Posted: 12 Jan 2007, 10:47
Tusen tack AndreasT 

Ajfan, det låter inte bra. Jag som tänkte köra med den varianten, dvs 765 platta med organisk lamell. Är det någon 240mm lamell som är bättre eller sämre än övriga? Tänkte om M5:an var bättre än 535:ans eller så.Bmwandreas wrote:Jag sprängde orig lamellen på 525an när jag åkte och sladdade.
Jag har gjort så, men fick svarva av anläggningsytan på 3.6 hjulet lite för 3.8 lamell, annars tog nitarna i på anläggningsytan mot centrumet på svänghjulet..Bmwandreas wrote:3.8 lamellen är ofjädrad. Kör med en sån!
Då satte du nog lamellen åt fel håll... Det är större mitthål i tryckplattan än i svänghjulet.Hardstyler wrote:Jag har gjort så, men fick svarva av anläggningsytan på 3.6 hjulet lite för 3.8 lamell, annars tog nitarna i på anläggningsytan mot centrumet på svänghjulet..Bmwandreas wrote:3.8 lamellen är ofjädrad. Kör med en sån!
Om lamellen är 8mm tjock, brukar ni åka plant svänghjul då, eller är tryckplattan eller lamellen försänkt någe i svänhjulet?Bäckis wrote:Det här med lamellens tjocklek kan man ju diskutera. Vi har kört 8mm i alla år och vi har ALDRIG haft en slirande koppling.
Med 765 plattan kan det vara klokt att åka sinter då den plattan är väldigt stark, så har man tung bil och mkt mos så kan original lamellen explodera.
Ett e28 535 svänghjul är inte helt plant, anläggningsytan sticker upp 1mm.. då sintern är tunnare svarvade jag anläggningsytan till tryckplattan 1mm.vectramicke wrote:Om lamellen är 8mm tjock, brukar ni åka plant svänghjul då, eller är tryckplattan eller lamellen försänkt någe i svänhjulet?Bäckis wrote:Det här med lamellens tjocklek kan man ju diskutera. Vi har kört 8mm i alla år och vi har ALDRIG haft en slirande koppling.
Med 765 plattan kan det vara klokt att åka sinter då den plattan är väldigt stark, så har man tung bil och mkt mos så kan original lamellen explodera.