Idag fick jag brev på posten med fyra spridare. Fyra undrar ni kanske då, jao för att jag redan har 4:a och ska sedan köpa 4:a till (kanske av en kompis). Så det blir totalt 12st, med andra ord 2rader.
Spridarna är Röda Saab 431:or som leverar runt 350cc
Efter helgen kommer det nog upp lite Aluminium så att vi kan börja tillverka fästen för andra raden spridare också.
Föresten va det ingen som hade någon kommentar ang Startmotorn?
Scrazher wrote:Jahaja... inte kunde man hålla sig från att göra något åt utseéndet på den här heller....
Just köpt på mig en uppsättning plastskärmar, skyller på dig Fanzy
Någon som har en fuelrail till en m20 över som känner för att donera den till mig?
haha jag tar på mig det Kommer å bli riktigt bra men breddare
Hehe det får du allt göra Jao det blir nog fett, fast kanske kommer att köra på lite "Ghetto"-stuk i sommar, typ låta nitar sitta kvar och ev. olika färger Fast det får jag se senare. Nu måste jag bara fixa upp gjutformen för en M3-front från Sundsvall....
Jonas_Linder wrote:Vilken saab kommer dessa ifrån?
Enligt Saab Turbo Club:
Röda(t.ex 9000 ltt-T 94-98 ): 0280 150 431 352cc/min @ 3.0bar.
Så alltså Saab 9000 Turbo 94 och nyare. =)
Brukar vara ganska enkla att få tag på.
hmm jaså du. se pass
Då måste du ju kasta på en bakkjol med
Hur går det med motorn då? mena du kanske skulle ha gjort hjärtat klar så du då iaf får köra när sommarn kommer
sen breddare å sånt skit kan du ju kasta på sen
Fanzy wrote:hmm jaså du. se pass Då måste du ju kasta på en bakkjol med Hur går det med motorn då? mena du kanske skulle ha gjort hjärtat klar så du då iaf får köra när sommarn kommer sen breddare å sånt skit kan du ju kasta på sen
Jao plasten är inte prio nr ett. Va mest ett tillfälle jag bara inte kunde missa.
Det kommer M3 breddare runtom samt kjolar och bakspoiler med bussgods någon dag i veckan. Sen ska vi ta upp gjutformen till M3-fronten när det passar.
Just nu händer det dock inget med motorn för tillfället, har bara tvättat av toppen lite. Väntar på toppackning och bultar till m40:in nu, bilen inte har gått på typ 3-4 veckor så jag måste styra upp det först.
Men sen ska jag ta itu med blocket. Först rensa och rengöra sen ska det iväg och o-ringas.
Fixade Alu till insuget i helgen, så ska bygga spridarfästen någon gång då det passar framöver.
Sen ska det väl filas lite i toppen, och kanske bytas ventilstyrningar om det behövs.
Du kan inte styra upp en Fuel-rail åt mig Fanzy? blir ju till att köra dubbla.
Tja, såg att du skrivit att du ville ha tag på framskärmar men att du bara hade fått tag på dom som satt på donator bilen som var 4-dörrars. det passar från både kombi,sedan,coupe och cab! alla skärmar är samma! ville bara uppmärksamma dig om det, men nu blir det M3 breddning lr? lycka till med bygget // Max
M_power86 wrote:Tja, såg att du skrivit att du ville ha tag på framskärmar men att du bara hade fått tag på dom som satt på donator bilen som var 4-dörrars. det passar från både kombi,sedan,coupe och cab! alla skärmar är samma! ville bara uppmärksamma dig om det, men nu blir det M3 breddning lr? lycka till med bygget // Max
Aaah, perfekt! Tackar så mycket.
Jag hade det på känn, men bättre att vara säker innan man gör något.
Jao framöver blir det M3-breddning
Tack det kan nog behövas.
Nu är Gjutformen hämtad och så fort jag kommer tillbaka till Luleå (vart i åre i helgen) så ska jag plocka ut paketet med resterande plastdelar.
Just nu går jag dock i stora Turbo-funderingar. Ska köpa på mig ett agg som ska palla den effekt jag vill ha (300hk+ med "hållbarhets-marginal") men inte ha jättetråkig spoolup osv. Samt att priset inte får skena... Omöjligt egentligen.
Mailade dumpkopieraren och han föreslog kkk27 eller hx35/40 av de han hade hemma, dock inte fått några måttuppgifter m.m på dem än.
Så jag undrar vad ni tror om dessa rent spontant?
Är själv mest inne på en Hx35 då jag fått för mig att den borde bli trevligast register på?
Lite grundläggande turboteknik skulle inte skada om någon har att dela med sig av.
Fråga: Hur livar man upp badrummet i en liten student-etta?
Svar: Man ställer in ett halvt M3-paket i den!
Prioritering är på rätt nivå som synes
Händer fortfarande lite på byggnationsfronten pga av massor med studier just nu Men blir nya tag om några veckor.
Dock har en 255lph soppapump blivit beställd och beroende på Peppe så kanske det blir 6st *host*tema spolar samt kablar framöver!