ingen doktor själv, men forbränningstrycket skulle ju bli det samma när momentet är det samma.
men man har jo dubbelt effekt vid 6000rpm konta 3000rpm (hk = vrid x varv)
m50b28 max effekt
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
-
- Posts: 726
- Joined: 18 Sep 2008, 16:43
- Location: Flisa, Norge
Re: m50b28 max effekt
mitt prosjekt: e30 + S38B38tt
Re: m50b28 max effekt
så hvorfor er det verre med tidlig ladd da ?dre racing@ wrote:ingen doktor själv, men forbränningstrycket skulle ju bli det samma när momentet är det samma.
men man har jo dubbelt effekt vid 6000rpm konta 3000rpm (hk = vrid x varv)

Re: m50b28 max effekt
För att kolven och staken utsätts för trycket längre och hinner inte fly undan lika snabbt. Samma sak gäller hög vs lågfarts spikningar.
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
-
- Posts: 726
- Joined: 18 Sep 2008, 16:43
- Location: Flisa, Norge
Re: m50b28 max effekt
det jeg mente var att trykket holdes nede på lave turtall for det er lettere og oppnå FOR høyt moment her kontra høyt turtall!m50b30 wrote:så hvorfor er det verre med tidlig ladd da ?dre racing@ wrote:ingen doktor själv, men forbränningstrycket skulle ju bli det samma när momentet är det samma.
men man har jo dubbelt effekt vid 6000rpm konta 3000rpm (hk = vrid x varv)
derfor er det værre med tidlig ladd og 2.5 bar på 3000 enn 2.5 bar på 7000
mitt prosjekt: e30 + S38B38tt
-
- Posts: 27
- Joined: 10 Jul 2011, 13:45
Re: m50b28 max effekt
kör 666whp 870wnm med min m50b28 vanos med original grejer i motorn förutom cooper och arp kört 1 sesång utan att röra något så ska bli spännande och kolla om den håller en sommar till =)
Re: m50b28 max effekt
kan man kjøre dubbel innsugskam fra icke vanos med m52b28 kolvar?
utan at ventilene tar i kolven?
utan at ventilene tar i kolven?