Okej , som jag misstänkte då angående egr;en.
Märkte tydlig skillnad före och efter icbytet så kyler bättre gör det
Så blev det:
Fekzen har gjort en programvara efter mina prylar nu så ska prova det som en början men jag hade velat ha något mätvärde att gå efter iaf, funderar på och mäta insugstemp. Men vid vilka temperaturer kommer problemen? så man har någon uppfattning..
Vilket är det smidigaste sättet att mäta insugstempen på ? Har inte hittat några kit med givare och mätare,, i vanliga fall kopplar man ju bara på givaren i sitt eftermarknadsstyrsystem.. För insugstempen bör väl bli högre när turbon börjar varva mer utan att flöda mer ( vid samma tryck) gissar jag på?
Sen har jag ju varit inne på och köra methanol som tillskott. Vet att en ottomotor kräver massa tänding osv för att vakna till med mettis men vad jag hört så verkar dieslarna "funka bra" bara genom att helt enkelt tillsätta lite mettis.
Angående turbon så är det 218hk org i en sån 730 men har sett bromspapper på 280 hk utan mettis och 320hk med denna turbon på version 2 av m57d30in ,, Och 700nm typ har inte pappret framför mig men lite verkar dom tya med iaf
Är ju som sagt ingen racebil men vill gärna veta vad som händer och få till det så bra det går helt enkelt
MVH
EDIT , bör man inte gå över 50% methanol och resten vatten eller är det överdrivet ?
Vässa 330 e46 184hk
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: Vässa 330 e46 184hk
BMW E46 330xd
Jonas Wiktorsson Samuelsson
0733800160
Jonas Wiktorsson Samuelsson
0733800160