Page 2 of 2
Re: M50B25 Turbo MotorSpec | Feedback
Posted: 12 May 2015, 11:20
by Bo3
Har ändrat setupen lite så kom gärna med lite synpunkter på den.
Har tänkt mig denna setup nu till en början iaf, då man inte är miljonär å ja vill gärna va klar till våren 2016
Kan komma att ändras lite.
M50B25 Vanos
2.8 L Vev
Vanos Kolvar
Smidda Stakar
1000cc Spridare
Turbogrenrör i svartstål
Vems Sprut
VAG Spolar
PPF Dump
Precision 39mm wastegate
Cooperings packning
Deatschwerks DW301 intank pump
Arp topp, ram & svänghjul
Nya vev & ramlager
M20 Svänghjul
618 Tryckplatta
4 Puckad Sinter
Växellåda,Kardan,Diff (328)
Ni få gärna tipsa om olika turboagg då ja inte vet vad ja ska köra me.
Re: M50B25 Turbo MotorSpec | Feedback
Posted: 12 May 2015, 16:06
by Casy
Ser ju vettigt ut. Väldigt lik min setup jag hade i E30n för några år sedan. Men jag hade personligen inte kört mer än 500whp på standardkolvar, och jag hade inte lekt driftingbil med sånna kolvar heller. Det är en chansning helt enkelt
Re: M50B25 Turbo MotorSpec | Feedback
Posted: 13 May 2015, 10:18
by Bo3
Casy wrote:Ser ju vettigt ut. Väldigt lik min setup jag hade i E30n för några år sedan. Men jag hade personligen inte kört mer än 500whp på standardkolvar, och jag hade inte lekt driftingbil med sånna kolvar heller. Det är en chansning helt enkelt
Okej, jo precis kommer köra rätt safe så grejjerna håller ett tag
Har du några bra tips på turboagg får du gärna dela med dig
Re: M50B25 Turbo MotorSpec | Feedback
Posted: 19 May 2015, 21:55
by Spaaken
Kör på 2,8 kolvar också
De håller inte som smidda men är bevisligen testade till rätt höga effekter,
åker 1,5 bar med dem och hållt i 300 mil än
Re: M50B25 Turbo MotorSpec | Feedback
Posted: 17 Jun 2015, 17:55
by Bo3
En liten update.
Köpt:
[X] M50B25 Vanos
[X] Vems Sprut
[X] VAG Spolar
[X] Dumpventil
[X] Wastegate
[X] Växellåda,Kardan,Diff
[X] TurboGrenrör
[X] Dubbla Insugskam
[X] Cooperings packning
[X] Arp topplock
Oköpt:
[/] 875cc Spridare
[/] Super HX40
[/] Walbro GST450 Intank
[/] M20 Svänghjul
[/] 618 Tryckplatta
[/] 4 Puckad Sinter
[/] BTR Aeromotive
[/] J-spec coilovers
[/] Strongflex bussningar
[/] Fjäderbensstag
[/] M3 Bromsok & Skivor
[/] M3 Front
[/] M3 Instegslister
[/] M3 Lister
[/] M3 Diffuser
Nåra löner bort så har man ju allt
Nu äre ba invänta garaget så man kan få börja riva nångång!!
Re: M50B25 Turbo MotorSpec | Feedback
Posted: 18 Jun 2015, 10:06
by niclasmann
Jag kör en helt standard M50B25 vanos maskin med ARP och cooperingpackning, 875cc Siemens Deka spridare och en DW200. Jag mappade min till 1,4bar och 478whp men då va nog soppa pumpen i botten troligtvis. Men när bilen mappades så hade jag original packning och standardbultar i, men eftersom den tröck vatten så bytte jag packningen och bultarna och nu lirar den hur fint som helt och har funkat i snart 100-150mil
Men vi sänkte också laddtrycket till 1,2 444whp och har ett ännu lägre som är på 0,7bar 335whp för att kunna åka med när man inte behöver något herrejösses laddtryck
Men jag har en switch till de olika laddtrycken så jag kan switcha de undetiden jag är ute och åker
/Niclas