325 Touring Sugmotor uppdaterad 26/8

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

e30 344i wrote:Vad har hänt! du har ju tappat något i fronten :wink:
Klart den går bra nu när du lättat en 250kg
Se nu till o skaffa lite turbo grejer :roll:

Mvh..


Jag vet att det saknas lite saker i fronten, jag har varit lite slö o inte skruvat ditt täckplåtarna, jag fårskylla på att dom tar vind o bromsar mig då hehe :D

Jag ska göra dig glad nu, jag sitter faktist o funderar oerhört starkt på o köra turbo, jag sitter o kollar runtlite på turbo aggregat just nu.

Jag ahde en stor tur o fick en 320 motor ialal flal som var fräsch, får se om jag sak sälja kam o sånt, så kasnke jag får råd med en turbo :)

Jag lär faktist säga att bilen går heltöver min förväntan blev lite förvånad faktist
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

brun wrote:Men häv upp fim då...!


Filmen kommer nog o kopmma upp i höst Kanske då jag har mer material o kan göra en bättre film, av allt, . :)

I värsta flal kommer jag abar olägga upp en snabb snutt :)
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
User avatar
e30 344i
Posts: 1281
Joined: 27 Nov 2005, 01:48
Location: K-na & Kallinge..

Post by e30 344i »

Svintoleffe wrote:
e30 344i wrote:Vad har hänt! du har ju tappat något i fronten :wink:
Klart den går bra nu när du lättat en 250kg
Se nu till o skaffa lite turbo grejer :roll:

Mvh..


Jag vet att det saknas lite saker i fronten, jag har varit lite slö o inte skruvat ditt täckplåtarna, jag fårskylla på att dom tar vind o bromsar mig då hehe :D

Jag menade ju att du tappat dom stora tunga hemska lamporna :wink: ..
Ja klart du ska ha turbo, de är ju därför vi lever 8)

Mvh..
E30 325ixtt håller på o bli förförd av stygga KKK27an, som nu blir brädad av grymma gt42an...
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

Jaha du syftade på lamporna, ja ibland är man lite för trött :?

Jaap lamporna tog jag bort för ett bra tag sen faktist, behvös ju baar när det är mörkt :D

Oja dom väger faktist en hel del :(

Jaap jag har blivit lite frestad oha turbo nu, lär jag säga, får väll se om jag hittar något vettigt agg, o lyckas pilla ihop allt själv, åter står o se :)
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
Synthetic
Posts: 667
Joined: 17 May 2006, 09:37

Post by Synthetic »

Svintoleffe wrote:
brun wrote:Men häv upp fim då...!


Filmen kommer nog o kopmma upp i höst Kanske då jag har mer material o kan göra en bättre film, av allt, . :)

I värsta flal kommer jag abar olägga upp en snabb snutt :)

men lägg upp filmklippet från näru du sladdar runt på 3'an bara
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

Ja det är det jag sak göra, men ni får vänta ett tag för dom som filmade är borta i tre veckor,så det får vänta.

Snackade med dom igår om det, o hon sa samma sak när jaga hde fåt i trean så spann det.

Jag vet om att fler hade problem emd attdet sapnn ute på rakan förutom 4 krafsarna , camaron spann en del ute där den med.
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
User avatar
Tysken
Posts: 1272
Joined: 24 Nov 2005, 13:39
Location: Sköndal, Sthlm

Post by Tysken »

Måste vara jävligt mycket effekt i den där sugmotorn, för min snikturbo touring spann då inte på 3:an iaf. :lol: Tror nog dina däck är gjorda av plast om det släpper för dig..
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

Tysken wrote:Måste vara jävligt mycket effekt i den där sugmotorn, för min snikturbo touring spann då inte på 3:an iaf. :lol: Tror nog dina däck är gjorda av plast om det släpper för dig..


