Page 2 of 3
Posted: 23 May 2007, 07:29
by Svintoleffe
e30 344i wrote:Vad har hänt! du har ju tappat något i fronten
Klart den går bra nu när du lättat en 250kg
Se nu till o skaffa lite turbo grejer
Mvh..
Jag vet att det saknas lite saker i fronten, jag har varit lite slö o inte skruvat ditt täckplåtarna, jag fårskylla på att dom tar vind o bromsar mig då hehe
Jag ska göra dig glad nu, jag sitter faktist o funderar oerhört starkt på o köra turbo, jag sitter o kollar runtlite på turbo aggregat just nu.
Jag ahde en stor tur o fick en 320 motor ialal flal som var fräsch, får se om jag sak sälja kam o sånt, så kasnke jag får råd med en turbo
Jag lär faktist säga att bilen går heltöver min förväntan blev lite förvånad faktist
Posted: 23 May 2007, 07:31
by Svintoleffe
brun wrote:Men häv upp fim då...!
Filmen kommer nog o kopmma upp i höst Kanske då jag har mer material o kan göra en bättre film, av allt, .
I värsta flal kommer jag abar olägga upp en snabb snutt
Posted: 23 May 2007, 10:22
by e30 344i
Svintoleffe wrote:e30 344i wrote:Vad har hänt! du har ju tappat något i fronten
Klart den går bra nu när du lättat en 250kg
Se nu till o skaffa lite turbo grejer
Mvh..
Jag vet att det saknas lite saker i fronten, jag har varit lite slö o inte skruvat ditt täckplåtarna, jag fårskylla på att dom tar vind o bromsar mig då hehe
Jag menade ju att du tappat dom stora tunga hemska lamporna
..
Ja klart du ska ha turbo, de är ju därför vi lever
Mvh..
Posted: 23 May 2007, 11:32
by Svintoleffe
Jaha du syftade på lamporna, ja ibland är man lite för trött
Jaap lamporna tog jag bort för ett bra tag sen faktist, behvös ju baar när det är mörkt
Oja dom väger faktist en hel del
Jaap jag har blivit lite frestad oha turbo nu, lär jag säga, får väll se om jag hittar något vettigt agg, o lyckas pilla ihop allt själv, åter står o se
Posted: 23 May 2007, 13:51
by Synthetic
Svintoleffe wrote:brun wrote:Men häv upp fim då...!
Filmen kommer nog o kopmma upp i höst Kanske då jag har mer material o kan göra en bättre film, av allt, .
I värsta flal kommer jag abar olägga upp en snabb snutt
men lägg upp filmklippet från näru du sladdar runt på 3'an bara
Posted: 23 May 2007, 15:04
by Svintoleffe
Ja det är det jag sak göra, men ni får vänta ett tag för dom som filmade är borta i tre veckor,så det får vänta.
Snackade med dom igår om det, o hon sa samma sak när jaga hde fåt i trean så spann det.
Jag vet om att fler hade problem emd attdet sapnn ute på rakan förutom 4 krafsarna , camaron spann en del ute där den med.
Posted: 23 May 2007, 20:22
by Tysken
Måste vara jävligt mycket effekt i den där sugmotorn, för min snikturbo touring spann då inte på 3:an iaf.
Tror nog dina däck är gjorda av plast om det släpper för dig..
Posted: 24 May 2007, 08:29
by Svintoleffe
Tysken wrote:Måste vara jävligt mycket effekt i den där sugmotorn, för min snikturbo touring spann då inte på 3:an iaf.
Tror nog dina däck är gjorda av plast om det släpper för dig..
Njae plast det vette tusan då ahde dom nog smält vid värmningen
Däremot så är det väll kanke inte dom bästa däcken kan jag nog intyga, jag tror ju inte dom är lagliga.
Det är ju mycket därför, jag ska köpa slicks nu, så att m,an slipper spinnandet.
Jag vet att det inte är många som tror på mig, men jag skulle ju inte skriva att jag spann för nöjets skull för det skulle jag abar förlora på själv så.
Trots att jag spann så lyckdes jag vinna den repan ialal fall, men detb gick op få tillbaka varvet sne jag spann
Posted: 27 May 2007, 20:39
by silverryggen
Hej här finns ju bevis på din halkkörning hehe
http://emo82.se/
Hur funkar chippet förresten?
du drömde väl om 745 släden hela vägen hem hehe
mvh
Posted: 25 Jun 2007, 20:43
by Svintoleffe
silverryggen wrote:Hej här finns ju bevis på din halkkörning hehe
http://emo82.se/Hur funkar chippet förresten?
du drömde väl om 745 släden hela vägen hem hehe
mvh
Drömde om 745 det gjorde jag inet riktigt men jag lär säga att den snurrade på fint ialal fall
tacken för länken
Jodå chippet funakr väll bra, jag har ialal fall samma soppaförbrukning som förut vill säga 0.7-0.8 landsväg körning i stadstrafik tar den lite mer.
Hoppas dte går bar för dig i helgen
Posted: 25 Jun 2007, 20:48
by Svintoleffe
Ja nu har man fått en hel del blandade känslor lär jag säga.
Antingen så ska jag kosta på en turbo o spridare o lite andar delar o köra snik variant i sommar.
Iannat fall så kosta på ett chip med aggreviare tändning efter 3 tusen varv med ökat soppa o bortagen varvspärr, Kanske extraktor grenrör med.
Ellerså kosta på o köpa lustgas.
Jag har en hel del blandade känslor just nu, tyvär.
Någon här kasnke kan svara mig på varför min bil Känns så himla stark på botten men den känns typ klenare på toppen sen.
Men enligt g-techen så syns dte tyderliget när kammen arbetar på vid typ en 4 tusen varv.
Det jag mest tänkte på, som är så roligt dte är att jag har fått bättre bränsle ekonomi med 535 spridarna o lmm än vad jag hade med orignal sakerna
Tips o rdå om hur jag sak göra vore snällt.
Posted: 25 Jun 2007, 21:31
by _Kalle_
lustgas har du ju bara en kort stund, turbon finns det mera användning för, känns lite som att kasta bort pengarna ifall man köper ett lustgassystem (A)
Posted: 26 Jun 2007, 15:17
by Svintoleffe
mm just nuy är det anningens delade meningar i min skalle.
Posted: 26 Jun 2007, 17:11
by brun
silverryggen wrote:Hej här finns ju bevis på din halkkörning hehe
http://emo82.se/Hur funkar chippet förresten?
du drömde väl om 745 släden hela vägen hem hehe
mvh
Jag läre va blind iaf.. enda touringen ja ser spinner på etta å gnäller till på tvåan
Posted: 27 Jun 2007, 19:02
by Svintoleffe
Kolla längre ut på raken så ser du, vad som händer, tyvär såär det mörkt men kolla noggrant på lyserna så ser du.
Posted: 25 Jul 2007, 18:08
by Svintoleffe
Nu var det länge sen jag uppdaterade, men jag har pysslat lite, med ofå bättre tomgång, oså.
Så jag böt utslangen mellan lmm o gasspjället, mot en bra kylarsalng i stor diamter
Sen vred jag upp gasspjället lite med
Posted: 25 Jul 2007, 18:35
by makkan_nykvarn
vilken av filmerna är det? har inte tid o kolla igenom alla men vill ändå se.. älskar touring
finare bilar får man leta efter