Aug 2006, 13:00
by Butchermardin
Se nu för fanken till och få tummarna loss och ta lite bilder så vi får se hur det ser ut i år! :wink: :lol:

Posted: 07 Aug 2006, 14:40
by kallevedlund
Varstopp vid 9000, om han inte fegar i år...
Men det har jag svårt att tänka mig :wink:

Posted: 07 Aug 2006, 16:54
by johankihl
Varvstopp vid 8500rpm med softcut på 500varv alltså ca 9000rpm.

Spinner med mina M/T ET Drag 26 8,5/15 på fyran, går ordentligt gött nu! Ska se om jag kan få fram någon av reporna på film från nattracet från i lördags.

Posted: 07 Aug 2006, 16:57
by wuffee
johankihl wrote:Varvstopp vid 8500rpm med softcut på 500varv alltså ca 9000rpm.

Spinner med mina M/T ET Drag 26 8,5/15 på fyran, går ordentligt gött nu! Ska se om jag kan få fram någon av reporna på film från nattracet från i lördags.


Då tror jag du har lite för mycket luft i dem :lol: ..

Ne, men skaffa gärna fram lite filmer...
Härligt å höra den!

Posted: 07 Aug 2006, 21:21
by BRUZZE
när ska du hämta fronten..?

Posted: 07 Aug 2006, 21:24
by johankihl
BRUZZE wrote:när ska du hämta fronten..?


Börjar jobba nästa vecka, kommer då!

Posted: 07 Aug 2006, 21:26
by johankihl
wuffee wrote:
johankihl wrote:Varvstopp vid 8500rpm med softcut på 500varv alltså ca 9000rpm.

Spinner med mina M/T ET Drag 26 8,5/15 på fyran, går ordentligt gött nu! Ska se om jag kan få fram någon av reporna på film från nattracet från i lördags.


Då tror jag du har lite för mycket luft i dem :lol: ..

Ne, men skaffa gärna fram lite filmer...
Härligt å höra den!


0,7 kilo borde vara rätt lagom, fästet är fint i starterna :)
Ska skaffa filmer, ljudet den ger är ganska olikt de flesta BMW motorerna jag har hört.

Posted: 07 Aug 2006, 22:08
by FoX
Hej m50 killer!
vad körde du för koppling? 4 pucks?

Posted: 07 Aug 2006, 22:34
by PBRacing
jäklar va manligt!! :) filmer å mera bilder!! :D

Posted: 07 Aug 2006, 22:42
by johankihl
FoX wrote:Hej m50 killer!
vad körde du för koppling? 4 pucks?


Nej, 2 skivig koppling som ska orka 1100Nm. Måste ner med den och titta vad som är fel. Jag kanske har fel inspänningsmått eller nåt.
Den höll till att börja med, gick skitfint i tre repor, sedan undrade jag varför den hela tiden gick på varvstopp direkt när jag petade i nästa växel. Som tur är körde jag näst sista racet mot en 12sek Honda och det var ingen match men efter det racet så var kopplingen helt körd. Åkte hemåt och provade att öka sakta och låta laddtrycket komma utan några ryck, då höll kopplingen i vad jag kunde känna men igår på strippen fungerade den inte alls. Ska riva på torsdag och se vad som hänt.

Posted: 30 Aug 2006, 19:27
by erikkihl
johankihl wrote:
FoX wrote:Hej m50 killer!
vad körde du för koppling? 4 pucks?


Nej, 2 skivig koppling som ska orka 1100Nm. Måste ner med den och titta vad som är fel. Jag kanske har fel inspänningsmått eller nåt.
Den höll till att börja med, gick skitfint i tre repor, sedan undrade jag varför den hela tiden gick på varvstopp direkt när jag petade i nästa växel. Som tur är körde jag näst sista racet mot en 12sek Honda och det var ingen match men efter det racet så var kopplingen helt körd. Åkte hemåt och provade att öka sakta och låta laddtrycket komma utan några ryck, då höll kopplingen i vad jag kunde känna men igår på strippen fungerade den inte alls. Ska riva på torsdag och se vad som hänt.


Hur har det gått, fått någon ordning på kopplingen eller?

Posted: 31 Aug 2006, 17:34
by johankihl
Får ny koppling från PPF imorn :) Min ville inte vara med då en mellanskiva slagit sig ganska kraftigt, går ej att stå still med bilen eftersom den draggar så kraftigt. Ska montera m20 svänghjul nu med 618 tryckplatta och sinter. Har även köpt en Tilton 2 skivig kolfiberkoppling som jag funderar på att prova efter vintern.

Posted: 31 Aug 2006, 17:57
by erikkihl
Se bra då att du får liv i den igen då! Nu får du fixa lite film så man får höra sången ur fyran..! :twisted:

Posted: 13 Sep 2006, 08:04
by M_power86
Hello Johan. har testat att Pm:a dig men det kommer upp Debug Error så jag kan inte skicka nått. Men maila över bilder på bilen till Minimetall@hotmail.com :D