Page 2 of 4
Posted: 03 Apr 2007, 22:37
by bjorasen
Ser bra ut, kul att se att det händer saker!
Ska ni köra med trummor bak?
Posted: 04 Apr 2007, 06:20
by Spinx
bjorasen wrote:Ser bra ut, kul att se att det händer saker!
Ska ni köra med trummor bak?
Tack, jo det blir trummor bak till att börja med iaf.
Inte så stor bromsverkan bak ändå, dessutom strular det mindre
.
Posted: 04 Apr 2007, 08:39
by Nicke Blom
taskigt att hon bara fick visa naglarna
Re: .
Posted: 04 Apr 2007, 08:40
by Spinx
Nicke Blom wrote:taskigt att hon bara fick visa naglarna
Haha, detta är ett bilforum!!
Re: .
Posted: 04 Apr 2007, 12:33
by Spinx
Nicke Blom wrote:taskigt att hon bara fick visa naglarna
nästa gång ska jag posa lite oxå..
/ sambon
Re: .
Posted: 04 Apr 2007, 13:06
by bmw_pelle
Spinx wrote:Nicke Blom wrote:taskigt att hon bara fick visa naglarna
nästa gång ska jag posa lite oxå..
/ sambon
Haha, låter bra det!
Kasta på grejjerna och ut och bjuuud nu
Posted: 04 Apr 2007, 17:41
by kristov
OT: Hur fan fick du i hop Powerflex-bussningarna på bärarmarna?
Jag provar och provar men när jag ska stoppa i hylsen i midten så glider bussningen ut på andra siden oavsett vad jag gör..
Posted: 04 Apr 2007, 20:13
by Spinx
kristov wrote:OT: Hur fan fick du i hop Powerflex-bussningarna på bärarmarna?
Jag provar och provar men när jag ska stoppa i hylsen i midten så glider bussningen ut på andra siden oavsett vad jag gör..
Vi råkade ut för det problemet vi med, till slut så satt den så pass så att det gick att montera bärarmen på bryggan, man borde dock kunna pressa in den i tex. ett skruvstäd så man håller emot på baksidan.
Posted: 09 Apr 2007, 21:00
by Spinx
Nu står bilen på hjul och vi har tagit en liten provtur i dag.
Bromsarna verkar fungera kanon, inga problem att göra en handbromsvändning
Besiktning ska ske imorgon, så nu får alla hålla tummarna!!
På hjul
Blev ganska låg
Bakvagn helt på plats
Lysen från 88- monterade
Posted: 10 Apr 2007, 07:46
by Spinx
Tack för alla hållna tummar!?
Nu är det besiktat och godkänt iaf
Snart börjar rivningen av motor, låda mm för att genomgå konvertering till M50!
Posted: 11 Apr 2007, 21:14
by Spinx
Blev att vi köpte en ny bil i dag
En coupé med M-chassi och kjolpaket den här gången.
Nu är bara frågan hur vi ska göra med sakerna som sitter på den gamla, flytta över väghållningskitet och montera M-fjäderben, stöddämpare och fjädrar på den gamla istället? Hmm.
Om nån är villig att betala hyffsat för den som den står nu med powerflex och allt så är ju saken biff, men det är nog bäst att plocka av det och sälja den så orginal som möjlig eller vad tror ni?
Hur som helst så ska den säljas, skrik till om ni är intresserade.
En liten bild på nya bilen, mer info och bilder kommer senare...
Posted: 11 Apr 2007, 21:19
by birro
såg riktigt fin ut! Skicka över dom andra grejjerna på nya bilen så är saken biff
Posted: 11 Apr 2007, 21:25
by Spinx
birro wrote:såg riktigt fin ut! Skicka över dom andra grejjerna på nya bilen så är saken biff
Tackar, tyvärr så gömmer det sig lite rost på vissa ställen, framskärmar måste bytas, baklucka måste slipas och lackas, fronten är sprucken och måste plastas.
Sen får man väl se vad som döljer sig under kjolarna.
Ingen av rosten är väl egentligen panik till i sommar så frågan är om vi inte ska vänta och slänga på en hellack till vintern istället, får se...
Lite trisst bara att jag inte kan slänga över hela bakvagnen med brygga, bärarmar osv eftersom det sitter krängningshämmare på den nya.
Surt att behöva blästra och måla en bakvagn till, roligare kan man ju ha
Posted: 11 Apr 2007, 22:52
by Zwofurti
Spinx wrote:birro wrote:såg riktigt fin ut! Skicka över dom andra grejjerna på nya bilen så är saken biff
Tackar, tyvärr så gömmer det sig lite rost på vissa ställen, framskärmar måste bytas, baklucka måste slipas och lackas, fronten är sprucken och måste plastas.
Sen får man väl se vad som döljer sig under kjolarna.
Ingen av rosten är väl egentligen panik till i sommar så frågan är om vi inte ska vänta och slänga på en hellack till vintern istället, får se...
Lite trisst bara att jag inte kan slänga över hela bakvagnen med brygga, bärarmar osv eftersom det sitter krängningshämmare på den nya.
Surt att behöva blästra och måla en bakvagn till, roligare kan man ju ha
men.. smäll dit krängningshämmarfästen på dina fräscha bärarmar vetja..
Posted: 12 Apr 2007, 12:04
by Spinx
Aha, det kanske går, har inte hunnit kolla så noga om det finns fästen för krängningshämmare på dom fina bärarmarna.
Sitter det på alla? Har sett att det finns fästen på bärarmarna, det jag inte vet är hur fästerna för krängningshämmarna ser ut...
Posted: 12 Apr 2007, 15:04
by Humell
Spinx wrote:kristov wrote:OT: Hur fan fick du i hop Powerflex-bussningarna på bärarmarna?
Jag provar och provar men när jag ska stoppa i hylsen i midten så glider bussningen ut på andra siden oavsett vad jag gör..
Vi råkade ut för det problemet vi med, till slut så satt den så pass så att det gick att montera bärarmen på bryggan, man borde dock kunna pressa in den i tex. ett skruvstäd så man håller emot på baksidan.
Jag fasade av kanten lite lite på ena sidan av hylsan för när den kommer till mitten så tryckte den som sagt ut ena halvan av bussningen när den är aningen grövre,smorde in med diskmedel och sen satte jag den mot arbetsbänken och använde gummiklubba o slog i hylsan fungerade ju slage bra
Posted: 15 Apr 2007, 23:20
by Spinx