Page 2 of 4

Posted: 04 Feb 2007, 17:06
by Scrazher
när spjäll-diskution är på tavlan kan jag passa på och fråga om det är något bekymmer att plocka isär det? Har inte mitt här just nu så tänkte höra.

Själv tänkte jag ta bort både förvärmningen och tomgångsmotor-anslutningen. Ska försöka kaba bort och svetsa igen så att det ser trevligare ut dessutom :wink:

Posted: 04 Feb 2007, 21:21
by Zwofurti
hur ska ni ställa tomgången utan tomgångsmotorn?

eftermarknadssprut eller på spjället?

Posted: 04 Feb 2007, 21:31
by Nisse Järnet
När behövs egentligen förvärmningen?

Posted: 04 Feb 2007, 22:02
by Zwofurti
jadu.. jag ska nog köra utan iaf..

:lol:

Posted: 04 Feb 2007, 22:19
by Overcharged
vad är det för mått på ett k14 agg? är inte det väldigt litet?

Posted: 05 Feb 2007, 09:28
by TurboLover
Nisse Järnet wrote:När behövs egentligen förvärmningen?


När det är vinter och man inte vill att spjället ska frysa fast.

Posted: 05 Feb 2007, 16:59
by Nisse Järnet
TurboLover wrote:
Nisse Järnet wrote:När behövs egentligen förvärmningen?


När det är vinter och man inte vill att spjället ska frysa fast.
Hur ofta händer det? :p

Posted: 06 Feb 2007, 07:08
by Zwofurti
Nisse Järnet wrote:
TurboLover wrote:
Nisse Järnet wrote:När behövs egentligen förvärmningen?


När det är vinter och man inte vill att spjället ska frysa fast.
Hur ofta händer det? :p


Typ idag, kom hem från jobbet nyss och nere i en svacka var det -38.

Då hade förvärmningen behövts, man tror att bilen ska spricka i småbitar i den temeperaturen. =)

Posted: 09 Feb 2007, 22:42
by BeEmVe
hehe.. -38 grader brukar inte förekomma här i sthlm så de e nog ingen fara.. har aldrig personligen varit med om att spjället frusit fast men tydligen så händer det.

ang din fråga Overcharged så vet jag inte måtten men något verkar vara bytt på den eftersom den ser lika stor ut som ett k24 agg. hade turbon med mig till jobbet och kollade bara för skojs skull.
igentligen borde den vara mindre än ett k24 agg men mitt ser ut att vara nästan lika stort.
dom exakta måtten har jag som sagt tyvär inte.

tomgångsmotorn kommer jag inte ta bort, har inte sagt det.. undrade bara vad de olika anslutningarna gick till och vilka man kunde strunta i och plugga dessa.

tyvär så kommer jag inte kunna uppdatera projektet hela tiden längre då jag ligger i lumpen (ca 1 ½ år för sent) :S
är bara hemma på helgerna och därför blir de inte så mycket meck :(

men nu har jag fått den nya btr:en så den ska på och förhoppningsvis ska jag lyckas fixa lite anslutningar till turbon (olja). har hittat ett ställe precis i närheten som säljer dessa saker men dom har olyckligtvis bara öppet på vardagar :( och då är ju jag i lumpen som sagt..

nästa helg blir det att sänka ner motorn i bilen :)

Mvh//

Posted: 10 Feb 2007, 15:45
by BeEmVe
tänkte borra och svetsa oljereturen nu i helgen och undrar hur högt nivån i tråget är?

kan jag dra returen in här?
Image[/img]

PS: de e inte de där som jag tänker använda som returledning, bara en mall för röret:P

Posted: 11 Feb 2007, 11:03
by BeEmVe
ingen som vet?

Posted: 11 Feb 2007, 11:17
by BeEmVe
Satte dit den nya BTR:en idag och undrar om jag verkligen kan sätta den i serie med original på detta viset?
det är en 384HR och köptes från misab om det spelar någon roll..
Image

Posted: 11 Feb 2007, 11:56
by robbz
bort med original, och dit med den ställbara btr, bara att göra ett nytt färste, så gjorde vi på brorsans, funkade mkt bra.

/mvh

Posted: 11 Feb 2007, 12:17
by BeEmVe
okej..
blir nog att göra så som du säger :)

men vad blir det för skillnad om man kopplar dom i serie?

Posted: 11 Feb 2007, 12:17
by BeEmVe
fortfarande ingen som vet något om nivån i oljetråget och var jag kan dra in returen?

Posted: 11 Feb 2007, 13:46
by markus
BeEmVe wrote:fortfarande ingen som vet något om nivån i oljetråget och var jag kan dra in returen?


Jag satte min retur i den höjden och det funkade bra..

Posted: 11 Feb 2007, 16:04
by Overcharged
BeEmVe wrote:okej..
blir nog att göra så som du säger :)

men vad blir det för skillnad om man kopplar dom i serie?


du kan inte ställa trycket under vad du har org.