Page 2 of 2

Re: m50b28 max effekt

Posted: 16 Mar 2015, 14:38
by dre racing@
ingen doktor själv, men forbränningstrycket skulle ju bli det samma när momentet är det samma.
men man har jo dubbelt effekt vid 6000rpm konta 3000rpm (hk = vrid x varv)

Re: m50b28 max effekt

Posted: 16 Mar 2015, 18:11
by m50b30
dre racing@ wrote:ingen doktor själv, men forbränningstrycket skulle ju bli det samma när momentet är det samma.
men man har jo dubbelt effekt vid 6000rpm konta 3000rpm (hk = vrid x varv)
så hvorfor er det verre med tidlig ladd da ? ;)

Re: m50b28 max effekt

Posted: 18 Mar 2015, 21:36
by cerveza
För att kolven och staken utsätts för trycket längre och hinner inte fly undan lika snabbt. Samma sak gäller hög vs lågfarts spikningar.

Re: m50b28 max effekt

Posted: 19 Mar 2015, 16:39
by dre racing@
m50b30 wrote:
dre racing@ wrote:ingen doktor själv, men forbränningstrycket skulle ju bli det samma när momentet är det samma.
men man har jo dubbelt effekt vid 6000rpm konta 3000rpm (hk = vrid x varv)
så hvorfor er det verre med tidlig ladd da ? ;)
det jeg mente var att trykket holdes nede på lave turtall for det er lettere og oppnå FOR høyt moment her kontra høyt turtall!
derfor er det værre med tidlig ladd og 2.5 bar på 3000 enn 2.5 bar på 7000

Re: m50b28 max effekt

Posted: 23 Mar 2015, 22:40
by mean_farmer
kör 666whp 870wnm med min m50b28 vanos med original grejer i motorn förutom cooper och arp kört 1 sesång utan att röra något så ska bli spännande och kolla om den håller en sommar till =)

Re: m50b28 max effekt

Posted: 28 Mar 2015, 17:15
by m50b30
kan man kjøre dubbel innsugskam fra icke vanos med m52b28 kolvar?
utan at ventilene tar i kolven?