Njae plast det vette tusan då ahde dom nog smält vid värmningen :wink:
Däremot så är det väll kanke inte dom bästa däcken kan jag nog intyga, jag tror ju inte dom är lagliga.
Det är ju mycket därför, jag ska köpa slicks nu, så att m,an slipper spinnandet.

Jag vet att det inte är många som tror på mig, men jag skulle ju inte skriva att jag spann för nöjets skull för det skulle jag abar förlora på själv så.

Trots att jag spann så lyckdes jag vinna den repan ialal fall, men detb gick op få tillbaka varvet sne jag spann
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
User avatar
silverryggen
Posts: 1184
Joined: 31 Mar 2006, 20:46
Location: Sandviken

Post by silverryggen »

Hej här finns ju bevis på din halkkörning hehe
http://emo82.se/
Hur funkar chippet förresten?
du drömde väl om 745 släden hela vägen hem hehe
mvh
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

silverryggen wrote:Hej här finns ju bevis på din halkkörning hehe
http://emo82.se/
Hur funkar chippet förresten?
du drömde väl om 745 släden hela vägen hem hehe
mvh


Drömde om 745 det gjorde jag inet riktigt men jag lär säga att den snurrade på fint ialal fall :)

tacken för länken :)

Jodå chippet funakr väll bra, jag har ialal fall samma soppaförbrukning som förut vill säga 0.7-0.8 landsväg körning i stadstrafik tar den lite mer.

Hoppas dte går bar för dig i helgen
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

Ja nu har man fått en hel del blandade känslor lär jag säga.

Antingen så ska jag kosta på en turbo o spridare o lite andar delar o köra snik variant i sommar.

Iannat fall så kosta på ett chip med aggreviare tändning efter 3 tusen varv med ökat soppa o bortagen varvspärr, Kanske extraktor grenrör med.

Ellerså kosta på o köpa lustgas.

Jag har en hel del blandade känslor just nu, tyvär.

Någon här kasnke kan svara mig på varför min bil Känns så himla stark på botten men den känns typ klenare på toppen sen.

Men enligt g-techen så syns dte tyderliget när kammen arbetar på vid typ en 4 tusen varv.

Det jag mest tänkte på, som är så roligt dte är att jag har fått bättre bränsle ekonomi med 535 spridarna o lmm än vad jag hade med orignal sakerna

Tips o rdå om hur jag sak göra vore snällt. :)
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
User avatar
_Kalle_
Posts: 1151
Joined: 26 Dec 2005, 20:14
Location: Norrtälje

Post by _Kalle_ »

lustgas har du ju bara en kort stund, turbon finns det mera användning för, känns lite som att kasta bort pengarna ifall man köper ett lustgassystem (A)
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

mm just nuy är det anningens delade meningar i min skalle. :(
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
brun
Posts: 134
Joined: 20 Nov 2005, 17:28
Location: fiskvik/Bergsjö

Post by brun »

silverryggen wrote:Hej här finns ju bevis på din halkkörning hehe
http://emo82.se/
Hur funkar chippet förresten?
du drömde väl om 745 släden hela vägen hem hehe
mvh


Jag läre va blind iaf.. enda touringen ja ser spinner på etta å gnäller till på tvåan :roll:
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

Kolla längre ut på raken så ser du, vad som händer, tyvär såär det mörkt men kolla noggrant på lyserna så ser du. :)
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

Nu var det länge sen jag uppdaterade, men jag har pysslat lite, med ofå bättre tomgång, oså.
Så jag böt utslangen mellan lmm o gasspjället, mot en bra kylarsalng i stor diamter :D

Sen vred jag upp gasspjället lite med

Image
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
makkan_nykvarn
Posts: 960
Joined: 19 Sep 2006, 00:08
Location: Varberg

Post by makkan_nykvarn »

vilken av filmerna är det? har inte tid o kolla igenom alla men vill ändå se.. älskar touring :D finare bilar får man leta efter :wink:
kan nås på: 0704786284
Post Reply