Jag har försökt, men det verkar inte gå att lära en gammal hund att sitta
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
När du hade fuelcell i skuffen maj förra året med påfyllning i snarlik höjd som inloppet på fuelcellen, funkar de bra med påfyllning iaf? Man ser dåligt hur mkt fall de blir men snygg lösning!
Dennis Gustavsson
Snickare
Eskilstuna
0709-676107
Brukis: Audi A4 avant 2.0tsfi quattro -07 steg 1 (265hk)
Leksak: Bmw e30 coupe -87 (projekt m20b25 turbo)
Jag håller själv på med ett E60 bygge där en S38B36 skall användas.
Är det egentillverkning av trattarna till insuget ?
Jag funderar på ett liknande insug till min maskin.
Tackar
nice hörre du!.
trattarna gjorde robban på dynotech uppe i umeå till mej. men ska finnas att köpa linkanade trattar med samma storlek såg jag efter lite mer noggrant sökande på nätet
Lardi wrote:När du hade fuelcell i skuffen maj förra året med påfyllning i snarlik höjd som inloppet på fuelcellen, funkar de bra med påfyllning iaf? Man ser dåligt hur mkt fall de blir men snygg lösning!
Jag håller själv på med ett E60 bygge där en S38B36 skall användas.
Är det egentillverkning av trattarna till insuget ?
Jag funderar på ett liknande insug till min maskin.
Tackar
nice hörre du!.
trattarna gjorde robban på dynotech uppe i umeå till mej. men ska finnas att köpa linkanade trattar med samma storlek såg jag efter lite mer noggrant sökande på nätet
Lardi wrote:När du hade fuelcell i skuffen maj förra året med påfyllning i snarlik höjd som inloppet på fuelcellen, funkar de bra med påfyllning iaf? Man ser dåligt hur mkt fall de blir men snygg lösning!
det funkade kallas!
Ok ! Har du måtten på trattarna du köpte ?
Jag har maskinen står på annat håll just nu så kan inte mäta mig fram till vad som skulle lira bra
för en dryg månad sedan så var jag iväg och lämnade iväg toppen till själva Erland cox http://www.topplocksverkstan.se för att gå igenom den.
det upptäcktes att 4st avgasventiler va krökta och bmw begärde svindlande 1200:- kr st så jag hörde av mig till grabbarna AG:S som fixade fram 4 ventiler för en rimlig peng.
fräst säten
slipat ventiler
bytt alla avgas styrningar
riktplanat
chimsat in ventilspel
fixat Fjädertryck 25kg i sätet och 75kg vid fullt öppen ventil
fick även hem grejer till bränsle systemet för 4v sedan som monterades in bilen samt lite andra smått och gott.
hämtade nyss ut mitt koppling kit som jag kommer att köra med. så till kommande veckor blir det att lämna in vev samt svänghjul och trigger hjul för ballansering :thumbright:
ihop monteringen av motorn är då på börjad. och blir nog klar till nästa helg om inte postmord ta med paketet ett varv runt jorden först...
bjuder på lite bilder.
ska även passa på att tacka Jonas på JJ-custom som hjälper flitigt till med att låna ut garaget samt byggandet :thumbright:
sen som många vet är dessa bilar ett minne blott nu. både daily drive 145 -69 och drfting biln 145 -69 är nu sålda.
tänk vad 2år kan göra med en. räkte med en flytta ner från Norrland till Halland och var riktigt volvo frälst och hade absolut inga tankar på att sälja eller göra sej av med dessa bilar.
men så blev det endå.
då volvo 145 daily drive blev såld och jag behöver en drag bil till den vita e30n. efter 8 månader sökande efter den rätta bilen. ja du läste rätt 8 månader sökte jag efter den rätta biln!.
och det blev inte mer eller mindre en alpin vit Bmw F11 535D -11 m-sport in och utvändigt med all utrustning man vill ha!
Elen är näst in till klar "dåligt med kort" och en uppstart är planerad in nu i Februari!.
så i helgen var jag iväg till Slanghuset här i halmstad och på börja att pressa alla slangar veckad PTFE till bränsle,luft och oja,